yerel ulaşım
Daha büyük bir Almanya bilet çözümü önerisi
Mevcut bağlantıyı kopyala
Deutschlandticket'i finanse etmek için 2025'e yönelik bir çözüm artık ufukta görünüyor. SPD ve Yeşiller şimdi ek adımlar atılması çağrısında bulunuyor.
Otobüs ve trenlere yönelik Almanya Biletinin geleceğini güvence altına alma mücadelesinde, daha fazla düzenlemeye yönelik öneriler masaya yatırılıyor. Yeşiller Partisi milletvekili Julia Verlinden, Alman Basın Ajansı'na yaptığı açıklamada, “Bilet, ülkedeki insanların hayatını kolaylaştırdı ve ucuzlaştırdı ve korunması ve daha da iyileştirilmesi gerekiyor” dedi. Bu nedenle Federal Meclis'teki SPD ve Yeşiller'in ortak önerisi, bilet finansmanının son tarihinin 2025 sonunda silinmesi yönünde çağrıda bulunuyor.
Verlinden, “Böylece eyaletlerin ve ulaştırma birliklerinin güvenilir bir finansman temeli sağlama taleplerine yanıt veriyoruz” dedi. Kırmızı-yeşil öneride “aile dostu seyahat düzenlemesinin yasada yer alması” da yer alıyor. Yeşil siyasetçi, çocukların ve gençlerin ücretsiz seyahat etmesine izin vererek eyaletlerin 1 Ocak 2025'te kararlaştırdığı bilet fiyatı artışının tarife koşullarındaki iyileşmeyle ilişkilendirilebileceğini söyledi.
Verlinden şunları vurguladı: “Bu temelde, Birlik ile yapıcı görüşmelerde hızla bir anlaşmaya varmayı ve birlikte, ülke halkının otobüs ve trenle karmaşık olmayan ve uygun fiyatlı uzun vadeli hareketlilik arzusunu karşılamayı umuyoruz.”
2025 veya daha fazlası için finansman mı?
Arka planda, başlangıçta yeni yılda biletin finansmanını güvence altına almayı amaçlayan yasada planlı bir değişiklik var. Temel olarak bu, federal ve eyalet hibelerinden kalan fonların sonraki yıllara aktarılmasıyla ilgilidir. Birlik, bu yılın sonlarında yapılması planlanan bir oylamayla kırmızı-yeşil azınlık hükümetine onay sinyalini vermişti. SPD ve Yeşiller'in önerisi artık daha fazla unsur içeriyor.
Deutschlandticket, Mayıs 2023'ten bu yana ülke çapında yerel ulaşımda kullanılabiliyor. Aylık 49 avro olan fiyatın 2025'te 58 avroya çıkması bekleniyor. Federal ve eyalet hükümetlerinin her biri, ulaşımdaki gelir kaybını telafi etmek için yılda 1,5 milyar avro ödüyor. şirketler. Ancak bu yalnızca 2025 yılına kadar ve 2025 dahil olmak üzere düzenlenmiştir.
Sendika parlamento grubu lideri Friedrich Merz (CDU), biletin 2025'ten sonraki geleceği hakkında bunun “çok zor bir soru” olduğunu ve gelecek yılın bütçe planlamasının ışığında da yanıtlanması gerektiğini zaten açıkça belirtmişti.
dpa
Daha büyük bir Almanya bilet çözümü önerisi
Mevcut bağlantıyı kopyala
Deutschlandticket'i finanse etmek için 2025'e yönelik bir çözüm artık ufukta görünüyor. SPD ve Yeşiller şimdi ek adımlar atılması çağrısında bulunuyor.
Otobüs ve trenlere yönelik Almanya Biletinin geleceğini güvence altına alma mücadelesinde, daha fazla düzenlemeye yönelik öneriler masaya yatırılıyor. Yeşiller Partisi milletvekili Julia Verlinden, Alman Basın Ajansı'na yaptığı açıklamada, “Bilet, ülkedeki insanların hayatını kolaylaştırdı ve ucuzlaştırdı ve korunması ve daha da iyileştirilmesi gerekiyor” dedi. Bu nedenle Federal Meclis'teki SPD ve Yeşiller'in ortak önerisi, bilet finansmanının son tarihinin 2025 sonunda silinmesi yönünde çağrıda bulunuyor.
Verlinden, “Böylece eyaletlerin ve ulaştırma birliklerinin güvenilir bir finansman temeli sağlama taleplerine yanıt veriyoruz” dedi. Kırmızı-yeşil öneride “aile dostu seyahat düzenlemesinin yasada yer alması” da yer alıyor. Yeşil siyasetçi, çocukların ve gençlerin ücretsiz seyahat etmesine izin vererek eyaletlerin 1 Ocak 2025'te kararlaştırdığı bilet fiyatı artışının tarife koşullarındaki iyileşmeyle ilişkilendirilebileceğini söyledi.
Verlinden şunları vurguladı: “Bu temelde, Birlik ile yapıcı görüşmelerde hızla bir anlaşmaya varmayı ve birlikte, ülke halkının otobüs ve trenle karmaşık olmayan ve uygun fiyatlı uzun vadeli hareketlilik arzusunu karşılamayı umuyoruz.”
2025 veya daha fazlası için finansman mı?
Arka planda, başlangıçta yeni yılda biletin finansmanını güvence altına almayı amaçlayan yasada planlı bir değişiklik var. Temel olarak bu, federal ve eyalet hibelerinden kalan fonların sonraki yıllara aktarılmasıyla ilgilidir. Birlik, bu yılın sonlarında yapılması planlanan bir oylamayla kırmızı-yeşil azınlık hükümetine onay sinyalini vermişti. SPD ve Yeşiller'in önerisi artık daha fazla unsur içeriyor.
Deutschlandticket, Mayıs 2023'ten bu yana ülke çapında yerel ulaşımda kullanılabiliyor. Aylık 49 avro olan fiyatın 2025'te 58 avroya çıkması bekleniyor. Federal ve eyalet hükümetlerinin her biri, ulaşımdaki gelir kaybını telafi etmek için yılda 1,5 milyar avro ödüyor. şirketler. Ancak bu yalnızca 2025 yılına kadar ve 2025 dahil olmak üzere düzenlenmiştir.
Sendika parlamento grubu lideri Friedrich Merz (CDU), biletin 2025'ten sonraki geleceği hakkında bunun “çok zor bir soru” olduğunu ve gelecek yılın bütçe planlamasının ışığında da yanıtlanması gerektiğini zaten açıkça belirtmişti.
dpa