Toplu pazarlık anlaşmazlığı: Weselsky, Bahn ve EVG’yi “karalama tiyatrosu” ile suçluyor.

EkoIte

Member
tarife çatışması
Weselsky, Bahn ve EVG’yi “karalama tiyatrosu” ile suçluyor.





GDL patronu Claus Weselsky bir basın toplantısında. Fotoğraf

© Kay Nietfeld/dpa


Demiryolu sendikası EVG grev çağrısı yapar ve uzun mesafeli trafik durma noktasına gelir. Lokomotif sürücüleri sendikası GDL’nin başkanı için, her iki tarafın birlikte çalıştığının kanıtı.





Alman Lokomotif Sürücüleri Sendikası (GDL) başkanı, Deutsche Bahn’ı büyük uyarı grevi nedeniyle Pazartesi günü tüm uzun mesafe trafiğini durdurmakla eleştirdi. Claus Weselsky Spiegel’e “Demiryolu, bu ülkede daha fazla tren olmamasını şart koşuyor – ancak bir dizi tren çok iyi çalışabilir,” dedi.


Demiryolları ve ulaştırma sendikası (EVG) ve DB tarafından yapılan bir “karalama gösterisinden” söz etti. Weselsky, “Deutsche Bahn demiryolu trafiğinin durdurulmasını emretti. Deutsche Bahn, bir GDL grevi durumunda bunu asla yapmazdı, ancak bizi tedbir kararı vermekle tehdit etti” dedi. “Bizde trenlerin en az yüzde 20’si her zaman çalışıyor.”


EVG şu anda Deutsche Bahn’da (DB) 180.000 çalışan için yeni bir toplu sözleşme müzakere ediyor. GDL ile DB arasındaki müzakerelerin sonbaharda yapılması planlanıyor, ancak GDL, EVG’den önemli ölçüde daha az DB çalışanını temsil ediyor. Son zamanlarda GDL, müzakerelerde tekrar tekrar demiryolu içindeki etkisini artırmaya çalıştı. EVG, Verdi hizmetler sendikası ile birlikte, Pazartesi günü özellikle demiryolu trafiğini felç eden trafikte uyarı grevleri çağrısında bulunmuştu. Bazı havaalanlarında bile hiçbir şey işe yaramadı.


Elektronik balastlar ve demiryolları “ortak bir amaç” mı yapıyor?


Weselsky “Spiegel”e “Demiryolu, küresel olarak aktif bir küresel oyuncunun çılgın yapısını sürdürmek için EVG’yi kullanıyor. Ve EVG’nin iş anlaşmazlığına ihtiyacı var çünkü aksi halde anlamsız olurdu.” Grevin geçen hafta DB uygulamasındaki tarifelere kaydedilmiş olması, demiryolları ve EVG’nin birlikte çalıştığının yeterince kanıtı. EVG’nin çalışanlar için en az 650 avro daha fazla ücret talebi hakkında yorum yapmadı.


Demiryolu bir tepki olarak, EVG’nin 180.000 çalışan için pazarlık yaptığını, demiryolları ile GDL arasındaki toplu sözleşmelerin ise sadece 10.000 civarında çalışan için uygulandığını vurguladı. Bir sözcü, “Grevlerin tamamen farklı bir kaldıraç etkisi var. Burada müşterilerimizin çıkarları doğrultusunda hareket etmeli ve demiryolu trafiğini büyük ölçüde kısıtlamalıyız” dedi. “Bir ICE ile kısa bir mesafe gitmenin bir faydası yok ve ardından bir sinyal kutusu grevde olduğu için işgal altındaki tren bir yerde mahsur kalıyor.” GDL’de her şeyden önce tren makinistleri örgütlenmiştir, EVG’de farklı çalışma alanlarından önemli ölçüde daha fazla çalışan vardır.


Weselsky, Deutsche Bahn yönetimini yurtdışındaki yatırımlarla milyarları çarçur etmekle suçladı – “demiryollarını yeniden yapılandırma davasına çevirdiler ve çalışanların şimdi kemerlerini sıkmalarını istiyorlar”.


dpa

#Konular