Dünya ticareti
Küçük dükkanlar, büyük endişeler: Trump'ın tarifeleri ABD bayileriyle buluşuyor
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
Amerikan Başkanı, özellikle Çin'e karşı ticaret -politik bir çatışma kursu var. Ancak yerli üretimin korunması olarak ilan edilen şey, ABD'deki birçok şirkete zarar veriyor.
Noelee Ricey, ABD Başkanı Donald Trump'ın ikramlar ve tenis topları arasındaki sonuçlarıyla savaşıyor. 2022'de iş ortaklarıyla birlikte, köpek ihtiyacı için küçük bir uzman dükkanı devraldı: Virginia eyaletindeki Pittoresken eski İskenderiye şehrinde, başkent Washington'dan çok uzak değil. Eski veteriner asistanı, o zaman satış rakamlarının zirvede olduğunu söylüyor. “Şimdi alçak noktadalar.” Nedenler çeşitlidir. Ancak, özellikle Trump'ın neredeyse tüm dünyaya karşı saldırısından endişe ediyor.
Çin-Zölle şimdi yüzde 145
ABD Başkanı en son kırıldı ve başlangıçta belirli tarifeleri ortaya çıkarsa da, Çin'e bile ilgi duydu: Halk Cumhuriyeti'nden çoğu mal için, görev oranı şu anda yüzde 145. Meksika ve Kanada komşuları da dahil olmak üzere diğer birçok ülkeye özel tarifeler de başvurmaya devam etmektedir.
Tedbirlerin ayrıntılı olarak ne gibi etkileri olacağı hala belirsizdir – tedarik zincirlerine ve tüketicilere varmak biraz zaman almalıdır. Ancak artan fiyatlarla ilgili endişe harika. Hamster alımları hakkında artan raporlar var. Yale Üniversitesi hesaplamalarına göre, tarifeler 2025 için ABD bütçesi başına 2.700 $ (yaklaşık 2.400 Euro) satın alma gücü kaybına yol açabilir.
Trump'a göre ABD'yi “altın çağa” götürmesi gereken ticaret çatışması, dükkan sahibi Ricey gibi küçük şirketlere çarpıyor. Henüz fiyatlarını yükseltmedi, ancak uzun zamandır dayanamayacak. Ürünlerinin çoğu Amerika Birleşik Devletleri'nden gelmiyor: yemek esas olarak Kanada'dan geliyor. Oyuncaklar, köpek çizgileri ve çoğunlukla Çin'den kumaş veya plastikten yapılmış diğer aksesuarlar.
Sonuçta, fiyat önemlidir
Ricey'nin çalıştığı birçok bayi, büyük zincirlerin veya çoğunlukla kitlesel olan çevrimiçi perakendecilerin aksine, vurguladıkları gibi oldukça küçük ve Kuzey Amerika'dan geliyor. Ancak iş ortaklarının ürünleri bile genellikle Çin'den geliyor. Rickey, “Sadece Amerikan ürünleri almaya çalışsaydım, dükkan çok farklı görünecekti” diyor.
Sonunda, fiyat, özellikle yüksek günlük maliyetlerin zamanlarında, müşterilerinin çoğu için fiyattan biridir, ve dört ayaklı son tüketicilerin çok pratik ihtiyacı açıklar: “Bir köpek iki haftada bir oyuncak getirirse, 40 $ 'dan daha 10 $' ı kullanma eğilimindesiniz.”
Oyuncaklar, giyim, elektronik, ev eşyaları
Doğrudan ister dolaylı olarak: Çin, ABD için ucuz tüketim mallarının ana tedarikçisidir. Bu, Walmart ve Amazon gibi ticaret devleri ile oyuncak, giyim, elektronik veya ev eşyaları satan küçük dükkanlar için de geçerlidir.
Kendi ifadelerine göre yaklaşık 85.000 küçük işletme sahibini temsil eden Alexis D'Amato, “Birçok girişimci Çin tedarik zincirlerine güveniyor. İşlerini sürdürmek ya da depolarını doldurmak olsun.” Perakende “küçük” olarak kabul edilen şey bir yorum meselesidir: ABD Otoritesi SBA, 500'e kadar çalışanı olan şirketlerin bir parçasıdır. Küçük işletme çoğunluğu sınırını yaklaşık otuz çalışanla çeker.
