Sahtekar
VW Dizel Olay Hapishanesi? – Beklenen karar
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
VW'deki egzoz gazı skandalı neredeyse dört yıllık bir süreç izlerini bıraktı. Teknolojinin derinliklerinde zorlu aşamalardan sonra, sonunda duygusal hale geldi. Karar bir sonraki randevuda verilmelidir.
“Bu cümle ile bir daha asla olmaması gereken manipülasyon ve Volkswagen” – CEO Martin Winterkorn 22 Eylül 2015'te kameranın önüne geldi. “Bay Volkswagen” özür diledi, görevi kabul etti ve söz verdi: “Bunu netleştiriyoruz”.
Bir gün sonra Winterkorn istifa etti ve manipülasyonların sorumluluğunun kapsamlı açıklaması bugüne kadar devam ediyor. Dört eski yöneticiye ve mühendise karşı büyük bir sahtekarlık – ancak rıhtımda kış tahıl olmadan – şimdi mezun olmak üzere.
Ceza davası tam olarak ne hakkında?
Nisan 2019'da Braunschweig kamu savcısı, eski VW patronu Winterkorn'a ve otomobil üreticisindeki diğer dört eski yöneticiye karşı iddianamesi hakkında bilgi verdi. Kolluk kuvvetleri onları “cezai suçların çoğunluğu” ile suçladılar, ancak her şeyden önce özellikle ciddi bir sahtekarlık davası.
Korona ile ilgili birkaç gecikmeden sonra, karmaşık prosedür Pandemik kısıtlamaları altında Braunschweig Belediye Binası'ndaki maskeler ve mesafe ile kısıtlamalar başladı. Dünya basından önce, bölge mahkemesinin ekonomik ceza odası, en büyük Alman ekonomik skandallarından biri için VW yöneticilerinin iddia edilen kişisel sorumluluğunu açıklığa kavuşturma girişimine başladı.
Ancak başlamadan önce Winterkorn'un rıhtımda eksik olacağı anlaşıldı. Kompleksi sağlık nedenleriyle ayrılmıştı. Katılımcıların çoğu, bir zamanlar en iyi ücretli Alman kurumsal insan grubunun eksikliğini eleştirdi. Birçok gözlemci gerçek ana karakter olmadan bir başlangıçtan bahsetti.
Neredeyse dört yıllık müzakere – süreç nasıl gitti?
Anahtar bir figür olarak bir kış tahıl olmadan, sürecin dikkati hızla azaldı. Gazeteciler ve diğer ilgili kişiler grubu, bir noktada sadece katılımcıların kaldığı sürecin çekirdeğine kadar hızla ortaya çıktı. Prosedür, bölge mahkemesindeki normal mahkeme salonlarına taşındı ve neredeyse medya eşliğinde teknik detaylarda gerçekleşti.
Kamu savcısına göre, mühendislerin ve yöneticilerin milyonlarca araçta manipülasyon yazılımının geliştirilmesi ve kullanımına derinden dahil oldukları söyleniyor. Gizli program hakkında ne zaman bildiklerini netleştirmek için, dört sanık o sırada üst düzey şeflerini ve birbirlerini kapladı.
Yani ifadeye karşı bir açıklama var. Switch -Off cihazını önerdiği söylenen mühendisler buna göre şunları söylüyor: Endişeleri ifade ettik ve sonuçları uyardık. Supiors Counter: Sorunlar hakkında konuşuldu, ancak asla yasadışı eylem ve hatta sahtekarlık hakkında. Yaklaşık 150 tanıkla 174 günlük müzakerelerde, bu takımyıldız gerekli hiçbir şeyi değiştirmedi.
Bugün dizel ilişkisi hakkında ne biliyorsunuz?
En büyük Alman endüstriyel skandallarından birinin kökeni çok azalıyor. Kısa sürenlerin ortalarında VW, ABD'deki dizel arabaları yarışmaya yakalamak istedi. Araştırmacılara göre, egzoz gazı standartlarına uygun sorunlar, yazılım hilesi etrafında bir dizi perdeye yol açmıştır.
