Trafik: Tarife turu demiryolu teklifi olmadan başlar

EkoIte

Member
Trafik
Tarife turu demiryolu teklifi olmadan başlar





Fulda’da EVG sendikası ile Deutsche Bahn arasındaki toplu pazarlığın ilk turu öncesi protesto mitingi. Fotoğraf

© Sebastian Gollnow/dpa


Uyarı grevleri nedeniyle demiryolu trafiği yakında duracak mı? Toplu pazarlık turunun başlangıcında, Deutsche Bahn ve EVG sendikasının pozisyonları Salı günü büyük ölçüde farklılık gösterdi.





Deutsche Bahn’daki (DB) toplu pazarlık anlaşmazlığı, başladıktan hemen sonra uyarı grevlerine yol açabilir. Grubun yaklaşık 180.000 çalışanı için müzakerelerin başlangıcında, DB İK Direktörü Martin Seiler Salı günü Fulda’da bir işveren teklifi sunmadı. Müzakereler sadece iki saat sonra sona erdi.


EVG sendikası müzakerecisi Kristian Loroch daha sonra, “Açıkçası, şirketin müzakere masasında bir anlaşmaya varmakla hiçbir ilgisi yok, ancak kasıtlı olarak bir işçi anlaşmazlığını kışkırtıyor” dedi. DB İK Direktörü Seiler, müzakerelerin sonlandırılmasını “tamamen gereksiz” olarak nitelendirdi. “EVG, içeriği tartışmadan bir teklif sunmamızı istedi – ve bizim bakış açımıza göre bu şu anda mümkün değil.”


“Kocaman bir talep paketi”


Görüşmeler başlamadan önce, Seiler zaten “çok karmaşık bir toplu pazarlık turu” beklemişti. Sendika EVG, 57 bireysel talep içeren “devasa bir talep paketi” sundu. Bu nedenle Salı günü bir teklif sunulacağı varsayılamaz, ancak yapılacak ilk şey “bir giriş noktası bulmak ve ardından müzakerelere öncelik vermek”.


Müzakerelerin başlamasından önce Loroch, görüşmeler sırasında işverenden Corona sırasında vaat edilen “nakdi olarak takdir ve saygının” isteneceğini söylemişti. Bu nedenle, masada bir ilk teklif görmek ve “şirketin mali durumu hakkında sıcak, müstehcen sözlerle azarlanmamak” talep ediliyor.


Diğer şeylerin yanı sıra sendika, toplu sözleşme turundaki çalışanlar için ayda en az 650 avro daha talep ediyor. Sendika kendi ifadelerine göre, yüksek ücretlerde yüzde on ikilik bir artış elde etmek istiyor. EVG, genç personel için ayda 325 avro daha talep ediyor. Süre on iki ay olmalıdır. Birlik, Deutsche Bahn’ın yanı sıra önümüzdeki haftalarda sektördeki diğer 50 şirket için de müzakerelerde bulunacak ve her biri aynı taleplerle müzakerelere girecek.


İlk eylemler Mart ayının sonundan itibaren mümkün olacaktır.


Loroch, demiryollarını yolcuları çalışanlara karşı “oyunda” kullanmamaları ve onları uyarı grevlerine zorlamamaları konusunda uyardı. Takvimle ilgili olarak sendikacı, diğer 50 şirketle Mart ayı sonuna kadar sürmesi beklenen ilk görüşmelerden sonra ilk eylemlerin mümkün olduğunu doğruladı. Loroch, “Bizim inancımız ortak bir tur,” dedi, “herkesin bizimle konuşma şansı olmalı ve o zaman ya uygun önlemleri alırız ya da almazız.”


EVG’nin demiryollarının müzakere taktikleri ile uyarı grevine gittiği yönündeki açıklaması, demiryolu yönetim kurulu üyesi Seiler tarafından reddedildi. Arttırmanın sorumlusunun kim olduğuna dair hiçbir soru yok. EVG’nin artık 14 ve 15 Mart’taki bir sonraki görüşmelerde müzakerelere “ciddi” girmesi bekleniyor. EVG’ye göre, resmi ikinci tur müzakerelerin Nisan ayında yapılması planlanıyor.


Seiler, toplu pazarlık turuna ilişkin beklentileri çoktan azaltmıştı. İK müdürü, “Bu ücret müzakereleri özel bir durumda yapılıyor” dedi. “Avrupa’nın ortasında yıkıcı bir savaş yaşıyoruz, korona sonrası bir aşamadayız, yüksek enflasyon ve muazzam enerji fiyatları var.” Şirket, çalışanların başarılarını takdir etmek istiyor. “Ancak sadece personele değil, araçlara ve altyapıya yapılan büyük yatırımlarla Deutsche Bahn’ın sürdürülebilirliğine de dikkat etmeliyiz.” İK direktörü, Salı günü, Seiler EVG iddialarının toplam hacmini yüzde 25 olarak belirledi – bunun yılda yaklaşık 2,5 milyar avroya karşılık geleceğini söyledi.


dpa

#Konular