“Main Street” vs. Wall Street
Gerçeklik birçok yerde yapısal değişim ile karakterize olsa bile, bu sahibi yönetilen dükkanlar, birbirinizi tanıdığınız küçük şehirlerin tipik ana caddesi olan “ana cadde” ın ideali tarafından somutlaşıyor. Mighty, anonim Wall Street'in sayaç tasarımıdır. Bu resim, siyasi kamplarda ulusal benlikte derinlemesine sabitlenmiştir.
Aslında, bu dükkanlar bile uzun zamandır küresel tedarik zincirlerine entegre edildi. Bununla birlikte, büyük şirketlerden farklı olarak, yastıklama fiyat artışları veya arz kaynaklarını değiştirmek için neredeyse hiç bir kapsamı yok, diyor D'Amato. Trump'ın ticareti -Politik Akıllı Kursu eleştirisi: “Her gün yeni tarifeler veya değişiklikler var.” Uzun vadeli planlama? Pratik olarak imkansız.
Bazıları Finansal Yıkımı Tehdit ediyor
Minnesota eyaletinden Beth Benike örneği, bunun ne kadar hızlı bir varoluş meselesi haline geldiğini gösteriyor. ABD yayıncısı CNN ve CBS News'te, Çin'de bebek eşyaları olan aile şirketinin acil durumunu anlattı. 160.000 dolar değerinde yeni bir parti, tarifeler birkaç adımda yüzde 125'e yükseldiğinde nakliye için zaten hazırdı. Malları ithal etmek için yaklaşık 30.000 dolar yerine, ithalat aniden yaklaşık 200.000 dolara mal olmalı – sahip olmadığı paraya mal olmalıdır. Bu arada daha da fazla olurdu.
Benike sadece çalışanlarıyla ilgili değil. Eviniz de tehlikede: Bir işletme kredisi sağlar.
Konum ve uzman eksikliği var
Ve sonra finansal piyasalar var. Amerika Birleşik Devletleri'nde, eski yaşlanma hükmü borsaya yakından bağlantılıdır. Serbest çalışan birçok insan hisse depolarına dayanmaktadır. Piyasalar dalgalandığında, gelecekleri de dalgalanacak, D'Amato uyarıyor. Trump'ın gümrük politikası, dernek üyelerinin çoğu için “yüzünde bir tokat”. Aslında ihtiyaç duyulan şey destek. Hükümetin nihayetinde tarifeler yoluyla iç üretimi güçlendirme iddiası bunu kabul etmiyor. “Yeterince başka yol var,” diyor D'Amato.
Lady sahibi Rickey de bu şekilde görüyor. Gerçekten yerli üretimi teşvik etmek istiyorsanız, sübvansiyonlara, yerlere, uzmanlara yatırım yapmanız gerekir. “Bir dikiş makinesi çalıştırabilen ve çok sayıda köpek oyuncak üretebilen hiç kimse yok,” diyor Trump'ın zor göç politikasına bakarak ekliyor: “Eğer öyleyse, mümkün olan en kısa sürede erteliyoruz.”
Rickey'in bu hükümette genellikle eksik olduğu kesin bir kavramdır. Tarifelerin sadece bir parçası olduğunu söylüyor. “Köpek Parkı” ndaki satışın iyi gitmemesi bazı nedenleri var: Corona AIDS'in süresi doldu, aynı zamanda Trump'ın toplu törenleri federal yetkililerde fark edildi-birçoğunun kamu hizmetinde çalıştığı bölge için derin bir insizyon. Buna ek olarak, İskenderiye'deki turizm azaldı ve Müşterilerle birlikte yürüyüş.
Rickey aynı zamanda uzun zamandır farklı sütunlara sahip olan pragmatik bir girişimcidir. Trump'ın ofise dönmesinden önce bile, köpekler için gündüz bakımı ve evcil hayvan kuaför salonu için hizmet sundu. Kediler de hoş karşılanır.
