Babboe satışları güvenlik kusurları nedeniyle duruyor: Müşterilerin bilmesi gerekenler

EkoIte

Member
Tehlikeli çerçeve kırıkları
Babboe kargo bisikletleri için satış durağı: Popüler ana taksi ne kadar güvenli?





Münih Prinzregentenstrasse'de Babboe bisikletleri

© Wolfgang Maria Weber / Imago Görselleri

Daniel Bakır



Babboe kargo bisikletleri ebeveynler arasında oldukça popülerdir. Şimdi ciddi güvenlik kusurları nedeniyle satış durduruldu. Bu Alman müşteriler için ne anlama geliyor?





Almanya'nın büyük şehirlerinden birinde bir kreşin veya ilkokulun önünden geçerken veya teslim alınırken geçen herkes Babboe kutularını mutlaka görmüştür. Karakteristik taşıma sepetinde birden fazla çocuğun barınabileceği kargo bisikletleri ebeveynler arasında oldukça popülerdir. Aslında Hollandalı kargo bisikleti markası 2005 yılında ebeveynlerin girişimiyle kuruldu. Bugün Babboe, Accell Group bisiklet grubunun bir parçası ve kendi bilgilerine göre “dünyanın 1 numaralı kargo bisikleti”.


Tehlikeli güvenlik kusurlarına sahip Babboe




Ancak şimdi Münih'ten Berlin Prenzlauer Berg'e kadar büyük bir heyecan var: Ciddi güvenlik eksiklikleri nedeniyle Babboe, genellikle birkaç bin avroya mal olan kargo bisikletlerinin satışını Almanya'da da geçici olarak durdurdu. Hollanda'da bir geri çağırma kampanyası halihazırda sürüyor. Ne oldu ve müşterilerin neyi bilmesi gerekiyor?


Satışların durması nasıl gerçekleşti?




Tetikleyici, Hollanda Gıda ve Tüketici Ürün Güvenliği Otoritesi (NVWA) tarafından yürütülen bir soruşturmadır. Kendi bilgilerine göre yetkili makam, 2023'ün sonundan bu yana Babboe bisikletlerinde artan kadro kırılmalarına ilişkin raporları araştırıyor. NVWA, “Babboe'nin son yıllarda çok sayıda kırık kadro raporu aldığının” ortaya çıktığını açıkladı. Üretici bu raporları gerektiği gibi takip etmedi. Babboe ne kendi soruşturmasını başlattı ne de vakaları NVWA'ya bildirdi. Yetkililer bu nedenle tüm Babboe bisikletlerinin satışını derhal durdurdu ve hatta belirli türler için geri çağırma kararı aldı.


Tüketiciyi koruma kurumunun yıkıcı sonucu: “Kargo bisikletlerinin güvenliği yeterince garanti edilmiyor.” NVWA risk değerlendirmesine göre çeşitli model türlerinin çerçeveleri kırılabilir. Bu, örneğin çocukların sürüş sırasında taşıma kutusundan düşmesi durumunda ciddi yaralanmalara yol açabilir. Bu nedenle Babboe bisikletleri ancak güvenliği kanıtlandıktan sonra tekrar satılabilir. Yetkili makam, savcılıkla birlikte cezai sonuçların da incelenmesini istiyor.


Hangi Babboe modelleri etkilendi?




Tüm Babboe bisikletleri satışların durdurulmasından etkilenecektir. Hollanda'daki geri çağırma, NVWA'nın “ciddi güvenlik riski” tespit ettiği tüm modelleri etkiliyor.


Bunlar model türleridir:

  • Babboe Şehri/Şehir-E/Şehir Dağı
  • Babboe Eğrisi/Eğri-E/Eğri Dağı
  • Babboe Büyük/Büyük E
  • Babboo Köpek/Köpek-E
  • Babboe Max E
  • Babboe Mini-E/Mini Dağ
  • Babboe Pro Trike/Trike-E/Trike XL
  • Babboe Carve-E/Carve Dağı

NVWA, diğer Babboe modellerinde çerçeve kırılmasına ilişkin herhangi bir rapor bulunmadığını yazıyor. Bu nedenle bunlar geri çağrılmayacak.


Bu Alman müşteriler için ne anlama geliyor?




Kırık bir çerçeve elbette Alman yolunda Hollanda yolunda olduğundan daha az tehlikeli olmayacaktır. Babboe bu nedenle Almanya ana sayfasında da satışların durduğuna dikkat çekiyor. “Şirket, önlem olarak tüm Babboe kargo bisikletlerinin satışını geçici olarak durdurmaya karar verdi” diyor. Satışlara devam edebilmek için gerekli tüm bilgileri mümkün olan en kısa sürede sağlamaya çalışacağız. Ayrıca Babboe, etkilenen modellerin geri çağrılmasına NVWA ile birlikte hazırlanıyor. “Babboe modellerinin sahipleri bu konuda mümkün olan en kısa sürede bilgilendirilecek.”


