Tayvan, iyi niyetinden Çin’e daha fazla uçuşa izin veriyor

AnnaE

Global Mod
Global Mod


TAIPEI: Perşembe günü Tayvan hükümeti, Çin’e Çin nedeniyle durdurulan daha fazla doğrudan uçuşa devam edeceğini söyledi. Kovid-19 pandemisidevam eden askeri gerilimlere rağmen Pekin’e karşı siyasi bir iyi niyet gösterisi olarak.
Çin’in kendi bölgesi olarak gördüğü Tayvan, şu anda yalnızca dört Çin şehrine (Pekin, Şangay, Chengdu ve Xiamen) doğrudan uçuşlara izin veriyor, ancak pandemiden önce birkaç Çin şehri adaya bağlıydı.
Çin, Tayvan’ı uçuşları sürdürmeye çağırdı ve salgını daha fazla gecikme için bir bahane olarak kullanmamaya çağırdı.
Tayvan’ın Çin Politika Yapıcılığı Anakara İşleri Konseyi Ekonomik güç merkezleri Shenzhen, Guangzhou ve Nanjing de dahil olmak üzere 10 şehre daha düzenli uçuşlara izin verilirken, 13 şehre daha charter uçuşlara izin verileceğini söyledi.
Konsey sözcüsü Chan Chih-hung gazetecilere verdiği demeçte, Çin’in hangi şehirlere doğrudan uçuşların yeniden başlatılması yönündeki taleplerini değerlendirdiğini ve 10 şehri Tayvanlı işadamlarının büyük yoğunluğuna göre seçtiğini söyledi.
Çin, bizim de düşündüğümüz 26 şehir önerdi. Bu adım bizim samimi iyi niyetimizi gösteriyor” dedi.
“Ayrıca, her iki taraf arasındaki iyi niyet jestlerini ve işbirliğine dayalı etkileşimleri kademeli olarak artırmak için yeniden başlatılan bu uçuşların temelini oluşturmayı umuyoruz.”
Tayvan hükümeti, katı karantina kuralları geçen yılın sonlarında Başkan ile kaldırıldığı için Çin ile etkileşimleri, özellikle de kişiler arası alışverişleri sürdürmeye çalışıyor. çay Ing-wen, bunun gerilimi azaltacağını umduğunu söyledi.
Ancak Çin, onun ayrılıkçı olduğuna inandığı için Tsai ile konuşmayı hâlâ reddediyor. Sadece Tayvan halkının geleceğe karar verebileceğini ve Çin’in egemenlik iddialarına şiddetle karşı çıktığını söylüyor.
Tayvan ve Çin, 2003 yılında charter uçuşlarına başladıktan sonra 2009 yılında birbirlerine düzenli direkt uçuşlara başladılar.
Bundan önce, yenilmiş Çin Cumhuriyeti hükümetinin komünistlerle bir iç savaşın sonunda Tayvan’a kaçtığı 1949’dan bu yana, çoğu insanın Hong Kong veya Makao’da uçak değiştirmek zorunda kaldığı ara sıra uçak kaçırma olayları dışında doğrudan uçuş yoktu. . .