DPA
Küçük dükkanlar, büyük endişeler: Trump'ın tarifeleri ABD bayileriyle buluşuyor
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
Amerikan Başkanı, özellikle Çin'e karşı ticaret -politik bir çatışma kursu var. Ancak yerli üretimin korunması olarak ilan edilen şey, ABD'deki birçok şirkete zarar veriyor.
Noelee Ricey, ABD Başkanı Donald Trump'ın ikramlar ve tenis topları arasındaki sonuçlarıyla savaşıyor. 2022'de iş ortaklarıyla birlikte, köpek ihtiyacı için küçük bir uzman dükkanı devraldı: Virginia eyaletindeki Pittoresken eski İskenderiye şehrinde, başkent Washington'dan çok uzak değil. Eski veteriner asistanı, o zaman satış rakamlarının zirvede olduğunu söylüyor. “Şimdi alçak noktadalar.” Nedenler çeşitlidir. Ancak, özellikle Trump'ın neredeyse tüm dünyaya karşı saldırısından endişe ediyor.
Çin-Zölle şimdi yüzde 145
ABD Başkanı en son kırıldı ve başlangıçta belirli tarifeleri ortaya çıkarsa da, Çin'e bile ilgi duydu: Halk Cumhuriyeti'nden çoğu mal için, görev oranı şu anda yüzde 145. Meksika ve Kanada komşuları da dahil olmak üzere diğer birçok ülkeye özel tarifeler de başvurmaya devam etmektedir.
Tedbirlerin ayrıntılı olarak ne gibi etkileri olacağı hala belirsizdir – tedarik zincirlerine ve tüketicilere varmak biraz zaman almalıdır. Ancak artan fiyatlarla ilgili endişe harika. Hamster alımları hakkında artan raporlar var. Yale Üniversitesi hesaplamalarına göre, tarifeler 2025 için ABD bütçesi başına 2.700 $ (yaklaşık 2.400 Euro) satın alma gücü kaybına yol açabilir.
Trump'a göre ABD'yi “altın çağa” götürmesi gereken ticaret çatışması, dükkan sahibi Ricey gibi küçük şirketlere çarpıyor. Henüz fiyatlarını yükseltmedi, ancak uzun zamandır dayanamayacak. Ürünlerinin çoğu Amerika Birleşik Devletleri'nden gelmiyor: yemek esas olarak Kanada'dan geliyor. Oyuncaklar, köpek çizgileri ve çoğunlukla Çin'den kumaş veya plastikten yapılmış diğer aksesuarlar.
Sonuçta, fiyat önemlidir
Ricey'nin çalıştığı birçok bayi, büyük zincirlerin veya çoğunlukla kitlesel olan çevrimiçi perakendecilerin aksine, vurguladıkları gibi oldukça küçük ve Kuzey Amerika'dan geliyor. Ancak iş ortaklarının ürünleri bile genellikle Çin'den geliyor. Rickey, “Sadece Amerikan ürünleri almaya çalışsaydım, dükkan çok farklı görünecekti” diyor.
Sonunda, fiyat, özellikle yüksek günlük maliyetlerin zamanlarında, müşterilerinin çoğu için fiyattan biridir, ve dört ayaklı son tüketicilerin çok pratik ihtiyacı açıklar: “Bir köpek iki haftada bir oyuncak getirirse, 40 $ 'dan daha 10 $' ı kullanma eğilimindesiniz.”
Oyuncaklar, giyim, elektronik, ev eşyaları
Doğrudan ister dolaylı olarak: Çin, ABD için ucuz tüketim mallarının ana tedarikçisidir. Bu, Walmart ve Amazon gibi ticaret devleri ile oyuncak, giyim, elektronik veya ev eşyaları satan küçük dükkanlar için de geçerlidir.
Kendi ifadelerine göre yaklaşık 85.000 küçük işletme sahibini temsil eden Alexis D'Amato, “Birçok girişimci Çin tedarik zincirlerine güveniyor. İşlerini sürdürmek ya da depolarını doldurmak olsun.” Perakende “küçük” olarak kabul edilen şey bir yorum meselesidir: ABD Otoritesi SBA, 500'e kadar çalışanı olan şirketlerin bir parçasıdır. Küçük işletme çoğunluğu sınırını yaklaşık otuz çalışanla çeker.
