Trafik
EVG patronu: Bahn'ın ICE siparişlerinde tasarruf etmesi gerekebilir
Federal bütçedeki düşüş, yeni modern içten yanmalı trenlerin satın alınmasını tehdit ediyor.
© Jochen Eckel / Imago Görselleri
Daha genç bir ICE filosunun daha az aksamaya ve dolayısıyla daha fazla dakikliğe yol açacağına dair büyük umutlar var. Peki Deutsche Bahn bunu karşılayabilir mi?
Deutsche Bahn'ın federal bütçeden başlangıçta planlanandan çok daha az para alması nedeniyle şirketin yönetim kurulu tasarruf seçenekleri arıyor. Deutsche Bahn denetim kurulu başkan yardımcısı ve aynı zamanda demiryolu ve ulaştırma birliği EVG'nin başkanı Martin Burkert, Alman Basın Ajansı'na şunları söyledi: “Tasarruf çabalarıyla birlikte, daha fazla ICE siparişi de kapılabilir”. Bahn'ın patronu Richard Lutz, grubun tüm alanlarında tasarruf potansiyeli arıyor. Burkert, ortaya çıkan listenin Mart ayı sonunda demiryolu denetim kuruluna sunulması gerektiğini söyledi.
Daha genç ICE filosu, daha az aksama
Son aylarda demiryolu, filosunu ICE 4 ve ICE 3neo serisinden çok sayıda yeni ICE'yle gençleştirdi. 2030 yılına gelindiğinde, ICE filosunun ortalama yaşının mevcut 18'den 12'ye düşmesi bekleniyor. Grupta, daha genç bir filonun daha az aksamaya ve dolayısıyla daha fazla dakikliğe katkıda bulunacağına dair büyük bir umut var.
Maglev treni
FluxJet – Kanada 1000 km/saatin üzerinde hıza sahip tren inşa ediyor
6 Ağustos 2022
Federal bütçede geri çekilme
On yılın sonuna kadar, federal şirkete ait 450'den fazla ICE treninin ağda yer alması bekleniyor; bu sayı şu andaki rakamdan çok daha fazla. Ayrıca saatte 280 ila 300 kilometre gibi yüksek hızlara ulaşabilen ve aynı zamanda platform seviyesinde yani basamaksız giriş imkanı sunan yeni bir ekspres trenin geliştirilmesi de ihaleye çıktı.
Federal Anayasa Mahkemesi'nin aldığı bir karar sonucunda federal hükümet, 2024 bütçesi ile iklim ve dönüşüm fonundaki milyarlarca dolarlık açığı kapatmak zorunda kaldı. Altyapının önümüzdeki yıllarda uygun hale getirilmesi için demiryoluna başlangıçta 45 milyar avroya kadar vaat edilmişti. Bunların üçte biri henüz güvence altına alınmadı.
Kra/DPA
#Konular
EVG patronu: Bahn'ın ICE siparişlerinde tasarruf etmesi gerekebilir
Federal bütçedeki düşüş, yeni modern içten yanmalı trenlerin satın alınmasını tehdit ediyor.
© Jochen Eckel / Imago Görselleri
Daha genç bir ICE filosunun daha az aksamaya ve dolayısıyla daha fazla dakikliğe yol açacağına dair büyük umutlar var. Peki Deutsche Bahn bunu karşılayabilir mi?
Deutsche Bahn'ın federal bütçeden başlangıçta planlanandan çok daha az para alması nedeniyle şirketin yönetim kurulu tasarruf seçenekleri arıyor. Deutsche Bahn denetim kurulu başkan yardımcısı ve aynı zamanda demiryolu ve ulaştırma birliği EVG'nin başkanı Martin Burkert, Alman Basın Ajansı'na şunları söyledi: “Tasarruf çabalarıyla birlikte, daha fazla ICE siparişi de kapılabilir”. Bahn'ın patronu Richard Lutz, grubun tüm alanlarında tasarruf potansiyeli arıyor. Burkert, ortaya çıkan listenin Mart ayı sonunda demiryolu denetim kuruluna sunulması gerektiğini söyledi.
Daha genç ICE filosu, daha az aksama
Son aylarda demiryolu, filosunu ICE 4 ve ICE 3neo serisinden çok sayıda yeni ICE'yle gençleştirdi. 2030 yılına gelindiğinde, ICE filosunun ortalama yaşının mevcut 18'den 12'ye düşmesi bekleniyor. Grupta, daha genç bir filonun daha az aksamaya ve dolayısıyla daha fazla dakikliğe katkıda bulunacağına dair büyük bir umut var.
Maglev treni
FluxJet – Kanada 1000 km/saatin üzerinde hıza sahip tren inşa ediyor
6 Ağustos 2022
Federal bütçede geri çekilme
On yılın sonuna kadar, federal şirkete ait 450'den fazla ICE treninin ağda yer alması bekleniyor; bu sayı şu andaki rakamdan çok daha fazla. Ayrıca saatte 280 ila 300 kilometre gibi yüksek hızlara ulaşabilen ve aynı zamanda platform seviyesinde yani basamaksız giriş imkanı sunan yeni bir ekspres trenin geliştirilmesi de ihaleye çıktı.
Federal Anayasa Mahkemesi'nin aldığı bir karar sonucunda federal hükümet, 2024 bütçesi ile iklim ve dönüşüm fonundaki milyarlarca dolarlık açığı kapatmak zorunda kaldı. Altyapının önümüzdeki yıllarda uygun hale getirilmesi için demiryoluna başlangıçta 45 milyar avroya kadar vaat edilmişti. Bunların üçte biri henüz güvence altına alınmadı.
Kra/DPA
#Konular