Hintli şirket Kashi’de ülkenin ilk şehir içi teleferiğini inşa edecek | Varanasi Haberleri

MumuOner

New member
YENİ DELHİ: Bir Hintli şirket, muhtemelen Mayıs 2025’te hizmete girecek olan Varanasi’de Hindistan’ın ilk ‘şehir içi teleferik’ projesini inşa etmeye hazırlanıyor. Bu projedeki çalışmalar Mayıs 2023’te başlayacak.
Füniküler, Cantonment tren istasyonu ile şehir arasındaki seyahat süresini azaltır. Godowalia Chowk, en yoğun rotalardan biri, sadece 17 dakika. Şu anda, trafik sıkışıklığı varsa, aynı mesafe bir saatten fazla sürebilir.
NHAI’nin bir yan kuruluşu olan National Highways Logistics Management Ltd (NHLML), projeyi teleferik sistemlerinde uzmanlaşmış bir İsviçre şirketinden teknoloji ve ekipman tedarikini sağlayan Hintli bir şirket olan Vishwa Samudra Engineering’e verdi. Yetkililer, projenin 15 yıllık bakım dahil 815 Rs’ye mal olacağını söyledi. Bilet fiyatını NHLML belirler.
Kaynaklar, merkezin ülke genelinde kentsel alanlarda bu tür birkaç teleferik projesi başlatmayı ve turistik yerleri birbirine bağlamayı planladığı için biletlemeyle ilgili bir politika uygulanacağını söyledi.
Bu koridorda beş istasyon olacak
Yakın zamanda, Başbakan Narendra Modi Uttarkand’da Gaurikund’dan Kedarnath’a ve Gobindghat’tan Hemkund’a giden iki teleferiğin temellerini attı ve bunlar da yakında ödüllendirilecek. Ghaziabad’da başka bir teleferik için de yakında ihaleler açılacak.
Üst düzey bir NHLML yetkilisi, Hintli şirket Vishwa Samudra Engineering ve teknoloji ortağı İsviçreli Bartholet Maschinenbau AG’nin Varanasi teleferik projesini kazandığını söyledi. Şirket, tahmini teklif fiyatından %17 daha yüksek olan 815,6 Rs tutarında bir teklif fiyatı verdi. Hibrit Yıllık Ödeme Modu (HAM) esasına göre geliştirilecek olan teleferikte, proje maliyetinin %60’ı inşaat süresince inşaat desteği olarak, kalan %40’ı ise işletme ve bakım döneminde yıllık ödeme olarak ödenecektir. Bağlanabilirlik projesi, günde toplam 16 saat çalışma süresi ile her yönde saatte 3.000 yolcu (PPHPPD) taşıyacak maksimum kapasite ile tasarlanmıştır. Her iki yönde de günde yaklaşık 96.000 yolcu taşıyabilir. Bu güzergahta yaklaşık 153 gondol veya kabin kullanılacaktır ve her bir gondol 10 yolcu kapasitelidir.
Taslağa göre bu koridorda Varanasi Cantonment, Vidya Peeth (Bharatmala Mandir), Rath Yatra, Girja Ghar ve Godowlia Chowk’ta beş istasyon olacak. Girja Ghar sadece teknik bir istasyon. Biniş Girja Ghar’da gemiden inmeye izin verilmez. Füniküler için toplam 30 kule yapılıyor ve kulelerin yükseklikleri 10 metre ile 55 metre arasında değişiyor.
Bir yetkili, “Uttar Pradesh hükümeti istasyonlar ve kuleler için arazi alıyor. Ayrıca teleferiğin hizalanmasına tecavüz eden kamu hizmetlerinin yerini değiştiriyor” dedi.