Trafikte uyarı grevi: en önemli soruların yanıtları

EkoIte

Member
Demiryolları, havaalanları, nakliye
Uyarı grevi başlıyor – ve ülkede artık neredeyse hiçbir şey çalışmıyor: Sabahki durum bu





Hannover’de olduğu gibi, Pazartesi günü birkaç federal eyalette ve neredeyse tüm havaalanlarında yerel toplu taşımada hiçbir şey çalışmıyor

© Moritz Frankenberg / DPA


İki sendika geniş çaplı uyarı grevlerine başladı. Trenlerde, havaalanlarında veya deniz taşımacılığında: neredeyse tüm toplu taşıma araçları durma noktasına geldi. İnsanların neye uyum sağlaması gerektiği ve sonrasında işlerin nasıl devam edeceği.





Bu Pazartesi evden çalışabiliyorsanız, şanslısınız. Öte yandan, işe gidip gelenler ve gezginler için yoğun bir gün olacak. Gece yarısı Verdi ve EVG sendikaları tarafından kapsamlı bir uyarı grevi başladı. Neredeyse tüm toplu taşıma araçları büyük ölçüde durma noktasına geldi. Birçok federal eyalette ve neredeyse tüm havaalanlarında yerel toplu taşıma gibi, uzun mesafeli ve bölgesel demiryolu taşımacılığı da etkilenmektedir.


Bu sabah işe gitmek için yola çıkan veya bir yolculuğa çıkmak isteyen milyonlarca insan gidecekleri yere her zamankinden farklı bir şekilde varmak zorunda. Yollarda uzun trafik sıkışıklığı bekleniyor, çünkü birçok kişi için tek seçenek arabaya geçmek. Deutsche Bahn web sitesi sabah saatlerinde “DB uzun mesafeli ve bölgesel taşımacılık, demiryolu ve taşımacılık sendikasının (EVG) grevi nedeniyle 27 Mart 2023’te durduruldu” dedi. EVG’ye göre, sabahın erken saatlerinde Almanya genelinde yaklaşık 350 lokasyonda 30.000’den fazla çalışan katıldı. EVG toplu pazarlık kurulu üyesi Kristian Loroch, “Cumhuriyet, işverenler reddettiği için ayakta duruyor” dedi. “Bugün grevdeyiz çünkü birçok çalışan için zor mali duruma rağmen toplu pazarlıkta ciddi şekilde müzakere edebileceğimiz hiçbir şey sunulmadı.”


Yolcuların bilmesi gerekenler ve nasıl devam edileceği.


Demiryolu ne ölçüde etkilenir?




Demiryolları ve taşımacılık sendikası (EVG), yaklaşık 50 demiryolu şirketindeki toplam yaklaşık 230.000 çalışanı endüstriyel eyleme çağırdı. Sonuç olarak, Almanya’daki demiryolu trafiği neredeyse tamamen durma noktasına geldi. Deutsche Bahn, uzun mesafeli trafiği durdurur. Çoğu bölgesel tren ve S-Bahn treni de – hangi şirket için seyahat ettiklerine bakılmaksızın – iptal edilir.


Hangi trafik alanları hala grevde?




Yerel toplu taşıma, Verdi organizasyonunun bir parçasıdır. Hessen, Kuzey Ren-Vestfalya, Baden-Württemberg, Saksonya, Aşağı Saksonya, Rheinland-Pfalz ve Bavyera’nın büyük bölgelerindeki otobüsler, tramvaylar ve metrolar Pazartesi günü depolarda kalacak.


Verdi, Alman havalimanlarını da büyük ölçekte vuruyor – ADV havaalanı derneğine göre, yaklaşık 380.000 iş ve özel yolcu havalanamıyor. Örneğin Frankfurt’un en büyük havaalanında yolcu trafiği durma noktasına gelir. Münih Havalimanı’nda Pazar ve Pazartesi günleri bile düzenli uçuşlar yapılmamaktadır.


Nakliye de kısıtlanacak. Örneğin büyük gemiler Hamburg limanına girememelidir. Ayrıca, federal ana yollarda güvenli operasyondan sorumlu olan otoyol şirketi de etkilenir.


Sürücüleri neler bekliyor?




Özellikle yerel ulaşımın da grevde olduğu şehirlerde sokakların çok kalabalık olması muhtemeldir. İlk başta, artık izlenemeyecekleri için tünellerin bile kapatılması gerekeceğinden korkulmuştu. Otoyol şirketi bu korkuyu reddetti ve planlanan acil servis anlaşmalarına atıfta bulundu.