Skandal Eylül 2015'te ABD Çevre Otoritesi EPA'nın dizel otomobil egzoz gazı testlerinin manipülasyonu hakkında bilgi verdiği zaman uçtu. Kısa bir süre önce VW yanlış test sonuçları vermişti. Birkaç gün sonra CEO Winterkorn istifa etti ve otomobil üreticisi şirket tarihinin en büyük krizlerinden birine kaydı.
Sonuç olarak, ABD'de hapishane şartları gibi çok keskin sonuçlar vardı, VW, alt Saksonya eyaletine milyar dolar para cezası ve yaklaşık çeyrek milyon dizel müşteri için tazminat ödedi. Volkswagen Grubu ve Dachholding Porsche SE'ye karşı bir yatırımcı prosedüründe, 2018'den bu yana Dieselgate ilişkisinden sonra milyarlarca fiyat kaybına maruz kalan yatırımcılar için tazminat tartışıldı.
Almanya'daki ilk suç kararında, Münih'teki eski Audi patronu Rupert Stadler, denetimli serbestlik ve 1,1 milyon avro ödeme nedeniyle bir yıl dokuz ay hapse mahk wasm edildi. Başlangıçta bir anlayış vardı, ama sonra savunucular şaşırtıcı bir şekilde itiraz etti. Karar nihai değil.
Karardan kısa bir süre önce – sanıkları tehdit eden nedir?
Braunschweig'de, birçok süreç katılımcının yüzlerindeki sürpriz, savcılar birkaç gün önce cümle iddialarını anlattığında açıkça tanındı. Sanıkların üçü için kamu savcısı yeterli değildir. Onlar için, kolluk kuvvetleri üç ila dört yıl hapis cezasına çarptırıldı. Savunma ise üç beraat ve bir uyarı savundu.
Duygusal sonuçta, sanık neredeyse dört yıllık süreci ne kadar yorucu ve yorucu olduklarını vurguladı. Hapis cezası ile tehdit edilen adamlar, skandalın maruz kalmasından on yıl sonra gerekli cümle tarafından sersemletildiğini açıkça belirtti. Bununla birlikte, diğer sanıklar için ilgili savunmayı “tahriş edici ve dehşet verici” olarak tanımladılar.
Dört adam kamu savcılığının perspektifinden transfer edilirken, kendilerini şiddetle savunurlar ve kendilerini daha çok bir köylü kurbanı olarak görürler. Sürecin sonunda, diğer etkilenen insanlara yönelik soruşturmaların işe alındığına dair sürprizlerini de tekrarladılar. Suçlama, bazı sanıkların araştırmacılarla sorumluluk oluşturabileceğini yankılanıyor.
Karar şu anda 26 Mayıs Pazartesi günü, 175. deneme günü.
Sırada ne var ve kış tahılları ne olacak?
VW'nin son gruba göre tek başına 33 milyar avroya mal olduğu yasal inceleme, karardan sonra bile bitmedi. Braunschweig'de, ilk sürece ve WinterKorn duruşmasına ek olarak, bölgesel mahkeme sözcüsü olarak, toplam 31 sanıka karşı kompleksten dört ceza davası daha açık olduğunu söyledi.
Kamu savcısına göre, dokuz sanık söz konusu olduğunda, yargılamalar para gereksinimlerine karşı feshedildi. Para gereksinimlerine karşı soruşturma sırasında ve bölge mahkemesinin onaylanmasıyla ilk olarak genel kompleksten suçlanan 47'si son olarak feshedildi.
Ve kış tahıl? Halkın büyük görünüşü olmayan yıllar sonra, 2024 yılının başında Braunschweig Yüksek Bölge Mahkemesi tarafından yatırımcı sürecinde tanık olarak görüşüldü ve dizel skandalı sorumluluğu kendini gösterdi. “Bence bu iddialar yanlış,” dedi WinterKorn.
Birkaç ay sonra, 77 yaşındaki bir sanık olarak mahkemeye yorum yaptı. Bunu yaparken, tekrar iddialarla çelişti ve başarılı kariyerinin dizel olayından zarar gördüğünü gördü. Bir kaza WinterKorn sadece birkaç gün sonra kesintiye uğradı. Prosedürün devam edip edilemeyeceği ve ne zaman devam edebileceği tamamen açıktır.
