Komiser: Federal hükümetin planları nasıl çalışıyor

EkoIte

Member
Banliyö
Banliyö politikası, en son tur





Makale Dinle





Mevcut bağlantıyı kopyalayın




Anma listesine ekle




Federal hükümet banliyö sabit oranını basitleştirmek istiyor. Planlanan yeni düzenleme orta gelirli insanları rahatlatacaktır – ancak hepsi aynı fikirde değil.


Jens M., toplumun çok fazla ortasında bulunabilecek biridir. 59 yaşındaki Hamburg, Kuzey Bölgeleri'nde yaşıyor. 40 yılı aşkın bir süredir çalışıyor, evlendi, en küçük eğitimde üç çocuk yetiştirdi. Jens'in çalışma günü genellikle sabah beş civarında başlar. Şirkete 16 kilometre. Arabayı kullanması gerekiyor, çünkü otobüse biniyor … profesyonel bir sürücü olarak eğitilmiş Jens M. Bundeswehr oldu, o zaman uluslararası bir yük sağlayıcısı için “hareket halindeydi”, bölgesel ulaşım derneğinde otobüse geçti.





“Vergi iadesi?”. Jens M. gülüyor. Her yıl birkaç yüz Euro geri alıyor. “Bu daha büyük kazananlar için bir konu.” Resmi olarak mesafe sabit oranı olarak adlandırılan banliyö sabit oranını biliyor. “Ama bana yardım etmiyor” diyor. Ve bu onun durumunda doğru. Ama değişmeli.



Taşıtların sabit oranı: her kilometre için neredeyse 38 sent



Yeni federal hükümetin koalisyon anlaşması, banliyö sabit oranının 2026'dan kilometrede 0,38 avro olması gerektiğini öngörmektedir. Şimdiye kadar, bu miktar sadece 21 kilometreden geçerlidir. Bunlar arasında 30 sent var. Kullanılan ulaşım araçlarından bağımsız olarak, yılda 4500 Euro ile sınırlıdır.




23 Mayıs 2025.10: 36



Yeni Kurallar
Vergi Bey iadesi 2024: Son tarihler ve ödenekler – bunu bilmeniz gerekir




Jens M. için, yılda 220 iş gününde 1056 Euro var ve bu da gelir vergisi beyannamesine reklam maliyetleri olarak girebiliyor. Artı birkaç yönetilebilir masraf. Ancak, Jens M., çalışan toplu ödeme olarak adlandırılmaz. Şu anda yılda 1230 Euro. Bu sabit oran bir kapak gibi davranır. Toplamda daha yüksek reklam maliyetleri kanıtlanmışsa, ancak kayda değer vergi indirimi vardır. Çünkü sabit oranın üzerinde, her euro vergilendirilebilir geliri azaltır.





Yalnızca yeni banliyö sabit oranı ile Jens M.'yi 1338 Euro'da alacaktı. Ayrıca profesyonel olarak başlatılan meslekler için 16 Euro sabit oran, yani maaş hesap yönetimi. Ayrıca iş ekipmanı için 110 Euro sabit oran, ayrıca sendika üyelik ücreti artı profesyonel telefon maliyetleri, ayrıca artı. Jens M. gibi çalışanlar için, banliyö sabit oranının yeni düzenlemesi belirgin bir vergi indirimi olabilir.





Politik olarak tartışmalı



Ancak politik olarak, vergi fonunun vergi mükelleflerini hafifleteceği bir anlaşmazlık var. Federal eyaletler toplam on milyar avrodan fazla bekliyor. Ve bu nedenle, diğer şeylerin yanı sıra, Berlin ve Hamburg'un finansal senatörlerinin federal hükümetin küçük gelir için ödeme yapmasını talep etmesi şaşırtıcı değil. İki şehir ülkesi görünüşe göre Jens M., yani daha yüksek vergi ödemeleri gibi daha fazla vakadan korkuyor.


25 Mayıs 2025.22: 27


Emekliler emekli maaşlarına belgelerdeki bakıyor


emeklilik
Vergi ödemeden ne kadar emekli maaşı alabilirim?






Federal istatistik ofisinin mevcut değerlendirmesine göre, yaklaşık 14 milyon işçi banliyö sabit oranını faaliyet için ortalama 28 kilometre aldı. Bunların yüzde 84'ü bu yol için en azından kısmen bir araba kullandı. Yarısından fazlası ortalama kazananlardır.



Genellikle sabit oranı iklime sahip ve pahalı bir sübvansiyon olarak eleştiren ekonomistler vardır. Diğerleri, işgücü piyasasını metropollerde kırsal alanlardaki insanlar için cazip tutmak ve dolayısıyla yaşam alanı talebini artırarak daha pahalı yaşamı daha pahalı hale getirmek için bir ekonomi politika aracı olarak görüyorlar. Her kilometre, koalisyon anlaşmasında olduğu gibi aynı miktarda iş için hesaplanırsa Jens M. en azından adil olurdu. Özellikle konut ve yaşam maliyetleri şehir işyerinde uzak çevredeki bölgeden daha yüksek olduğundan. Zaten 2026 için vergi beyannamesinde neler olacağını dört gözle bekliyor.