Hareketlilik: Küfür etmek ve araba kullanmak – insanlar yine trende daha çok seyahat ediyor

EkoIte

Member
hareketlilik
Küfür etmek ve araba kullanmak – insanlar yine trende daha fazla seyahat ediyor





Çok sayıda yolcu, Hamburg Merkez İstasyonu'nda uzun mesafeli trafik için platformlarda duruyor. İstatistiklere göre Almanya'da insanlar yine daha fazla trene biniyor. Fotoğraf

© Gregor Fischer/dpa


Corona demiryoluna olan talebin çökmesine neden oldu. Yolcu sayısı artık yeniden artıyor. Tren gerçekten popüler mi? Her durumda, müşterilerin onunla işleri her zaman kolay olmuyor.





Tüm grevlere, inşaatlara ve gecikmelere rağmen: İstatistiklere göre Almanya'da insanlar yeniden daha fazla trene biniyor. Allianz pro Schiene taşımacılık derneği başkanı Dirk Flege, “Şikayet ediyoruz ama araba kullanıyoruz” diyor. İttifak 2023 yılı için rekor bildirdi: Almanya'da demiryolu taşımacılığı performansı geçen yıl 104,2 milyar yolcu kilometre olarak gerçekleşti. Hedef, önümüzdeki birkaç yıl içinde çok sayıda insanın arabalardan trenlere geçmesi. Ancak uzmanlar bunun işe yarayacağından şüpheli.



Lobici Flege, “Trenle seyahat etmek popüler” diyor. Derneğinin Alman Basın Ajansı'na Federal İstatistik Ofisi'nden alınan verilere dayanarak verdiği demeçte, trafik performansındaki Corona düşüşünün fazlasıyla telafi edildiği belirtildi. Taşımacılık performansı daha önce 2019 yılında 102 milyar yolcu kilometre ile rekora ulaşmıştı. Anahtar rakamın hesaplama formülü: yolcu sayısı çarpı kat edilen mesafe.


Yolcular için koşullar zor


Berlin Sosyal Araştırmalar Bilim Merkezi'nden hareketlilik araştırmacısı Andreas Knie'nin açıkladığı gibi, yalnızca yolcu sayısına baktığınızda farklı bir tablo ortaya çıkıyor. Verilerine göre yerel ulaşımda yine pandemi öncesindeki kadar insan var. Buna karşılık, normal müşteri sayısının yalnızca yüzde 80'i uzun mesafe ve bölgesel trenlerde olacaktır. Knie, “İnsanlar trene binmek istiyor” diyor. “Fakat mevcut koşullar altında bunu yapmıyorlar.”


Aslında raylardaki yolcuların durumu şu anda hiç de kolay değil. Yaklaşık bir yıl boyunca demiryolundaki iki tur toplu pazarlık, çok sayıda greve ve çok sayıda tren iptaline neden oldu. Buna demiryolu ağının kötü durumu da ekleniyor. Çok sayıda inşaat sahası yıllardır demiryolu trafiğini yavaşlatıyor, gecikmeler olağan hale geliyor ve Deutsche Bahn'da gecikmeler özellikle yüksek.


Pro Bahn yolcu derneği “Yolda durum daha iyi değil” diye karşı çıkıyor. Onursal başkan Karl-Peter Naumann, arabanın aksine, trende yolculuk süresini en azından okumak, film izlemek, kart oynamak veya bira içmek için kullanabileceğinizi söylüyor. Gözlemlerine göre trenler daha da kalabalıklaştı. Gençler eskisinden daha hareketli ve arabasız gitme olasılıkları daha yüksek. Almanya bileti ise yolcuların bölgeye 200 ya da 300 kilometrelik daha uzun yolculuklar yapması anlamına da geliyor.


Almanya biletiyle artış


Pro-Rail Alliance'a göre, şu anda ayda 49 avro karşılığında yerel ve bölgesel taşımacılıkta ülke çapındaki seyahatlere yönelik aylık abonelik, talebe önemli bir artış sağladı. Sektör kaynaklarına göre bilet, birçok mevcut müşteriyi otobüs ve trenlere daha da yakınlaştırdı; başka bir deyişle, artık eskisi gibi tek bilet, aylık veya şerit bilet yerine 49 euro'luk biletle seyahat ediyorlar. Hareketlilik araştırmacısı Knie, otomobillerden toplu taşımaya büyük bir geçiş olmadığını söylüyor.


İklim hedeflerine ulaşmak için federal hükümet, demiryolu taşımacılığı performansını 2030 yılına kadar 2015'e kıyasla iki katına çıkarmak istiyor. O dönemde değer neredeyse 92 milyar yolcu kilometreydi. Knie şüpheci. “Demiryolu yeniden daha güvenilir hale gelmeli” diye talep ediyor. Ayrıca, sürücülerin geçiş yapmayı düşünmesi için dizel ve şirket araçlarına yönelik vergi indirimlerinin de kaldırılması gerekecek. Yolcu temsilcisi Naumann, “İki katına çıkmak mümkün değil” diyor. Demiryolunda tren, ray ve personel açısından kapasite eksikliği var.


Yeni kısıtlamalar


Federal hükümet ve şirket, önümüzdeki birkaç yıl içinde ağdaki sorunları kapsamlı bir yenilemeyle çözmek istiyor. 40 yoğun güzergah koridorunun 2030 yılına kadar temelden modernize edilmesi planlanıyor. Bu, ağı kesintilere karşı daha az duyarlı hale getirecek ve trafiğin daha sorunsuz akmasına olanak tanıyacaktır. Ancak inşaat çalışmaları başlangıçta başka kısıtlamaları da beraberinde getiriyor: Bireysel koridorlar yenileme çalışmaları sırasında birkaç ay boyunca tamamen kapatılacak. Haziran ayında Frankfurt ile Mannheim arasındaki Riedbahn'da başlıyor. Knie bunun sonucunda demiryolunun yolcu kaybedeceğinden korkuyor. “İnsanları aylarca rutinlerinden çıkaramazsınız.”


Federal hükümet şu ana kadar ağı 2027 yılına kadar modernize etmek için yaklaşık 30 milyar avro taahhüt etti. Ancak bu, demiryolunun 2027 yılına kadar yaklaşık 45 milyar avro olacağını tahmin ettiği toplam ihtiyacın yalnızca neredeyse üçte ikisini kapsıyor. Gelecek yıllarda da finanse edilmeye devam edilmesi tamamen açıktır.


Trafik performansı hakkında bilgi


dpa

#Konular