Yeni kayıtlar: Daha fazla elektrikli otomobil yeniden satıldı

EkoIte

Member
yeni kayıtlar
Yine daha fazla elektrikli otomobil satıldı





Bir Ford bayisindeki yeni arabalar: Federal Motorlu Taşımacılık Otoritesi, yeni kayıtlar için rakamları yayınlar. Fotoğraf

© Hendrik Schmidt/dpa


Elektrikli otomobiller, kitle pazarının giderek daha önemli bir parçası haline geliyor. Bir araştırmaya göre, premium segmentteki üreticiler önemli fiyat indirimleri ile müşterileri cezbediyor. Ancak talep ne kadar sürecek?





Geçen ay Almanya’da satılan her beş yeni arabadan biri akülü elektrikli tahrike sahipti. Flensburg’daki Federal Motorlu Taşımacılık Otoritesi’nin (KBA) bildirdiğine göre, yaklaşık 48.700 tamamen elektrikli otomobille (BEV), Temmuz ayında geçen yılın aynı ayına göre yaklaşık yüzde 60 daha fazla araç yola çıktı.


Bu nedenle, tüm yeni kayıtlardaki payları yüzde 20 idi. Danışmanlık şirketi EY’nin Yönetici Ortağı Constantin Gall, “Yılın zayıf başlangıcından sonra, elektrikli otomobillerdeki büyüme ivmesi artmaya devam ediyor” dedi.


Yönetim danışmanlığı şirketi PwC Strategy& tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Stromer artık kitle pazarının eşiğinde. PwC endüstri uzmanı Felix Kuhnert, “Bu, artık her şeyle birlikte elektrik segmentinde de normal piyasa koşullarının hüküm sürdüğü” anlamına geliyor. “Erken benimseyenler ve inançlı alıcılar stok yaptı. Şimdi ana akım alıcılar onu kapıyor, ancak ürün ve fiyat açısından daha katı kriterler uyguluyorlar.”


Bu arada üreticiler, bazı önemli fiyat indirimleri ile özellikle yüksek fiyatlı segmentte elektrikli araçlarda pazar payı için mücadele ediyor. Yapılan bir araştırmaya göre, premium segmentteki elektrikli araçlarda ortalama indirim Haziran’dan Temmuz’a kadar çeyrek dönem artarak yüzde 14’e yükseldi. Orta segmentte ortalama indirim üçte bir oranında artarak yüzde 11’e yükseldi. PwC, “Yalnızca en yüksek devlet satın alma primlerinin cezbetmeye devam ettiği hacim piyasasında, indirimler büyük ölçüde aynı kaldı” dedi, yüzde 9 ila 10.


pazar payı için savaş


Sektör uzmanları, “Pazar payı mücadelesinde otomobil üreticileri, şu anda Avrupa’ya ulaşan bir BEV indirim savaşı veriyor” dedi. Korona kilitlenmeleri ve teslimat darboğazları uzun süre arz sıkıntısına ve yüksek fiyatlara neden olduktan sonra, otomobil üretimi yeniden toparlanıyor. Veriler, “Alman pazarındaki otomobil üreticilerinin giderek artan bir şekilde indirimleri tercih ettiğini ve onlara BEV’ler için bağışta bulunduğunu gösteriyor”.


Bununla birlikte, elektrikli otomobillere yönelik mevcut yüksek talebin uzun süre devam edip etmeyeceği konusunda da şüpheler var. EY uzmanı Gall, “Çünkü şirketler için elektrikli araba satın almak, devlet sübvansiyonu 1 Eylül’de sona erdiğinde önemli ölçüde daha az cazip hale gelecek” dedi. Yeni kayıtların çoğunluğunu yüzde 68 ile ticari işletme sahipleri oluşturuyor.


Artan elektrikli otomobil sayısına rağmen, yeni tescil edilen tüm binek otomobillerin ortalama CO2 emisyonları azalmadı. Bu yılın ilk altı ayında, yeni tescil edilen araçların CO2 emisyonları kilometre başına ortalama 121 gramdı ve bu nedenle kabaca geçen yılın aynı dönemiyle aynıydı. Nedeni: Özellikle, kilometrede ortalama emisyonları 121 ila 160 gram arasında olan yeni kayıtlar, yılın ilk yarısında neredeyse dörtte bir oranında arttı. Aynı dönemde kilometre başına 50 gramın altında emisyona sahip yeni araç sayısı yüzde 1,7 azaldı. Temmuz ayı KBA verileri başlangıçta Cuma günü mevcut değildi.


Genel olarak, otomobil pazarı Temmuz ayında önemli ölçüde büyüdü, ancak pandemi öncesi seviyenin altında kaldı. KBA’ya göre Temmuz ayında 243.277 yeni araba yollara çıktı. Bu, geçen yılın aynı ayına göre yaklaşık yüzde 18 daha fazlaydı. Ancak Otomotiv Endüstrisi Derneği (VDA), “2019’un ilk yedi ayına kıyasla yeni kayıtlar yüzde 25 daha düşük” dedi.


dpa

#Konular