Yeni Premium
Gelecek e-araba finansmanı neye benziyor?
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
Birlik ve SPD, elektrikli otomobil satışlarını hükümet önlemleriyle artırmak istiyor. Ama tam olarak nasıl?
Amaç açıktır – ama tam yol değil. CDU, CSU ve SPD Koalisyon Sözleşmesi, “E-mobilliği satın alma teşvikleri ile teşvik edeceğiz” diyor. 2023'ün sonunda çok sayıda çevresel bonusun aniden durmasından sonra, elektrikli otomobil satışları bozuldu, ancak talep son zamanlarda tekrar çekildi. Şimdi yeni bir satın alma bonusu var mı?
Premium hakkında belirsizlik
Birlik ve SPD arasındaki koalisyon anlaşmasında, yeni bir satın alma primi açıkça belirtilmemiştir. Federal Sebastian Roloff'un SPD üyesi, Birlik ve SPD'nin otomotiv endüstrisini bir dizi önlemle desteklemek istediğini söyledi. Satınalma teşviklerinin bir satın alma bonusu şeklinde olup olmadığı, daha önceki çevresel bonusa benzer şekilde uygulanıp uygulanmadığı veya vergi beyannamesinde satın alma fiyatının bir miktarını iddia edebilme olasılığı, e-mobiliteyi desteklemek için genel bir paketin bir parçası olarak müzakere edilecektir.
Hızlı kararlar gerekli
Otomotiv Endüstrisi Derneği başkanı Hildegard Müller, “Finansman önlemleri konusunda kalıcı bir tartışma, satın alma satın almaya yol açıyor, bu nedenle tüketiciler yakında amaçlanan önlemleri netleştirebilecekler.” Dedi. Bu, vergi finansmanının genişlemesi ve elektrikli araçların satın alınması veya kiralanması için de geçerlidir. Bir ADAC sözcüsü, hükümet partilerinin hızlı bir şekilde netlik yaratmasının ve tüketicilerin artık olası bir finansmanı kaçırmak için belirsizliğe girmediklerini söyledi.
Satın alma bonusu için şüphecilik
Müller, şarj altyapısı ve elektrik fiyatının e-mobilitenin sürdürülebilir başlangıcının merkezinde yer aldığını söyledi. Union ve SPD, elektrik fiyatı için rahatlama duyurdu. “Vergi önlemleri, e-mobilite sürüşü için de değerli dürtüler yapabilir.”
Müller, satın alma primleri ise sadece piyasa wheal için destekleyici bir önlem olabilir. Koalisyon anlaşması, çevre bonusunun yeni bir baskısını önermez. “Deneyim ayrıca satın alma bonuslarının her zaman kısa saman yangınları riskini altığını gösteriyor.”
ADAC, araç finansmanına kıyasla şarj akımının fiyatına yardım etmeyi tercih etti, Michael Müller-Görr Trafik Kulübü'nden Almanya, doğrudan satın alma finansmanının akıllı bir çözüm olmadığını söyledi. “Pahalı, verimsiz ve sosyal olarak haksız. Yeni kayıt yılında araç vergisini CO2 tabanlı bir bonus/malus ile tamamlamak daha iyi olurdu. Bu, elektrikli otomobilleri teşvik edecek ve brülörleri yüksek CO2 emisyonlarıyla daha pahalı hale getirecektir.”
Elektrikli Arabalar Talebi Tekrar Çekiyor
İlk çeyrekte, Almanya'daki saf elektrikli otomobillerin yeni kayıtları, geçen yılın aynı dönemine göre neredeyse yüzde 40 arttı – ancak, devlet finansmanının aniden sona ermesinden sonraki yılın çeyreği zayıftı. 1 Ocak 2025 itibariyle, toplam 49,4 milyon otomobil stoğu ile yaklaşık 1.65 milyon saf elektrikli otomobil vardı. 2030 yılına kadar en az 15 milyon tamamen elektrikli otomobilin hedefi olan SPD, Yeşiller ve FDP'den gelen eski trafik ışığının koalisyon anlaşmasında – artık Birlik ve SPD arasındaki koalisyon anlaşmasında okunacak hiçbir şey yok.
Birlik ve SPD'nin açıkladığı şey
Koalisyon anlaşmasına göre, elektrikli otomobil olarak şirket otomobilleri vergi amaçları için daha iyi tercih edilmelidir. E-araçlar için özel bir amortisman ve 2035 yılına kadar elektrikli otomobiller için araç vergisi muafiyetinin uzatılması da planlanmıştır-bu 2030'a kadar geçerlidir.
