Cybertruck en azından birkaç günlüğüne Almanya'ya geliyor

EkoIte

Member
kaydeden Lutz Meier


2 Mayıs 2024 23:24
5 dakika



Tesla, SUV'unu ilk kez Avrupa'da sergiliyor ve bunun için bir alışveriş merkezi seçti. Ancak en sıkı Tesla hayranları bile araç hakkında ne düşüneceklerini bilmiyor.




Bu makale Capital dergisinden uyarlanmıştır ve on gün boyunca burada mevcuttur. Daha sonra yalnızca www.capital.de adresinden okunabilecektir. Sermaye buna aittir yıldız RTL Almanya'ya.



Bir adam Cybertruck'ın keskin kuyruğunu sarı bir bezle siliyor. Arabanın yüksek parlaklıkta tutulması gerekiyor, ancak tüm çabalara rağmen devasa güzelliğin parlaklık arzusunu tamamen tatmin ettiği söylenemez. Kapının yanında inatçı bir parmak izi bataklığı oluştu. Her ne kadar bunun elbette zorlu bir araba olması gerekse de, başarılı bir Almanya prömiyeri olup olamayacağı merak ediliyor. Almanya'da insanlar üzerinde iz bırakan bir buzdolabını bile satın almazlardı.


Elon Musk'un adamları boyasız paslanmaz çelikten yapılmış Tesla siber kamyonunu Perşembe sabahı Berlin'deki bir alışveriş merkezinin avlusuna park etti. Bunun, “Odyssey” adını verdikleri bir şeyin başlangıcı olması gerekiyor, belki de gezintiler ve masallarla ilgili olan ve araçları, gemileri neredeyse hepsinin çarpıp battığı o eski hikayeye dair yalnızca yüzeysel bilgiyle. Ne olursa olsun Cybertruck'un pek çok hayranı var. Avrupa'da hiç mevcut değil ve Amerika'da sadece çok az çalışıyor (gaz pedalı, daha doğrusu güç pedalı sıkışmış).


Yine de bu tuhaf araç hâlâ birçok insan üzerinde tuhaf bir hayranlık uyandırıyor. Özellikle gençler Cybertruck ile YouTube Haberlarını durmadan izliyor. Bu yüzden Tesla bir düzine kadar çalışanı işe aldı. Şirketin aslında reklama ya da basın desteği gibi bir şeye ihtiyacı yok ama son birkaç ayda biraz tevazuyu öğrenmek zorunda kaldı. Sadece gaz pedalının sıkışması nedeniyle değil, aynı zamanda hisse fiyatlarının zaman zaman hızla düşmesi nedeniyle, Twitter'daki şirket gurusu ya da şimdiki adı her ne ise, pek çok çelişkiye neden oldu ve kar marjı, diğer nüfusun da alabileceği bir seviyeye ulaştı. VW gibi şirketler faaliyet gösteriyor.


Tıknaz iç mekan




Sabah Cybertruck henüz kalabalığa neden olmamıştı. Bazen dev arabanın etrafında dolaşan Tesla çalışanlarından çok daha fazla ziyaretçi oluyor. Bu, yeni bir iPhone'un ürettiği güveçle karşılaştırılamaz. Sonuçta burada David Duhme gibi gerçek hayranlar da var. 22 yaşındaki, yetişmekte olan bir havacılık mühendisi, 2017'den beri Elon Musk'un her tweetini okuyor ve okuduklarının çoğunun doğru olduğunu düşünüyor (Rusya ve Ukrayna ile ilgili olmadığı sürece). Ayrıca bugün satılırsa güzel bir kâr elde edebilecek Tesla hisseleri de var. Gelecek yıl mezun olduğunda Amerika'ya gidelim, belki ilk Tesla'sını almaya yetecek kadar parası olur. Duhme genel olarak arabalara ilgi duymayan ama Tesla'ya ilgi duyan bir neslin temsilcisi. Çin teknoloji şirketlerinin durumunu ayrıntılı olarak biliyor, onların güçlü ve zayıf yönlerini biliyor ve geleneksel Alman otomobil endüstrisinin artık yere basamadığına inanıyor.


