yerel ulaşım
SPD, Yeşiller ve Birlik Almanya'nın bileti konusunda anlaşmaya vardı
Mevcut bağlantıyı kopyala
Şansölye Scholz'un güvenoyu kararının ardından Birlik ile kurulan kırmızı-yeşil koalisyon bir sorunu çözmeye çalışıyor. Popüler Almanya biletiyle ilgili.
SPD, Yeşiller ve Birlik, gelecek yıl yerel ulaşımda Alman biletinin mali güvenliği konusunda anlaşmaya vardı. Bu, Alman Basın Ajansı'nın üç grubunun sözcüleri tarafından duyuruldu. Özellikle bölgeselleşme kanununun değiştirilmesiyle ilgili. Bu, gelecek yıl Deutschlandticket'in finansmanını sağlayacak.
Bilet şu anda aylık 49 avro, ancak eyalet ulaştırma bakanlarının aldığı karara göre yeni yıldan itibaren 58 avro olacak. Kanun değişikliği olmasaydı ulaştırma sektöründe belirsizlik yaşanacaktı. Bilet fiyatının daha da artması mümkün olabilirdi.
Bilet müşterileri için güvenilirlik
SPD parlamento grubunun parlamento grubu başkan yardımcısı Detlef Müller, anlaşmayı büyük bir rahatlama olarak nitelendirdi. Bilet kullanıcıları için artık güven var. Birlik parlamento grubu başkan yardımcısı Ulrich Lange (CSU) şunları söyledi: “2025 için Deutschlandticket'in finansmanını güvence altına alıyoruz.” Yeşiller Partisi milletvekili Julia Verlinden, 2025 Almanya biletinin garanti altına alındığını söyledi. “Önümüzdeki yıl insanlar otobüs ve trenle de ucuz ve kolay seyahat edebilecek.”
Bu hafta alınan kararlar
Bölgeselleşme yasasında yapılacak değişikliklerin bu hafta Federal Meclis'ten geçmesi bekleniyor. Federal Konseyin de aynı fikirde olması gerekiyor; Eyalet Meclisi Cuma günü toplanacak. Federal Meclis, Şansölye Olaf Scholz'a (SPD) olan güvenini geri çekerek 23 Şubat'ta yeni seçimlerin önünü açtı. Birlik, güven oylamasından sonra da bazı projeleri kabul edeceğinin sinyalini vermişti. Kırmızı-yeşil koalisyon artık Federal Meclis'te çoğunluğa sahip değil. Birlik çevrelerinden gelen bilgilere göre demiryolunun finansmanı konusunda da anlaşma sağlandı.
Koalisyonun başlangıçta planladığı gibi bölgeselleşme fonlarının 2025'ten 2026'ya ertelenmeyeceği belirtildi. Bu, federal eyaletlerin fonların tamamına sahip olacağı anlamına geliyor. Federal hükümet başlangıçta bütçeyi sağlamlaştırmak için 2025 bölgeselleştirme fonunun 350 milyon avro tutarındaki bir kısmını durdurmayı planlamıştı. Eyaletlerin, bir önceki yıla ait fonların uygun şekilde kullanıldığını kanıtlamaları halinde ödemeyi 2026 yılında almaları gerekiyor. Birlik buna razı olmak istemedi.
Uzun vadeli gelecek açık olmaya devam ediyor
Kırmızı-yeşil azınlık koalisyonu aslında Almanya biletine ilişkin daha fazla düzenleme yapılması için ortak bir öneri sunmuştu. Bu hem biletin uzun vadeli finansmanını hem de çocukların yanınızda götürülmesine ilişkin düzenlemeyi sağladı.
CDU şansölye adayı Friedrich Merz, 2025 sonrasında ülke çapındaki biletin finansmanı için “zorlu müzakereler” beklediğini açıkça belirtmişti. Federal finansman hâlâ gelecek yıl için belirleniyor. Eyaletler gibi, federal hükümet de Deutschlandticket nedeniyle taşımacılık sektöründeki gelir kaybını telafi etmek için yılda 1,5 milyar katkıda bulunuyor.