Sosyal Kiralama: Model Fransa
Ayrıca, küçük ve orta ölçekli gelirleri olan haneler için sözde bir sosyal kiralama programı olmalıdır. Bu, AB İklim Sosyal Fonu'ndan finanse edilecektir. Roloff, “Fransa'da, çerçeve koşulları uyuyorsa ilginin ne kadar büyük olabileceği anlaşıldı.” Dedi. SPD parlamento grubu, Avrupa emisyon ticareti bina ve ulaşım sektörü için de geçerlise ve buna göre AB İklim Sosyal Fonu'nda mevcutsa, programın en son 2027'de başlamasını beklemektedir.
İlk olarak 2024'te Fransa'da sunulan elektrikli otomobiller için sosyal kiralama, 50.000 hanenin başında ve dolayısıyla aslında düşünülenden çok daha fazlası kullanıldı. Elektrikli otomobil modellerinin ayda 100 Euro'dan devlet kiralamasıyla ilgilidir. Teklif, profesyonel olarak arabaya güvenen ve işlerinden en az 15 kilometre yaşayan düşük gelirleri olan insanlara yönelikti. E-arabalar, Avrupalı ve Fransız üreticileri tercih eden belirli bir fiyat üst sınırına kadar finanse edildi.
Yeni Baskı 2025 koşulları aslında yıl başında bekleniyordu. Fransa'nın bir hükümetin düşmesinden sonraki yıl için henüz bir bütçesi olmadığından, yeni baskı muhtemelen Eylül ayına kadar gecikiyor.
CDU, satın alınabilirliği ifade eder
CDU finansal politikacı Olav Gutting, özellikle uygulanabilecekleri şirket otomobilleri için planlanan düzenlemeler hakkında, ilişkiye bağlı olduğunu söylüyor. Beklenen gelecek koalisyonun planlarına, şirketlerin önümüzdeki yıllarda yatırım maliyetlerinin daha yüksek bir yüzdesini yazabilmeleri gerektiği. Bu, 1 Ocak 2025'te retrospektif olarak çalışması gerektiğinden, derhal başlatılmalıdır. Bu proje zaman -kritik ve pahalı olduğundan, gerekirse diğer projelerin itilmesi gerekecektir.
DPA
Gelecek e-araba finansmanı neye benziyor?
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
Birlik ve SPD, elektrikli otomobil satışlarını hükümet önlemleriyle artırmak istiyor. Ama tam olarak nasıl?
Amaç açıktır – ama tam yol değil. CDU, CSU ve SPD Koalisyon Sözleşmesi, “E-mobilliği satın alma teşvikleri ile teşvik edeceğiz” diyor. 2023'ün sonunda çok sayıda çevresel bonusun aniden durmasından sonra, elektrikli otomobil satışları bozuldu, ancak talep son zamanlarda tekrar çekildi. Şimdi yeni bir satın alma bonusu var mı?
Premium hakkında belirsizlik
Birlik ve SPD arasındaki koalisyon anlaşmasında, yeni bir satın alma primi açıkça belirtilmemiştir. Federal Sebastian Roloff'un SPD üyesi, Birlik ve SPD'nin otomotiv endüstrisini bir dizi önlemle desteklemek istediğini söyledi. Satınalma teşviklerinin bir satın alma bonusu şeklinde olup olmadığı, daha önceki çevresel bonusa benzer şekilde uygulanıp uygulanmadığı veya vergi beyannamesinde satın alma fiyatının bir miktarını iddia edebilme olasılığı, e-mobiliteyi desteklemek için genel bir paketin bir parçası olarak müzakere edilecektir.
Hızlı kararlar gerekli
Otomotiv Endüstrisi Derneği başkanı Hildegard Müller, “Finansman önlemleri konusunda kalıcı bir tartışma, satın alma satın almaya yol açıyor, bu nedenle tüketiciler yakında amaçlanan önlemleri netleştirebilecekler.” Dedi. Bu, vergi finansmanının genişlemesi ve elektrikli araçların satın alınması veya kiralanması için de geçerlidir. Bir ADAC sözcüsü, hükümet partilerinin hızlı bir şekilde netlik yaratmasının ve tüketicilerin artık olası bir finansmanı kaçırmak için belirsizliğe girmediklerini söyledi.
Satın alma bonusu için şüphecilik
Müller, şarj altyapısı ve elektrik fiyatının e-mobilitenin sürdürülebilir başlangıcının merkezinde yer aldığını söyledi. Union ve SPD, elektrik fiyatı için rahatlama duyurdu. “Vergi önlemleri, e-mobilite sürüşü için de değerli dürtüler yapabilir.”