“Main Street” vs. Wall Street
Gerçeklik birçok yerde yapısal değişim ile karakterize olsa bile, bu sahibi yönetilen dükkanlar, birbirinizi tanıdığınız küçük şehirlerin tipik ana caddesi olan “ana cadde” ın ideali tarafından somutlaşıyor. Mighty, anonim Wall Street'in sayaç tasarımıdır. Bu resim, siyasi kamplarda ulusal benlikte derinlemesine sabitlenmiştir.
Aslında, bu dükkanlar bile uzun zamandır küresel tedarik zincirlerine entegre edildi. Bununla birlikte, büyük şirketlerden farklı olarak, yastıklama fiyat artışları veya arz kaynaklarını değiştirmek için neredeyse hiç bir kapsamı yok, diyor D'Amato. Trump'ın ticareti -Politik Akıllı Kursu eleştirisi: “Her gün yeni tarifeler veya değişiklikler var.” Uzun vadeli planlama? Pratik olarak imkansız.
Bazıları Finansal Yıkımı Tehdit ediyor
Minnesota eyaletinden Beth Benike örneği, bunun ne kadar hızlı bir varoluş meselesi haline geldiğini gösteriyor. ABD yayıncısı CNN ve CBS News'te, Çin'de bebek eşyaları olan aile şirketinin acil durumunu anlattı. 160.000 dolar değerinde yeni bir parti, tarifeler birkaç adımda yüzde 125'e yükseldiğinde nakliye için zaten hazırdı. Malları ithal etmek için yaklaşık 30.000 dolar yerine, ithalat aniden yaklaşık 200.000 dolara mal olmalı – sahip olmadığı paraya mal olmalıdır. Bu arada daha da fazla olurdu.
Benike sadece çalışanlarıyla ilgili değil. Eviniz de tehlikede: Bir işletme kredisi sağlar.
Konum ve uzman eksikliği var
Ve sonra finansal piyasalar var. Amerika Birleşik Devletleri'nde, eski yaşlanma hükmü borsaya yakından bağlantılıdır. Serbest çalışan birçok insan hisse depolarına dayanmaktadır. Piyasalar dalgalandığında, gelecekleri de dalgalanacak, D'Amato uyarıyor. Trump'ın gümrük politikası, dernek üyelerinin çoğu için “yüzünde bir tokat”. Aslında ihtiyaç duyulan şey destek. Hükümetin nihayetinde tarifeler yoluyla iç üretimi güçlendirme iddiası bunu kabul etmiyor. “Yeterince başka yol var,” diyor D'Amato.
Lady sahibi Rickey de bu şekilde görüyor. Gerçekten yerli üretimi teşvik etmek istiyorsanız, sübvansiyonlara, yerlere, uzmanlara yatırım yapmanız gerekir. “Bir dikiş makinesi çalıştırabilen ve çok sayıda köpek oyuncak üretebilen hiç kimse yok,” diyor Trump'ın zor göç politikasına bakarak ekliyor: “Eğer öyleyse, mümkün olan en kısa sürede erteliyoruz.”
Rickey'in bu hükümette genellikle eksik olduğu kesin bir kavramdır. Tarifelerin sadece bir parçası olduğunu söylüyor. “Köpek Parkı” ndaki satışın iyi gitmemesi bazı nedenleri var: Corona AIDS'in süresi doldu, aynı zamanda Trump'ın toplu törenleri federal yetkililerde fark edildi-birçoğunun kamu hizmetinde çalıştığı bölge için derin bir insizyon. Buna ek olarak, İskenderiye'deki turizm azaldı ve Müşterilerle birlikte yürüyüş.
Rickey aynı zamanda uzun zamandır farklı sütunlara sahip olan pragmatik bir girişimcidir. Trump'ın ofise dönmesinden önce bile, köpekler için gündüz bakımı ve evcil hayvan kuaför salonu için hizmet sundu. Kediler de hoş karşılanır.
DPA