DPA
VW Dizel Olay Hapishanesi? – Beklenen karar
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
VW'deki egzoz gazı skandalı neredeyse dört yıllık bir süreç izlerini bıraktı. Teknolojinin derinliklerinde zorlu aşamalardan sonra, sonunda duygusal hale geldi. Karar bir sonraki randevuda verilmelidir.
“Bu cümle ile bir daha asla olmaması gereken manipülasyon ve Volkswagen” – CEO Martin Winterkorn 22 Eylül 2015'te kameranın önüne geldi. “Bay Volkswagen” özür diledi, görevi kabul etti ve söz verdi: “Bunu netleştiriyoruz”.
Bir gün sonra Winterkorn istifa etti ve manipülasyonların sorumluluğunun kapsamlı açıklaması bugüne kadar devam ediyor. Dört eski yöneticiye ve mühendise karşı büyük bir sahtekarlık – ancak rıhtımda kış tahıl olmadan – şimdi mezun olmak üzere.
Ceza davası tam olarak ne hakkında?
Nisan 2019'da Braunschweig kamu savcısı, eski VW patronu Winterkorn'a ve otomobil üreticisindeki diğer dört eski yöneticiye karşı iddianamesi hakkında bilgi verdi. Kolluk kuvvetleri onları “cezai suçların çoğunluğu” ile suçladılar, ancak her şeyden önce özellikle ciddi bir sahtekarlık davası.
Korona ile ilgili birkaç gecikmeden sonra, karmaşık prosedür Pandemik kısıtlamaları altında Braunschweig Belediye Binası'ndaki maskeler ve mesafe ile kısıtlamalar başladı. Dünya basından önce, bölge mahkemesinin ekonomik ceza odası, en büyük Alman ekonomik skandallarından biri için VW yöneticilerinin iddia edilen kişisel sorumluluğunu açıklığa kavuşturma girişimine başladı.
Ancak başlamadan önce Winterkorn'un rıhtımda eksik olacağı anlaşıldı. Kompleksi sağlık nedenleriyle ayrılmıştı. Katılımcıların çoğu, bir zamanlar en iyi ücretli Alman kurumsal insan grubunun eksikliğini eleştirdi. Birçok gözlemci gerçek ana karakter olmadan bir başlangıçtan bahsetti.
Neredeyse dört yıllık müzakere – süreç nasıl gitti?
Anahtar bir figür olarak bir kış tahıl olmadan, sürecin dikkati hızla azaldı. Gazeteciler ve diğer ilgili kişiler grubu, bir noktada sadece katılımcıların kaldığı sürecin çekirdeğine kadar hızla ortaya çıktı. Prosedür, bölge mahkemesindeki normal mahkeme salonlarına taşındı ve neredeyse medya eşliğinde teknik detaylarda gerçekleşti.
Kamu savcısına göre, mühendislerin ve yöneticilerin milyonlarca araçta manipülasyon yazılımının geliştirilmesi ve kullanımına derinden dahil oldukları söyleniyor. Gizli program hakkında ne zaman bildiklerini netleştirmek için, dört sanık o sırada üst düzey şeflerini ve birbirlerini kapladı.
Yani ifadeye karşı bir açıklama var. Switch -Off cihazını önerdiği söylenen mühendisler buna göre şunları söylüyor: Endişeleri ifade ettik ve sonuçları uyardık. Supiors Counter: Sorunlar hakkında konuşuldu, ancak asla yasadışı eylem ve hatta sahtekarlık hakkında. Yaklaşık 150 tanıkla 174 günlük müzakerelerde, bu takımyıldız gerekli hiçbir şeyi değiştirmedi.
Bugün dizel ilişkisi hakkında ne biliyorsunuz?
En büyük Alman endüstriyel skandallarından birinin kökeni çok azalıyor. Kısa sürenlerin ortalarında VW, ABD'deki dizel arabaları yarışmaya yakalamak istedi. Araştırmacılara göre, egzoz gazı standartlarına uygun sorunlar, yazılım hilesi etrafında bir dizi perdeye yol açmıştır.
