Hareketlilik ve Çevre Koruma: Fraunhofer Enstitüsü E-Auto Mitleri Yırtılmış

EkoIte

Member
Hareketlilik ve çevre koruması
Fraunhofer Institute E-Araba Mitleri Yağlı






Mevcut bağlantıyı kopyalayın




Anma listesine ekle




Stromer ne kadar çevre dostu, piller ne kadar sürüyor ve kullanıcı olarak mı ödüyorsunuz? Uzun zamandır çelişkili cevaplar var. Büyük bir genel bakış çalışması şimdi net ifadeler geliyor.


Elektrikli bir araba sürmek istemiyorsanız, hızlı bir internet aramasında birçok mazeret bulacaksınız. Pahalı ve gerçekte iklim için kötü, kısmen orada söylenir. Ve yanmıyorlar mı? Ancak Karlsruhe'deki Fraunhofer Sistem ve İnovasyon Araştırmaları Enstitüsü'ne (ISI) şu anki genel bakış, bilimin büyük çoğunluğunun farklı bir yargıya geldiğini ve stromer lehine oldukça açık olduğunu gösteriyor.





ISI'deki Enerji Teknolojileri ve Enerji Sistemleri bölümüne başkanlık eden çalışma yazarı Martin Wietschel, “Genel olarak, Almanya'da elektrikli otomobillere karşı hala nispeten yüksek şüphecilik var” diyor. “Bilimsel bir bakış açısından, bunun için birçok neden anlayamayız.” O ve ortak görevlileri, durumları bilimsel bir perspektiften özetlemek için 70'den fazla çalışmayı ve diğer bilimsel kaynakları değerlendirdiler. Uzman, 2020'den itibaren benzer bir genel bakışın yeni baskısı. “O zamandan beri, özellikle pillerle çok şey oldu” diyor uzman. Bu elektrikli otomobilin konumunu güçlendirir.





Wietschel, “Sera gazı emisyonları söz konusu olduğunda, değerlendirmeler artık eskisi kadar uzak değil” diyor. Üretimden bertarafa kadar bütünsel bir bakış açısıyla, araştırmacılar bugün Almanya'da orta menzilli bir akıma, karşılaştırılabilir bir brülörden ortalama kilometre emisyonlarıyla ortalama kilometre ile kanıtladılar. Üretimde, stromer bu nedenle, enerji kaynağına, üretim enerji verimliliğine ve brülörlerden yüzde 60 ila 130 daha yüksek olan pil boyutlarına bağlı olarak sera gazı emisyonlarına gelir. Sürüş sırasında CO2 emisyonları önemli ölçüde daha düşüktür. Alman elektrik karışımını ve enerji geçişini durdurduğunu varsayarsanız, uzun vadede yukarıdaki avantaj elde edersiniz.



Bununla birlikte, araştırmacılar istisnalar olduğu gerçeğini gizlemiyorlar: “Büyük bir pil kapasitesine sahip zor, daha az verimli bir elektrikli araç ve genellikle sadece mevcut Alman elektrik karışımı ile yüklenen düşük yıllık kilometre, sera gazı dengesi karşılık gelen geleneksel bir araca kıyasla neredeyse daha iyi.” Bununla birlikte, soru, büyük bir pil ve düşük kilometre olan büyük bir araba örneğinin gerçekte ne sıklıkta olduğunu ortaya koymaktadır.





Ve enerji geçişinin ve dolayısıyla daha yeşil elektriğin ilerlemesi ile stromerin avantajı daha fazladır. Benzer şekilde, halihazırda öncelikle yenilenebilir elektrik-kontrollü şarj ile doğru zamanda veya kendi fotovoltaik sistemine sahip e-araç kullanıcılarının neredeyse yüzde 50'siyle yükleniyorsa.





Ekonomik bilanço



Wietschel, “Tam maliyetlere bakarsanız, bir elektrikli araba zaten bir brülörden daha ucuz olabilir – sadece daha yüksek satın alma fiyatına değil,” diyor Wietschel. “Yeni arabalardan başlıyoruz, daha ucuz kullanılmış arabalarla bu elektrikli araba lehine daha net olabilir.”





Bununla birlikte, genel olarak, nereye ve nasıl yükleneceği de dahil olmak üzere çeşitli faktörlere bağlıdır. Evde veya işyerinde bir şarj seçeneğiniz varsa, “E-araçlar, üç yıllık tutuştan sonra karşılaştırılabilir yanma motorlarından daha ekonomik olabilir” diyor. Genel olarak, orta sınıftaki ortalama performansla bugün benzer kilometre maliyetlerinden bahsediyor. Diyerek şöyle devam etti: “Şu anda daha yüksek kazanım maliyetleri daha düşük işletme maliyetleri tarafından telafi ediliyor.” Sadece daha ucuz enerjiye değil, aynı zamanda daha düşük bakım maliyetlerine de atıfta bulunurlar.



Ve burada da daha da iyi olabilir: Bir yandan, araştırmacılar elektrikli otomobiller ve daha iyi ve daha ucuz piller için düşen fiyatlardan çıkıyorlar. Öte yandan, çift yönlü şarj sadece çevre için değil, aynı zamanda cüzdan için de bir şeyler getirir. Wietschel, arabanın enerji alması ve daha sonra kendi evinize veya hatta çevrimiçi olarak dönme olasılığı ekonomi için güçlü bir itici güç olabilir. “İdeal olarak, yılda 1000 Euro'ya kadar tasarruf edebilirsiniz. Ve bu çevre için de iyi olur çünkü örneğin, güneş enerjisi daha iyi kullanılabilir.”



Araştırmacılar, arabanın pillerinin daha hızlı kırılabileceğini düşünüyor. Wietschel, “Ve en geç birkaç yıl içinde, muhtemelen pilin arabanın geri kalanından önemli ölçüde daha uzun sürdüğü noktaya ulaşacağız” diyor. Ancak, çift yönlü dükkanın mümkün olduğu birkaç araba var, ancak sınırlıyor. “Zaten işe yarayan akıllı sayaçta şarj etmektir. Bu aynı zamanda çevre dostu ve ekonomisini de geliştirir. Çünkü elektrik genellikle en ucuz olduğunda – ve fiyat farklılıkları bazen muazzam.





Bu konu aynı zamanda elektrikli otomobillerle bağlantılı olarak tekrar tekrar ortaya çıkıyor. Bununla birlikte, araştırmacıların yargısı açıktır: “Elektrikli otomobillerin ateş sıklığının geleneksel otomobillerle karşılaştırılması, daha yüksek bir yangın riskinden alınamaz” diye yazıyorlar. “Saf pil araçlarında önemli ölçüde daha düşük yangın riskinden kaynaklanan bir dizi mevcut çalışma bile var.” Ancak, buradaki veri durumu hala oldukça zayıf.





Burada elektrikli arabalar biraz daha kötü kesildi. Bazı bölgelerde yanmanın arkasında. Bunlardan biri ince toz. Bu ilk bakışta bunu şaşırtabilir, özellikle eski dizelleri bağlayabilirsiniz, ancak bu arada motor artık motor yeni arabalara sahip değil, ancak lastik aşınması çok önemlidir. Ve stromerin daha yüksek ağırlığı bir dezavantajdır. Ancak, yazarlar yazıyor, lastik teknolojisinde burada yardımcı olabilecek gelişmeler var.



Wietschel, “Elektrikli bir araba olarak hareket etmenin daha çevre dostu yolları var.” “Ama elektrikli bir araba hala karşılaştırılabilir bir brülörden daha çevre dostu.”



DPA