Uçak: Boeing Olayı: Bağlantı elemanları eksikti

EkoIte

Member
Uçak
Boeing Olayı: Bağlantı elemanları eksikti





Alaska Havayolları'nın 1282 sefer sayılı uçağında kopan kapı tapası. fotoğraf

© -/Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu/AP/dpa


Yaklaşık bir ay önce Boeing 737-9 Max ile yapılan bir uçuş sırasında, kalkıştan kısa bir süre sonra uçağın gövdesinin bir kısmı kırıldı. Araştırmacılar artık bunun nasıl olabileceğine dair ilk bilgilere sahipler.





ABD'li kaza müfettişlerine göre, yakın zamanda yırtılan bir Boeing 737-9 Max'in gövde kısmında gerekli bağlantı elemanları eksikti. NTSB'nin ön raporunda, parçanın ve bitişik gövde elemanlarının durumunun, sabitleme mekanizmasında dört cıvatanın bulunmadığını gösterdiği belirtildi. Bulgunun, kalite kontrollerini önemli ölçüde iyileştirmesi için Boeing üzerindeki baskıyı artırması muhtemel. Aynı zamanda NTSB, dramatik olayın nedeni hakkında henüz herhangi bir sonuca varmadı.


5 Ocak'ta, kalkıştan kısa bir süre sonra, içinde 170'den fazla kişinin bulunduğu Alaska Havayolları'nın neredeyse yeni 737-9 Max'inin tırmanışı sırasında gövdenin bir kısmı kırıldı. Bunun yerine, daha fazla koltuk tipinin bazı konfigürasyonlarında bir kapı bulunur. 737-9 Max'in etkilenen versiyonunda bunun yerine açıklığı kapatan bir kapak bulunuyor. Olayda kimse ciddi şekilde yaralanmadı; ancak şans eseri bir tesadüf eseri, girişin hemen yanındaki iki koltuk boş kaldı.


Olayın ardından ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) ve diğer yetkililer, bu tipteki 170 benzer uçağın tamamının soruşturma amacıyla yere indirilmesini emretti. Alaska ve United Airlines da bölgede başka uçaklarda da gevşek bağlantı elemanları buldu. FAA, inceleme prosedürünü ancak Ocak ayı sonuna kadar yayınladı ve ardından uçağın tekrar kalkışına izin verildi. Etkilenen modeldeki hiçbir uçak AB havayolları tarafından kullanılmıyor.


Olayın ardından FAA, Boeing'de daha sıkı kontroller yaptığını duyurdu ve bazı havayolları da kendi denetçilerini üretim hatlarına göndermek istiyor. Boeing CEO'su Dave Calhoun, olayın sorumluluğunu kabul etti ve şirketin kalite gözetimini geliştireceğine dair güvence verdi. 737 modellerinin gövdesi tedarikçi Spirit Aerosystems tarafından üretiliyor ve ardından son montaj için Boeing'e geliyor.


dpa

#Konular