Toplu taşıma
Yerel ulaşımda dakiklik: Hamburg üstü – Frankfurt arkasında
Mevcut bağlantıyı kopyala
Üç büyük şehirde yerel ulaşımda S-Bahn ve metro trenlerinin dakikliğine ilişkin ADAC değerlendirmesi büyük farklılıklar gösteriyor. Aynı zamanda neyin hala dakik kabul edildiğine de bağlıdır.
Büyük Alman şehirlerinde yerel ulaşımın ne kadar dakik olduğu aynı zamanda neyin dakik olarak kabul edildiğine de bağlıdır. Bu, Berlin, Hamburg ve Frankfurt am Main'deki S- ve U-Bahn yolculuklarının ADAC tarafından yapılan bir değerlendirmesiyle gösterilmektedir. Genel olarak Hamburg açık ara en iyi performansı sergiledi. Öte yandan Frankfurt'ta her ikinci tren bile zamanında gelmiyor. Temel, nakliye şirketlerinden gelen gerçek zamanlı verilerdi.
Gecikmeyle ilgili birçok analizde, istatistiklere yalnızca en az altı dakika geciken trenler dahil edilir. İptal edilen trenler de dikkate alınmaz. Bu, dakiklik değerlerini önemli ölçüde artırır. Bu önlemle, çalışma dönemi boyunca Hamburg'daki S-Bahn trenlerinin yaklaşık yüzde 97'si ve metro trenlerinin yüzde 99'u zamanında kalkmıştır. Berlin'de bu oran yüzde 91 ve 94, Frankfurt'ta ise yüzde 81 ve 95'ti.
Dakikliğin biraz daha katı bir tanımını uygularsanız (örneğin üç dakikadan az), rakamlar bazen önemli ölçüde kötüleşebilir. Hamburg yüzde 91 dakik S-Bahn trenleri ve yüzde 98 dakik metro trenleri ile oldukça iyi durumda, ancak Berlin'de işler yüzde 83 ve 86 ile çok daha kötü, Frankfurt'ta ise yüzde 67 ve 86 ile biraz daha kötü görünüyor.
Katı standart göz önüne alındığında, dakiklik bazen ağır basıyor
Bir dakikadan daha az gecikme şeklindeki katı standartta, Hamburg'da da işler daha zayıf olacak. Orada S-Bahn yüzde 77, metro ise yüzde 93 dakiklik sağlıyor. Ancak Berlin'deki yüzde 53 ve 48 ile karşılaştırıldığında bu hala iyi. Frankfurt'ta yüzde 33 ve yüzde 46'dan bahsetmiyorum bile.
ADAC'a göre ağlardaki farklılıklar da farklılıklara katkıda bulunuyor. Metrolar genellikle daha dakiktir çünkü kendi ağları vardır. Ancak Frankfurt'taki S-Bahn örneğinde olumsuz etki, yerel, uzun mesafe ve yük trenlerinin birçok kesimde aynı rayları paylaşmasıdır.
Tüm şehirler katılmadı
ADAC, değerlendirilen üç şehrin yanı sıra Münih ve Köln'den de verilere erişim talebinde bulundu. Ancak ADAC'a göre Münih bunu tamamen reddetti ve Köln kendi benzersiz değerlendirmesini yaptı.
Eylül ayına odaklanan çalışma için BT şirketi Cognizant, ADAC adına taşımacılık birliği arayüzleri aracılığıyla yüz binlerce gerçek zamanlı veriyi topladı ve değerlendirdi. İptal edilen trenler de geç kalmış sayıldı.
dpa
Yerel ulaşımda dakiklik: Hamburg üstü – Frankfurt arkasında
Mevcut bağlantıyı kopyala
Üç büyük şehirde yerel ulaşımda S-Bahn ve metro trenlerinin dakikliğine ilişkin ADAC değerlendirmesi büyük farklılıklar gösteriyor. Aynı zamanda neyin hala dakik kabul edildiğine de bağlıdır.
Büyük Alman şehirlerinde yerel ulaşımın ne kadar dakik olduğu aynı zamanda neyin dakik olarak kabul edildiğine de bağlıdır. Bu, Berlin, Hamburg ve Frankfurt am Main'deki S- ve U-Bahn yolculuklarının ADAC tarafından yapılan bir değerlendirmesiyle gösterilmektedir. Genel olarak Hamburg açık ara en iyi performansı sergiledi. Öte yandan Frankfurt'ta her ikinci tren bile zamanında gelmiyor. Temel, nakliye şirketlerinden gelen gerçek zamanlı verilerdi.
Gecikmeyle ilgili birçok analizde, istatistiklere yalnızca en az altı dakika geciken trenler dahil edilir. İptal edilen trenler de dikkate alınmaz. Bu, dakiklik değerlerini önemli ölçüde artırır. Bu önlemle, çalışma dönemi boyunca Hamburg'daki S-Bahn trenlerinin yaklaşık yüzde 97'si ve metro trenlerinin yüzde 99'u zamanında kalkmıştır. Berlin'de bu oran yüzde 91 ve 94, Frankfurt'ta ise yüzde 81 ve 95'ti.
Dakikliğin biraz daha katı bir tanımını uygularsanız (örneğin üç dakikadan az), rakamlar bazen önemli ölçüde kötüleşebilir. Hamburg yüzde 91 dakik S-Bahn trenleri ve yüzde 98 dakik metro trenleri ile oldukça iyi durumda, ancak Berlin'de işler yüzde 83 ve 86 ile çok daha kötü, Frankfurt'ta ise yüzde 67 ve 86 ile biraz daha kötü görünüyor.
Katı standart göz önüne alındığında, dakiklik bazen ağır basıyor
Bir dakikadan daha az gecikme şeklindeki katı standartta, Hamburg'da da işler daha zayıf olacak. Orada S-Bahn yüzde 77, metro ise yüzde 93 dakiklik sağlıyor. Ancak Berlin'deki yüzde 53 ve 48 ile karşılaştırıldığında bu hala iyi. Frankfurt'ta yüzde 33 ve yüzde 46'dan bahsetmiyorum bile.
ADAC'a göre ağlardaki farklılıklar da farklılıklara katkıda bulunuyor. Metrolar genellikle daha dakiktir çünkü kendi ağları vardır. Ancak Frankfurt'taki S-Bahn örneğinde olumsuz etki, yerel, uzun mesafe ve yük trenlerinin birçok kesimde aynı rayları paylaşmasıdır.
Tüm şehirler katılmadı
ADAC, değerlendirilen üç şehrin yanı sıra Münih ve Köln'den de verilere erişim talebinde bulundu. Ancak ADAC'a göre Münih bunu tamamen reddetti ve Köln kendi benzersiz değerlendirmesini yaptı.
Eylül ayına odaklanan çalışma için BT şirketi Cognizant, ADAC adına taşımacılık birliği arayüzleri aracılığıyla yüz binlerce gerçek zamanlı veriyi topladı ve değerlendirdi. İptal edilen trenler de geç kalmış sayıldı.
dpa