Geri çağırma kampanyası başlangıçta yalnızca Hollanda'da geçerlidir. NVWA, diğer AB ülkelerini resmi Avrupa Güvenlik Kapısı uyarı sistemi hakkında bilgilendireceğini duyurdu. Almanya ve diğer ülkelerdeki yetkililer daha sonra geri çağırma işleminin başlatılıp başlatılmayacağına da karar verebilecek. Ancak Genel Alman Bisiklet Kulübü'nden (ADFC) Johannes Wallat, bu gerçekleşse bile müşterilerin paralarını otomatik olarak geri alacakları anlamına gelmeyeceğini söylüyor. “Maddi kusurlara ilişkin iki yıllık sorumluluk ve garanti dışında bu zor olurdu.” ADAC ayrıca, ürünün geri çağrılması durumunda otomatik olarak para iadesi hakkının olmadığını da vurguluyor. Geri çağırma yalnızca güvenlik nedenleriyle yapılır ve herhangi bir tazminatı haklı çıkarmaz. Babboe'nun geri çağrılması durumunda bu özel durumda müşterilere neyin uygulanacağı hala belirsiz.


Etkilenen bisikletlerin sayısı göz önüne alındığında, üreticilerin ürün geri çağırma durumunda iyi niyet göstergesi olarak sıklıkla yaptığı gibi, Babboe'nin müşterilere gönüllü olarak tazminat verip vermeyeceği şüpheli. Üreticinin web sitesine göre Babboe kargo bisikletinin şasisi beş yıl garantilidir. Almanya'da malzeme kusurlarına ilişkin yasal sorumluluk çerçevesinde, alıcılar genellikle kusurların ortaya çıkması durumunda satın alma tarihinden itibaren iki yıl içinde satıcıdan onarım veya değiştirme talebinde bulunabilirler.


Artık Babboo'mu geride bırakmalı mıyım?




Almanya'daki ebeveynler artık mali tazminat sorunuyla karşı karşıya ve şu anda tamamen pratik bir soruyla karşı karşıya: Babboo'mu kullanmaya devam edip çocuklarımın sağlığını riske atmalı mıyım? Hollanda tüketici koruma kurumu NVWA, etkilenen modellerin müşterilerine bunu yapmamalarını açıkça tavsiye ediyor. Alman bisiklet kulübü ADFC de aynı fikirde. ADFC sözcüsü Wallat zum, “Şimdilik bisiklete binmemenizi öneriyoruz” diyor yıldız. Yine de bunu yapmak istiyorsanız, en azından çerçeveyi çatlaklara karşı iyice kontrol etmenizi ve satıcıyla iletişime geçmenizi tavsiye eder. ADAC otomobil kulübü, üreticinin talimatlarına uyulmasını ve “gerekirse konu açıklığa kavuşturuluncaya kadar arabayı durdurmayı” tavsiye ediyor.


Kargo bisikletleri genel olarak ne kadar güvenlidir?




Babboe hakkındaki endişe verici raporlara rağmen ADFC bisiklet kulübü genellikle kargo bisikletlerinin güvensiz olduğunu düşünmüyor. Kargo bisikletlerinin çoğu aynı zamanda çocukların taşınması için de uygundur. ADFC sözcüsü Wallat, “Bir üreticinin şu anda sorun yaşıyor olması hiçbir şeyi değiştirmiyor” diyor. Ancak tekerleklerin boyutundan dolayı trafikte yol tutuşu deneyimsiz kişiler için zor olabilir. Ayrıca kargo bisikletlerinin çoğu, elektrikli tahrikleri sayesinde ağırlıklarına rağmen makul bir hıza ulaşıyor.


ADAC otomobil kulübü, 2021 ve 2022 yıllarında bir dizi yaygın kargo bisikletini test etti ve “iyi” ile “kötü” arasında notlar verdi. İki tekerlekli altı tek paletli modelden beşi “güvenlik ve işçilik” testinde iyi not aldı; yalnızca Hollanda'da geri çağrılan Babboe City-E 3 eksi puan aldı. ADAC bunu paylaştı yıldız “Güvenlik ve işçilik” bölümünde diğer test adaylarıyla karşılaştırıldığında küçük eksiklikler bulunmasına ve genel olarak tatmin edici bir bölüm notuyla (3,5) sonuçlanmasına rağmen, çerçeve konstrüksiyonunda yapılan testler sırasında herhangi bir zayıflık tespit edilmedi. ”


Testteki beş üç tekerlekli modelden Chike E-kids dışında hiçbiri Babboe Go-E dahil tatmin edici bir güvenlik derecesi alamadı. Üç tekerlekli bisikletlerde viraj alma ve dönüş manevraları başlangıçta özellikle zordur. Otomobil kulübü sorulduğunda ADAC'ın genellikle Babboe tekerleklerinde herhangi bir şasi kırılması vakasından haberdar olmadığını açıklıyor. “Ancak hareketlilik kulübü, Hollandalı yetkililerin satış yasağı getirilmeden önce böyle bir önlem için yeterince geçerli bir neden tanıdığını varsayıyor.”


Hollandalı NVWA'nın duyurusunda Babboe raporunun SSS kısmında gizlenen bir cümle daha var. Diğer markalarla ilgili sorunlar hakkında da bilgi aldıklarını söylüyor. Şimdi bunun daha fazla araştırmayı haklı çıkarıp çıkarmadığı inceleniyor.

#Konular