Yeniden yapılanma: Varta çaresizliğe kapılıyor – hissedarlar eli boş dönecek

EkoIte

Member
Yenileme
Varta çaresizliğe kapılıyor – hissedarlar eli boş dönecek





Bu adımlar, Varta'nın uzun vadede olası bir iflasını önlemeyi amaçlıyor. (Arşiv görseli) Fotoğraf

© Karl-Josef Hildenbrand/dpa


Pil üreticisi radikal adımlar atıyor ve operasyonel olarak sürdürülebilir bir şirketin iflas etmesini önlemeyi amaçlayan bir prosedür seçiyor. Porsche da bunda rol oynuyor.





Kötü bir darbe alan pil şirketi Varta, hayatta kalma mücadelesinde eski hissedarları şirketten çıkarmak istiyor. Ayrıca alacaklılar paralarının ve alacaklarının büyük bir kısmından vazgeçmek zorunda – şirketin planlarına karşı direnç aralarında şimdiden oluşuyor.



Pazar akşamı Ellwangen'de Varta, Kurumsal İstikrar ve Yeniden Yapılandırma Yasası'na (StaRUG) uygun olarak yakın gelecekte Stuttgart'taki sorumlu bölge mahkemesine bir yeniden yapılandırma planı sunacağını duyurdu. Bu, Varta'nın olası bir iflasını kalıcı olarak önlemeyi amaçlıyor.


Hissedarlar için acı haber


Duyuruda işlerin güvence altına alınması ve alacaklıların çıkarlarının korunması vurgulanırken, mevcut hissedarlar için acı haberler yer aldı: Şirkete sunulan her iki yeniden yapılandırma teklifi de şirketin hisse sermayesinin basitleştirilmiş bir şekilde sıfır avroya düşürülmesini, ardından abonelik haklarının hariç tutulduğu ve yeni hisse ihracının yapıldığı bir sermaye artırımını öngörüyor.


Varta'nın tahminine göre, mevcut hissedarların tazminatsız olarak tüm hisse senedi paketlerini kaybetmeyi kabul etmeleri ve mevcut hisse sermayesinin gerekli yüzde 75'lik çoğunluğu ile şirketten tamamen çıkarılmaları pek olası olmadığından, Şirket İstikrar ve Yeniden Yapılandırma Yasası'nın (StaRUG) yürürlüğe girmesi gerekiyor.


Bu, operasyonel olarak sürdürülebilir bir şirketin varlığını tehlikeye atmamak için bireysel hissedarların veya alacaklıların artık hiçbir hakka sahip olmamasını şart koşar. Bu ayrıca, açıklamaya göre alacaklıların ancak öz sermaye sıfıra düşürülürse kabul edeceği bir borç indirimini de içerecektir.


Porsche ile de görüşmeler var


Varta'nın yüksek çift haneli milyon avroluk bir finansal ihtiyacı var. Bunu karşılamak için finansal alacaklılar ve yatırımcıların katılımı da planlanıyor. Şu anda, aralarında denetim kurulu başkanı olan eski çoğunluk sahibi Michael Tojner ve Volkswagen Grubu'na ait spor otomobil üreticisi Porsche AG'nin de bulunduğu diğerleriyle görüşmeler devam ediyor. İkincisi, elektrikli otomobil aküsü işini Varta'dan satın almak istediğini ancak ayın başında duyurmuştu.


Finans çevrelerinden gelen bilgilere göre, büyük alacaklılar bugün açıklanan plana şüpheyle yaklaşıyor, çünkü planlanan sermaye artışından hariç tutulacaklar. Sermaye kesintisinden sonra taze para sağlama ve böylece şirketle ilgilenmeye devam etme olasılığı, mevcut çoğunluk hissedarı ve Porsche için saklı kalacak. Bu, adil eşit muamele ile çelişiyor.


Ancak büyük alacaklılara göre bu, StaRUG prosedürünün başarı şansına sahip olması için bir ön koşuldur. Çevrelerden gelen bilgilere göre, bir süredir mevcut olan büyük alacaklıların teklifleri henüz yeterince değerlendirilmemiştir. Ve bu, Varta CEO'su Michael Ostermann'ın Pazar günü Reuters haber ajansıyla yaptığı bir görüşmede Varta'nın yararına her iki teklifi de incelemek istediğini söylemesine rağmen gerçekleşti.


Varta'nın bankalar ve hedge fonları gibi büyük kurumsal kredi kuruluşlarına olan yükümlülüklerinin, yaklaşık yarım milyar avro tutarında sendikasyon kredisi ve senetleri içerdiği söyleniyor. Bu nedenle alacaklı temsilcilerinin planlanan kurtarma adımlarına daha yakından dahil olmayı bekledikleri belirtiliyor. Varta, 2017 yılında borsada 17,50 avroya listelenmişti. Hisse senedi borsada uzun süre talep gördü. 2021'in başında fiyat, hızla tekrar düşmeden önce 181,30 avroya yükseldi. Cuma günü, hisse senedi Xetra'da kapanışta 10,32 avroya mal oldu. Şirketin piyasa değeri böylece yaklaşık 440 milyon avro oldu. Hisselerin yarısından biraz fazlası, denetim kurulu başkanı Michael Tojner'e ait olan Montana Tech Components'a ait.


dpa

#Konular