Müller, satın alma primleri ise sadece piyasa wheal için destekleyici bir önlem olabilir. Koalisyon anlaşması, çevre bonusunun yeni bir baskısını önermez. “Deneyim ayrıca satın alma bonuslarının her zaman kısa saman yangınları riskini altığını gösteriyor.”
ADAC, araç finansmanına kıyasla şarj akımının fiyatına yardım etmeyi tercih etti, Michael Müller-Görr Trafik Kulübü'nden Almanya, doğrudan satın alma finansmanının akıllı bir çözüm olmadığını söyledi. “Pahalı, verimsiz ve sosyal olarak haksız. Yeni kayıt yılında araç vergisini CO2 tabanlı bir bonus/malus ile tamamlamak daha iyi olurdu. Bu, elektrikli otomobilleri teşvik edecek ve brülörleri yüksek CO2 emisyonlarıyla daha pahalı hale getirecektir.”
Elektrikli Arabalar Talebi Tekrar Çekiyor
İlk çeyrekte, Almanya'daki saf elektrikli otomobillerin yeni kayıtları, geçen yılın aynı dönemine göre neredeyse yüzde 40 arttı – ancak, devlet finansmanının aniden sona ermesinden sonraki yılın çeyreği zayıftı. 1 Ocak 2025 itibariyle, toplam 49,4 milyon otomobil stoğu ile yaklaşık 1.65 milyon saf elektrikli otomobil vardı. 2030 yılına kadar en az 15 milyon tamamen elektrikli otomobilin hedefi olan SPD, Yeşiller ve FDP'den gelen eski trafik ışığının koalisyon anlaşmasında – artık Birlik ve SPD arasındaki koalisyon anlaşmasında okunacak hiçbir şey yok.
Birlik ve SPD'nin açıkladığı şey
Koalisyon anlaşmasına göre, elektrikli otomobil olarak şirket otomobilleri vergi amaçları için daha iyi tercih edilmelidir. E-araçlar için özel bir amortisman ve 2035 yılına kadar elektrikli otomobiller için araç vergisi muafiyetinin uzatılması da planlanmıştır-bu 2030'a kadar geçerlidir.
Sosyal Kiralama: Model Fransa
Ayrıca, küçük ve orta ölçekli gelirleri olan haneler için sözde bir sosyal kiralama programı olmalıdır. Bu, AB İklim Sosyal Fonu'ndan finanse edilecektir. Roloff, “Fransa'da, çerçeve koşulları uyuyorsa ilginin ne kadar büyük olabileceği anlaşıldı.” Dedi. SPD parlamento grubu, Avrupa emisyon ticareti bina ve ulaşım sektörü için de geçerlise ve buna göre AB İklim Sosyal Fonu'nda mevcutsa, programın en son 2027'de başlamasını beklemektedir.
İlk olarak 2024'te Fransa'da sunulan elektrikli otomobiller için sosyal kiralama, 50.000 hanenin başında ve dolayısıyla aslında düşünülenden çok daha fazlası kullanıldı. Elektrikli otomobil modellerinin ayda 100 Euro'dan devlet kiralamasıyla ilgilidir. Teklif, profesyonel olarak arabaya güvenen ve işlerinden en az 15 kilometre yaşayan düşük gelirleri olan insanlara yönelikti. E-arabalar, Avrupalı ve Fransız üreticileri tercih eden belirli bir fiyat üst sınırına kadar finanse edildi.
Yeni Baskı 2025 koşulları aslında yıl başında bekleniyordu. Fransa'nın bir hükümetin düşmesinden sonraki yıl için henüz bir bütçesi olmadığından, yeni baskı muhtemelen Eylül ayına kadar gecikiyor.
CDU, satın alınabilirliği ifade eder
CDU finansal politikacı Olav Gutting, özellikle uygulanabilecekleri şirket otomobilleri için planlanan düzenlemeler hakkında, ilişkiye bağlı olduğunu söylüyor. Beklenen gelecek koalisyonun planlarına, şirketlerin önümüzdeki yıllarda yatırım maliyetlerinin daha yüksek bir yüzdesini yazabilmeleri gerektiği. Bu, 1 Ocak 2025'te retrospektif olarak çalışması gerektiğinden, derhal başlatılmalıdır. Bu proje zaman -kritik ve pahalı olduğundan, gerekirse diğer projelerin itilmesi gerekecektir.
DPA