Lange, şöyle konuştu: “2025'ten sonra ne olacağına yeni federal hükümet ve yeni koalisyon karar vermeli. Bunu yaparken de SPD'ye ve Yeşiller'e verdiğimiz sözleri tutuyoruz ve onları yerine getiriyoruz. Sonuçta onların da yasayı geçirmeleri gerekiyordu. Bölgeselleşme yasası FDP ile birlikte uzun zaman önceydi, yazdan beri.”
Verlinden, Birliğin ülkedeki insanlara Deutschland biletinin 2025'ten sonra da var olacağı konusunda güvenilir bir şekilde güvence vermeye hazır olmamasını kötü haber olarak nitelendirdi. “Buna çok üzülüyoruz çünkü Birlik insanların isteklerini dikkate almıyor. Federal eyaletler ve ulaşım Dernekler de biletin uzatılmasını bekliyor.”
Yaklaşık 13 milyon kişi Deutschlandticket'i kullanıyor. Federal eyalet, ulaştırma birliği veya tarife alanı ne olursa olsun, ülke çapında yerel ve bölgesel otobüs ve trenlerde seyahat etmek için kullanabilirsiniz.
Birlik aynı zamanda Deutsche Bahn ile yapılan hizmet ve finansman anlaşmasına üçüncü ek olarak kabul edilmesini de istiyor. Bu, altyapı için yaklaşık 2,7 milyar avro anlamına geliyor. Demiryolu, 2023 ve 2024 yıllarında sözde koridor yenilemeleri için avans ödemesi yaptı. Özellikle kirli olan güzergahların 2030 yılına kadar temelden yenilenmesi planlanıyor. Yenilemenin amacı demiryolunu daha dakik hale getirmek. Frankfurt ile Mannheim arasındaki ilk rota olan Riedbahn'ın yenilenmesi yakın zamanda tamamlandı.
dpa
SPD, Yeşiller ve Birlik Almanya'nın bileti konusunda anlaşmaya vardı
Mevcut bağlantıyı kopyala
Şansölye Scholz'un güvenoyu kararının ardından Birlik ile kurulan kırmızı-yeşil koalisyon bir sorunu çözmeye çalışıyor. Popüler Almanya biletiyle ilgili.
SPD, Yeşiller ve Birlik, gelecek yıl yerel ulaşımda Alman biletinin mali güvenliği konusunda anlaşmaya vardı. Bu, Alman Basın Ajansı'nın üç grubunun sözcüleri tarafından duyuruldu. Özellikle bölgeselleşme kanununun değiştirilmesiyle ilgili. Bu, gelecek yıl Deutschlandticket'in finansmanını sağlayacak.
Bilet şu anda aylık 49 avro, ancak eyalet ulaştırma bakanlarının aldığı karara göre yeni yıldan itibaren 58 avro olacak. Kanun değişikliği olmasaydı ulaştırma sektöründe belirsizlik yaşanacaktı. Bilet fiyatının daha da artması mümkün olabilirdi.
Bilet müşterileri için güvenilirlik
SPD parlamento grubunun parlamento grubu başkan yardımcısı Detlef Müller, anlaşmayı büyük bir rahatlama olarak nitelendirdi. Bilet kullanıcıları için artık güven var. Birlik parlamento grubu başkan yardımcısı Ulrich Lange (CSU) şunları söyledi: “2025 için Deutschlandticket'in finansmanını güvence altına alıyoruz.” Yeşiller Partisi milletvekili Julia Verlinden, 2025 Almanya biletinin garanti altına alındığını söyledi. “Önümüzdeki yıl insanlar otobüs ve trenle de ucuz ve kolay seyahat edebilecek.”
