RANCHI: trafik Departmanı yakın geçmişte birçok kaza kaydeden Ranchi’deki iki yolda kazaları azaltmak için bir dizi güvenlik önlemi uygulamayı planlıyor.
Özellikle departman, Khelgaon, Tatisilwayi, Nevri Çevre Yolu, BIT Mesra ve Booty More’dan geçen tüm şeridi kara bir nokta olarak tanımlamıştır. BIT Mesra’yı Irba’ya bağlayan başka bir yol da kazaya oldukça eğilimli alan olarak kategorize edilmiştir.
Yolların güvenlik incelemesi, SP Haaris Bin Jama liderliğindeki trafik departmanı ekibi tarafından, trafik güvenliği mühendisi, ulaşım departmanı Gaurav Kumar ile koordineli olarak gerçekleştirildi.
Karayolu güvenliği departmanına göre, inceleme altındaki bölgede 2022’den bu yana yaklaşık 50 kaza meydana geldi. En az 40 kişi öldü ve çok daha fazlası yaralandı. Yakın geçmişte, X Sınıfı sınava giren Simran Kumari, Khelgoan Polis Karakolu’nun sınırları altında sürat yapan bir aracın motosikletine çarpması sonucu hayatını kaybetmişti.
“Kazalara genellikle kamyon ve hiwa dahil olmak üzere hız yapan ağır vasıtalar karışıyor. Ranchi üzerinden Jamshedpur’a giden ana yol olduğundan, bu araçların Booty More ve Khelgoan arasındaki hareketi yüksektir,” dedi Kumar.
Departman, Y dönüşlerine ve T dönüşlerine “yavaş git” işaretleri yerleştirmeyi ve ayrıca araçları yavaşlatmak için iki uzantıya titreşimli şeritler yerleştirmeyi planlıyor. Departman, sürekli hız düşürücülerin, dengeyi bozmadan araçları yavaşlattığı için PVC hız düşürücüler ile değiştirilmesini hedeflemektedir.
Khelgoan bölgesinde yanlış sürüşü önlemek için suyla dolu plastik variller de dahil olmak üzere trafik amortisörleri kullanılacak. Akıllı sinyalizasyon sistemi Khelgaon stadyumunun önüne kurulacak.
Departman ayrıca keskin dönüşlerde yansıtıcı vinil asacaktı. Araç trafiğini engelleyen ağaçlar da budanacak.
Traffic SP şunları söyledi: “Ranchi şehrinin banliyölerinde anket yapılan alanlardaki güvenlik önlemleri, kaza sayısını azaltmak için önemlidir. Diğer alanlarda da benzer adımlar atılacaktır. Ratu-Tilta Chowk yolunda kısmi bir araştırma yapıldı.”