Enerji: Yarı yıllık bakiye: Elektrikli arabalar için neredeyse 100.000 şarj noktası

EkoIte

Member
enerji
Yarı yıllık bakiye: Elektrikli otomobiller için neredeyse 100.000 şarj noktası





Elektrikli otomobiller için şarj istasyonlarının sayısı artıyor. Fotoğraf

© Robert Michael/dpa


Almanya’da elektrikli arabalar için giderek daha fazla halka açık şarj noktası bulunuyor. Neredeyse her üç kişiden biri özellikle verimlidir. Ancak kapsama düzeyi eyaletten eyalete büyük ölçüde değişir.





Almanya’da yılın ilk yarısında elektrikli otomobiller için halka açık şarj noktalarının sayısı 13 bin 302 arttı. Federal Ağ Ajansı, yayınladığı verilere göre 1 Temmuz itibarıyla toplamda 97.495 şarj noktası saydı. Hızlı şarj noktalarının sayısı 4.110 artarak 18.577’ye yükseldi; bu sayı, toplam sayının neredeyse iki katı kadar bir hızla gerçekleşti. Toplamda 3,37 gigawatt’lık bir şarj kapasitesi ülke çapında halka açıktır. Bu, yılın başına göre 795 megawatt daha fazla nominal üretim anlamına geliyor.


Kamuya açık şarj noktalarının sayısı son yıllarda önemli ölçüde arttı. 2018’in başından bu yana neredeyse dokuz kat arttı; yıldan yıla artan mutlak artışlarla birlikte. 2022’de bu sayı 23.500’e yükseldi. Yılın ilk yarısındaki büyüme devam ederse 2023’te bu değerin de aşılması bekleniyor.


Yarıyıl itibarıyla en fazla şarj istasyonu 20.522 ile Bavyera’da yer alırken, onu 17.818 ile Kuzey Ren-Vestfalya ve 17.022 ile Baden-Württemberg takip etti. Bu üç ülke aynı zamanda şarj noktalarında da en büyük mutlak artışı gösterdi.


Federal Motorlu Taşımacılık Otoritesi’ne göre, 1 Temmuz’da ülke çapında 1,17 milyon tamamen elektrikli otomobil tescil edildi. Tamamen matematiksel anlamda, halka açık her şarj noktası için 12 tamamen elektrikli araç vardı.


Kapsama düzeyi federal eyaletlere göre değişir


Bununla birlikte, bu arz oranı federal eyalete bağlı olarak büyük ölçüde değişmektedir: kamuya açık şarj noktası başına ortalama 7,3 saf elektrikli aracın bulunduğu Saksonya’da özellikle iyidir; onu her biri 8,2 ile Thüringen ve Mecklenburg-Batı Pomeranya ve Saksonya-Anhalt takip etmektedir. 8,4 ile. Bunun bir nedeni, orada nispeten az sayıda elektrikli otomobilin bulunmasıdır. İlgili araç filosundaki payları yüzde 1,1 ila 1,3 arasındadır; bu, ulusal ortalamanın yalnızca yarısı kadardır.


Matematiksel olarak en kötü arz, şarj noktası başına 16,3 saf elektrikli aracın bulunduğu Saarland’da bulunuyor, ancak orada da araba popülasyonundaki payı yüzde 1,9 ile ortalamanın altında. Şarj noktası sayısı açısından önde gelen üç ülkeden Bavyera, şarj noktası başına 10,8 elektrikli araçla en iyi performansı gösteriyor. Baden-Württemberg’de 11,3, Kuzey Ren-Vestfalya’da ise 14,4 ile ortalamanın altında kapsama alanı bulunuyor.


dpa

#Konular