Bu hafta alınan kararlar
Bölgeselleşme yasasında yapılacak değişikliklerin bu hafta Federal Meclis'ten geçmesi bekleniyor. Federal Konseyin de aynı fikirde olması gerekiyor; Eyalet Meclisi Cuma günü toplanacak. Federal Meclis, Şansölye Olaf Scholz'a (SPD) olan güvenini geri çekerek 23 Şubat'ta yeni seçimlerin önünü açtı. Birlik, güven oylamasından sonra da bazı projeleri kabul edeceğinin sinyalini vermişti. Kırmızı-yeşil koalisyon artık Federal Meclis'te çoğunluğa sahip değil. Birlik çevrelerinden gelen bilgilere göre demiryolunun finansmanı konusunda da anlaşma sağlandı.
Koalisyonun başlangıçta planladığı gibi bölgeselleşme fonlarının 2025'ten 2026'ya ertelenmeyeceği belirtildi. Bu, federal eyaletlerin fonların tamamına sahip olacağı anlamına geliyor. Federal hükümet başlangıçta bütçeyi sağlamlaştırmak için 2025 bölgeselleştirme fonunun 350 milyon avro tutarındaki bir kısmını durdurmayı planlamıştı. Eyaletlerin, bir önceki yıla ait fonların uygun şekilde kullanıldığını kanıtlamaları halinde ödemeyi 2026 yılında almaları gerekiyor. Birlik buna razı olmak istemedi.
Uzun vadeli gelecek açık olmaya devam ediyor
Kırmızı-yeşil azınlık koalisyonu aslında Almanya biletine ilişkin daha fazla düzenleme yapılması için ortak bir öneri sunmuştu. Bu hem biletin uzun vadeli finansmanını hem de çocukların yanınızda götürülmesine ilişkin düzenlemeyi sağladı.
CDU şansölye adayı Friedrich Merz, 2025 sonrasında ülke çapındaki biletin finansmanı için “zorlu müzakereler” beklediğini açıkça belirtmişti. Federal finansman hâlâ gelecek yıl için belirleniyor. Eyaletler gibi, federal hükümet de Deutschlandticket nedeniyle taşımacılık sektöründeki gelir kaybını telafi etmek için yılda 1,5 milyar katkıda bulunuyor.
Lange, şöyle konuştu: “2025'ten sonra ne olacağına yeni federal hükümet ve yeni koalisyon karar vermeli. Bunu yaparken de SPD'ye ve Yeşiller'e verdiğimiz sözleri tutuyoruz ve onları yerine getiriyoruz. Sonuçta onların da yasayı geçirmeleri gerekiyordu. Bölgeselleşme yasası FDP ile birlikte uzun zaman önceydi, yazdan beri.”
Verlinden, Birliğin ülkedeki insanlara Deutschland biletinin 2025'ten sonra da var olacağı konusunda güvenilir bir şekilde güvence vermeye hazır olmamasını kötü haber olarak nitelendirdi. “Buna çok üzülüyoruz çünkü Birlik insanların isteklerini dikkate almıyor. Federal eyaletler ve ulaşım Dernekler de biletin uzatılmasını bekliyor.”
Yaklaşık 13 milyon kişi Deutschlandticket'i kullanıyor. Federal eyalet, ulaştırma birliği veya tarife alanı ne olursa olsun, ülke çapında yerel ve bölgesel otobüs ve trenlerde seyahat etmek için kullanabilirsiniz.
Birlik aynı zamanda Deutsche Bahn ile yapılan hizmet ve finansman anlaşmasına üçüncü ek olarak kabul edilmesini de istiyor. Bu, altyapı için yaklaşık 2,7 milyar avro anlamına geliyor. Demiryolu, 2023 ve 2024 yıllarında sözde koridor yenilemeleri için avans ödemesi yaptı. Özellikle kirli olan güzergahların 2030 yılına kadar temelden yenilenmesi planlanıyor. Yenilemenin amacı demiryolunu daha dakik hale getirmek. Frankfurt ile Mannheim arasındaki ilk rota olan Riedbahn'ın yenilenmesi yakın zamanda tamamlandı.
dpa