Duhme gibi ziyaretçilerin arabanın etrafından sadece dışarıdan gizlice dolaşmasına izin veriliyor; basın temsilcilerinin kare direksiyona oturmasına izin veriliyor. İç kısım çok kaba görünüyor, tamamen plastik, sanki tozlanınca bahçe hortumuyla hortumla temizlenebiliyormuş gibi. Bu noktada boşluk boyutlarından bahsetmeye gerek var mı? Ön kaputta (ki bu bir kaput değil) krater boşluğuna benzer, yukarıya doğru büyüdükçe büyüyen bir gövde eklemi var. Ancak Alman otomobil endüstrisinin Tesla'yı yanlış anlaması da tam olarak buydu ve rakibin bu kadar büyümesine neden oldu. Buradaki insanların Tesla'ya geleneksel araba yapımı standartlarına göre bakıp onu hafif bir araç olarak ilan edebileceklerini düşünmeleri gerçeği, çünkü Kaliforniyalılar arabanın etrafında ölçüm göstergesiyle Almanlar kadar uzun zaman harcamadılar ve dekoratif parçalara dokunmadılar. Koltuklardaki dikişler gerçekten eşit şekilde uzanıyor mu? Belli ki gerçek cazibeyi kaçırmışlar.



Yazarımızın da denemesine izin verildi

© Özel



Standdaki bir Tesla adamı, “Birçok insan bunu nereden satın alabilirim diye soruyor” diyor. Her zaman şunu söylemek zorunda: henüz değil. Bir adam alışveriş merkezinden çıkıyor, arabanın yanından geçiyor, on saniye kadar orada duruyor ve yürümeye devam ederken yüksek sesle “Siktir” diye bağırıyor. Bunun aşağılama mı yoksa hayranlık mı olduğu tam olarak belli değil.


Malmö'den tesadüfen geçen bir çift; Tesla Model 3 kullanıyorlardı. Siber yıldızı “grotesk” buldular. “Eh, en azından benzersiz” diye ekliyor kocasıyla uzlaşmaya çalışırken, çünkü İsveç'teki komşuları burun kıvırsa da dev arabadan oldukça etkilenmiş.


Daha sonra şehrin dışından Mustapha ve Bianca geldiler. Normalde artık merkeze gitmiyorlar, ilk çocukları yolda. Mustapha 29, Bianca ise 31 yaşında. Kendisine yatırımcı diyor, bölge ofisinde katip olarak çalışıyor. En başından beri bir Tesla hayranıydı, gençliğinde Tesla Roadster hakkında övgüler yağdırdı, ancak Tesla'nın çok pahalı olması ve ardından büyük şehirdeki şarj sorunları nedeniyle Jaguar ZF'yi tercih etti. O zamandan beri Jaguar'ı tekrar sattı. Mustapha, bir test sürüşünden beri Tesla'nın e-posta listesindeydi, bu yüzden alışveriş merkezindeki Cybertruck sunumuna davet edildi.

Bulutlu görünüm: Otomobil üreticisi Tesla zor üç aylık rakamlar bildirdi

Araba üreticisi
Tesla satışları dört yıldır ilk kez daralıyor – ucuz modeller daha hızlı gelmeli




24 Nisan 2024

Cybertruck konusunda görüşler farklı




Çocuk oradayken kesinlikle elektrikli bir araba olmalı ama çevre yüzünden değil, daha serin, daha hızlı, daha üstün olduğu için. Ancak Mustafa'nın Tesla'ya olan sevgisi bir miktar soğudu. Ancak bunun Elon Musk'un sözleriyle hiçbir alakası yok; bunların kesinlikle doğru olduğunu düşünüyor; hatta eskisinden çok daha fazla. Cybertruck da öyle. Sadece onun iyi olduğunu düşünüyor ama aslında onun için fazla yumuşak. “Bu sadece yumuşatılmış versiyon” diye şikayet ediyor. Ayrıca Mustapha, elektrikli otomobiller söz konusu olduğunda Çinlilerin tam olarak neler sunduğunu da öğrendi. Ya bir Tesla ya da bir Çin arabası, diyor. Örneğin cep telefonu şirketi Xiaomi'nin yenisi.


Peki ya bir Alman arabası? Çift titriyor. Her ne kadar VW'nin Pekin'deki ticaret fuarında gösterdiği arabanın sansasyonel olduğunu söylüyorlar. Mustafa, “Sonunda bu kadar hurda bir çardak değil” diye bağırıyor. Ancak bu yalnızca Çin için geçerli olmalı. Ve sonra Almanların tüm yazılım ve eğlence teknolojileri “her şey sarsılıyor, hiçbir şey çalışmıyor” diyor genç adam. Bianca başını sallıyor.


Üç polis de geldi. Memur, aktivistlerin “boya torbası saldırılarını” veya diğer eylemlerini açıklıyor. Sadece iki gün önce Amazon minibüslerinden oluşan bir filo yandı. Bir sorumluluk mektubunda faillerin “Tesla'ya karşı heyecan verici bir eylem haftası” planladıkları belirtildi. Cybertruck, ne kadar güçlü görünse de kendini koruyamıyor.


Öğleden sonra branda tekrar arabanın üzerine çekilecek, ardından Berlin'de iki gün daha geçirilecek ve macera devam edecek.

#Konular