Yfood, Foodwatch tarafından reklam yalanları suçlamalarına karşı kendini savunuyor

EkoIte

Member
“Aslanın İni” açılışı
“Sadece katkılı pahalı süt” mü? Milyonlarca satan Yfood, yalan reklam suçlamalarına karşı kendini savunuyor





Yfood, Foodwatch tarafından “Altın Kremalı Puf” için aday gösterildi

© Gıda İzleme

Daniel Bakır



Münih şirketi Yfood, sağlıklı “içilecek yemekler” vaat ediyor ve bundan milyonlar kazanıyor. Foodwatch bunun bir reklam yalanı olduğunu düşünüyor. Tüketici örgütünün eski “Lion’s Den” girişimini neyle suçladığı ve ne yanıt verdiği.





Aslan İni’nde dikkat çeken birçok ürün kısa sürede unutuluyor. Yemek yemeye vakit bulamayan herkes için tam bir öğünün yerini alması amaçlanan Yfood içecek öğününde durum böyle değil. Benjamin Kremer ve Noel Boellmann 2018’de start-up şovunda yer aldığında, Yfood hala küçük bir start-up’tı. Bugün şişeler sayısız süpermarkette ve diğer mağazalarda satılmaktadır.


“Lebensmittelzeitung”a göre geçen yılki satışlar 120 milyon avro gibi muazzam bir rakamdı. Bu, yakın zamanda Yfood’un neredeyse yüzde 50 hissesini devralan Nestlé Grubu’nu da ikna etti. Aslan İni’nin seyrine dahil olan yatırımcı Frank Thelen, bu arada hisselerini yeniden sattı. İki kurucu hala operasyonel işi yönetiyor.


Yfood, Golden Cream Puff’a aday gösterildi




Bununla birlikte, tüketici kuruluşu Foodwatch, içme yemeğinin başarısı için övgü alamaz. Bu hafta “Golden Cream Puff” için Yfood’u beş üründen biri olarak aday gösterdi. Bu utanç verici ödülle Foodwatch, tüketiciler tarafından çevrimiçi olarak oylanan “yılın en cüretkar reklam yalanını” onurlandırıyor.


Altın kremalı puf

“Yılın en cesur reklam yalanı”: Aralarından seçim yapabileceğiniz iki “Aslan İni” ürünü de var





Foodwatch’ın gözünde Yfood temelde “birkaç katkı maddesi içeren pahalı süt”. Ve Foodwatch, ürünü hiç sağlıklı bulmuyor. Organizasyon, beslenme uzmanı Alice Luttropp’un Yfood’un iyi bir saçı olmadığını söylediğinden alıntı yapıyor.


Luttropp, “Bana göre Yfood’u sağlıklı bir yemek olarak satmak saçma” diyor. “Yüksek oranda işlenmiş, endüstriyel üretim bir üründür. Çok fazla şeker içerir ve çok yüksek kalori yoğunluğuna sahiptir. 500ml’lik bir şişe en az 500 kilokalori içerir. Çabuk içilir. Ancak tokluk hissi ancak yaklaşık bir saat sonra başlar. 20 dakika. Yani içeceği içmem için geçen kısa sürede, aç olduğumdan daha fazla kalori tüketiyor olabilirim.”


Eklenen vitaminler ve mineraller de taze yiyeceklerin tam yerini tutamaz çünkü vücudun vitaminleri doğal besinlerden alması daha iyidir.


Yfood’un yanıtladığı gibi




Başarıyla şımarık start-up, önce bu geniş kenarın batmasına izin vermek zorunda kaldı. Kremalı puf adaylığından bir gün sonra Yfood, iddialara ayrıntılı bir blog gönderisiyle yanıt verdi. “Adaylığımızı medya aracılığıyla öğrendiğimizde kuşkusuz çok şaşırdık” diyor başında. Aşağıda Yfood, iddiaları ayrıntılı olarak çürütmeye çalışıyor.


Ürün aşırı pahalı olmakla suçlandığında, Yfood, içme yemeklerinin “yıllarca süren araştırma ve geliştirmenin sonucu” olduğunu söyledi. Bu fiyata (mağazalarda yarım litrelik bir şişe 4 Euro civarında), ancak döner gibi fast-food alternatifleri sizi doyurabilir ve tadı güzel olabilir.


Yfood hala içeceğin bileşiminden emin. Bir şişe günlük mikro besin gereksiniminin en az yüzde 25’ini içerir. Yine de Yfood ayrıca açıkça şunu söylüyor: “Yfood’u tamamen beslenmenin yerini almayı düşünmüyoruz. Taze ve yüksek kaliteli yiyeceklerle çeşitli ve çeşitli bir diyet nihai ve her zaman ilk tercihiniz olarak kalmalıdır.” Ürün, “zamansızlık nedeniyle kötü beslenme alışkanlıklarına geri döndüğümüz” stresli günlük durumlar için bir alternatiftir.


Bir başka tartışma noktası da Nutri-Score’dur. Foodwatch’a göre, Yfood yakında değişen değerlendirme kurallarının bir parçası olarak yeşil “A” notunu kaybedecek ve kırmızı bir “E” alacak. Yfood, ürünün içecek standartlarına göre en kötü “E” kategorisini hak ettiğini yazıyor. Öte yandan, bir gıda maddesi olarak sınıflandırılırsa, “A” derecesini koruyabilirdi.


Yfood içeriğinde bulunan şeker ve tatlandırıcıyı sorun teşkil etmez. Şeker doğal şekerdir, eklenmez. Belirleyici faktör, ürünün düşük glisemik indeksi nedeniyle kan şekeri seviyesinin hızlı yükselmesine izin vermemesidir. Bununla birlikte, Yfood hiçbir şekilde kilo vermeye yönelik değildir. Yfood’un kendisi uyarıyor: “İçilen yemekler diyet içecekleri değildir.”

#Konular