Skandal Eylül 2015'te ABD Çevre Otoritesi EPA'nın dizel otomobil egzoz gazı testlerinin manipülasyonu hakkında bilgi verdiği zaman uçtu. Kısa bir süre önce VW yanlış test sonuçları vermişti. Birkaç gün sonra CEO Winterkorn istifa etti ve otomobil üreticisi şirket tarihinin en büyük krizlerinden birine kaydı.
Sonuç olarak, ABD'de hapishane şartları gibi çok keskin sonuçlar vardı, VW, alt Saksonya eyaletine milyar dolar para cezası ve yaklaşık çeyrek milyon dizel müşteri için tazminat ödedi. Volkswagen Grubu ve Dachholding Porsche SE'ye karşı bir yatırımcı prosedüründe, 2018'den bu yana Dieselgate ilişkisinden sonra milyarlarca fiyat kaybına maruz kalan yatırımcılar için tazminat tartışıldı.
Almanya'daki ilk suç kararında, Münih'teki eski Audi patronu Rupert Stadler, denetimli serbestlik ve 1,1 milyon avro ödeme nedeniyle bir yıl dokuz ay hapse mahk wasm edildi. Başlangıçta bir anlayış vardı, ama sonra savunucular şaşırtıcı bir şekilde itiraz etti. Karar nihai değil.
Karardan kısa bir süre önce – sanıkları tehdit eden nedir?
Braunschweig'de, birçok süreç katılımcının yüzlerindeki sürpriz, savcılar birkaç gün önce cümle iddialarını anlattığında açıkça tanındı. Sanıkların üçü için kamu savcısı yeterli değildir. Onlar için, kolluk kuvvetleri üç ila dört yıl hapis cezasına çarptırıldı. Savunma ise üç beraat ve bir uyarı savundu.
Duygusal sonuçta, sanık neredeyse dört yıllık süreci ne kadar yorucu ve yorucu olduklarını vurguladı. Hapis cezası ile tehdit edilen adamlar, skandalın maruz kalmasından on yıl sonra gerekli cümle tarafından sersemletildiğini açıkça belirtti. Bununla birlikte, diğer sanıklar için ilgili savunmayı “tahriş edici ve dehşet verici” olarak tanımladılar.
Dört adam kamu savcılığının perspektifinden transfer edilirken, kendilerini şiddetle savunurlar ve kendilerini daha çok bir köylü kurbanı olarak görürler. Sürecin sonunda, diğer etkilenen insanlara yönelik soruşturmaların işe alındığına dair sürprizlerini de tekrarladılar. Suçlama, bazı sanıkların araştırmacılarla sorumluluk oluşturabileceğini yankılanıyor.
Karar şu anda 26 Mayıs Pazartesi günü, 175. deneme günü.
Sırada ne var ve kış tahılları ne olacak?
VW'nin son gruba göre tek başına 33 milyar avroya mal olduğu yasal inceleme, karardan sonra bile bitmedi. Braunschweig'de, ilk sürece ve WinterKorn duruşmasına ek olarak, bölgesel mahkeme sözcüsü olarak, toplam 31 sanıka karşı kompleksten dört ceza davası daha açık olduğunu söyledi.
Kamu savcısına göre, dokuz sanık söz konusu olduğunda, yargılamalar para gereksinimlerine karşı feshedildi. Para gereksinimlerine karşı soruşturma sırasında ve bölge mahkemesinin onaylanmasıyla ilk olarak genel kompleksten suçlanan 47'si son olarak feshedildi.
Ve kış tahıl? Halkın büyük görünüşü olmayan yıllar sonra, 2024 yılının başında Braunschweig Yüksek Bölge Mahkemesi tarafından yatırımcı sürecinde tanık olarak görüşüldü ve dizel skandalı sorumluluğu kendini gösterdi. “Bence bu iddialar yanlış,” dedi WinterKorn.
Birkaç ay sonra, 77 yaşındaki bir sanık olarak mahkemeye yorum yaptı. Bunu yaparken, tekrar iddialarla çelişti ve başarılı kariyerinin dizel olayından zarar gördüğünü gördü. Bir kaza WinterKorn sadece birkaç gün sonra kesintiye uğradı. Prosedürün devam edip edilemeyeceği ve ne zaman devam edebileceği tamamen açıktır.
DPA