Hamburg Elbtüneli de Pazartesi günü açık kalacak. Hamburg Eyalet İş Mahkemesi Pazar günü sendikanın bir acil hizmet sözleşmesi sunması gerektiğine karar verdi. İnşaat çalışmaları nedeniyle hafta sonu boyunca kapalı olan A7 ve Elbtüneli, Pazartesi sabahı yeniden açıldı.


Büyük grev ne kadar sürecek?




Pazartesi gecesi saat 00:00’da başlayan grevin 24 saat sürmesi bekleniyor. EVG patronu Martin Burkert daha önce gezginlere Pazar günü gidecekleri yere zamanında varmalarını açıkça tavsiye etmişti. Ancak, gezginler açık rotada mahsur kalmamalıdır.


Ertesi gün sırada ne var?




Birçok yerde uyarı grevinin etkileri Salı günü de hissedilecek. Örneğin, Deutsche Bahn’ın uzun mesafeli trafiğinde, ICE ve IC trenlerinin ihtiyaç duydukları yere geri dönmeleri biraz zaman alacaktır. Tren, özellikle gündüz saatlerinde tren iptallerinin hala beklenebileceğini söyledi. Salı günü havalimanlarında da etkileri olabilir.


retro seyahat

Tren yolculuğu lüks bir zevkken




Yakında daha büyük grev günleri olacak mı?




Büyük ortak grev günü, uzun süredir planlanmış ancak başlangıçta ilgili sendikalar tarafından tek seferlik bir eylemdir. Uyarı greviyle Verdi, Pazartesi günü Potsdam’da kamu sektörü için üçüncü tur müzakerelerin başlaması için belediyeler ve federal hükümet üzerindeki baskıyı artırmak istiyor. Her iki taraf da şimdi Potsdam’da bir anlaşmaya varırsa, EVG demiryolu sendikası olası başka demiryolu grevleri için artık Verdi ile güçlerini birleştiremeyecek. Ancak çatışma durumu göz önüne alındığında, kamu sektöründe daha fazla grev yapılması ihtimal dışı değil.


EVG patronu Martin Burkert, Paskalya’da uyarı grevlerini de dışlamıyor. Bununla birlikte, sendika geçtiğimiz günlerde Paskalya gezginlerinin çıkarlarını göz önünde bulundurduğunu açıkça belirtti.


Tren ne hakkında?




EVG, yaklaşık 50 demiryolu şirketi ile daha fazla para için mücadele ediyor – özellikle de şu: Deutsche Bahn. Demiryolları için ikinci tur müzakereler önümüzdeki hafta başlayacak. EVG, Nisan sonunda Deutsche Bahn ile tekrar bir araya gelmek istiyor. Yani daha fazla demiryolu uyarı grevi için zaman var.


Ortak grev günü yasal mı?




Sendika kurma hakkı Temel Kanun’da yer almakta olup, iş uyuşmazlıkları yasal olarak korunmaktadır. Federal hükümet ayrıca temel hak olan greve de atıfta bulundu. Kamu sektöründe ve demiryollarında uyarı grevleri, barış yükümlülüğü sona erdikten sonra yasal – ancak sendikaların ikisini birleştirdiği yönünde eleştiriler var. Belediyelerin baş müzakerecisi Karin Welge, “Sonuçta, hiç kimse tam olarak hangi toplu pazarlık turunun greve gittiğini anlayamaz” diyor. İşveren Başkan Steffen Kampeter, “Bir ülkeyi felç etmesi gereken büyük grevler, uyarı grevleri değildir” diyor.


eski fotoğraflar

Bulutların üzerinde hizmet: gemide hala ıstakoz ve sandviç varken




Süper grev günü müzakereleri zorlaştırıyor mu?




Her halükarda, üst düzey belediye müzakerecisi Welge, kendi deyimiyle “biraz kızgın”. Gelsenkirchen belediye başkanı, sendikaları hiçbir taviz mümkün değilmiş gibi davranmakla suçluyor. Şimdi Potsdam’da bir sonuç bulunmalı. Ancak sendikalar ve işverenler birbirinden çok uzakta: Sendikalar, yüksek enflasyon nedeniyle belediyelerin ve federal hükümetin 2,5 milyon çalışanı için 12 ayda yüzde 10,5 daha fazla, en az 500 avro daha fazla gelir elde etmek istiyor. İşverenler asgari bir miktar istemiyor ve 27 ayda yüzde 5 daha fazla ücret teklif ediyor.


Verdi patronu Frank Werneke, haftalardır ülke çapındaki mitinglerde olası bir geçici başarısızlık hakkında spekülasyon yapıyor. Muhtemel senaryolar arasında Potsdam’da bir anlaşma, bir tahkim prosedürü, başka bir tur veya oylama için randevu ve zorunlu grev yer alıyor.


yks / Matthias Arnold ve Basil Wegener
DPA

#Konular