Yaşayan en yaşlı Varanasi’nin turistler için yeni planları var | Varanasi Haberleri

MumuOner

New member
Varanasi: Kaşi korkaklara göre değil. Labirenti andıran sokakların canlı yaşamına ve her köşe başındaki gastronomik zevklere rağmen, gürültülü araba kornaları, bitmek bilmeyen trafik homurtusu ve sürekli uzay koşuşturması en gözü pek gezgini bile bunaltabilir.
Ancak akşam Ganga aarti’den kısa bir süre sonra sokaklar sessizleşmeye başlar. Akşam karanlığında, Kashi uyanıp manik hızına geri dönene kadar geçen erken saatlere kadar uzanan bir sakinlik kurulur. Şu anda, sıcak hava balonları hala uykuda olan şehir manzarasının üzerinde süzülürken, insan Varanasi’nin ihtişamını -kuzeyden güneye uzanan Ganj’ı, dağ geçitlerini, hafifçe sallanan ‘naukas’ı (tekneler) gerçekten kucaklayabilir. yüzey ve şehrin doğu çevresini noktalayan sayısız mimari harikası. Bu, Kashi’nin kalıcı vizyonudur.

Yaşayan en yaşlı Varanasi'nin turistler için yeni planları var


Bu daha geniş tuval içinde, “dünyanın yaşayan en eski şehri” ziyaretçilerini çeşitli nedenlerle büyülüyor. Turistlerin büyük bir kısmı için tapınaklar şehrin ana cazibe merkezidir. Örneğin, yenilenen Kashi Vishwanath tapınak koridoru her gün 1,5 binden fazla turist aldı. Ziyaretçi sayılarından cesaret alan tapınak şehrinin idari yöneticileri, ‘antar grahi parikramas’ı – Kashi Vishwanath Tapınağı çevresindeki Visheshwar Khand tavaf yolları, şehrin çekirdeği etrafındaki Nagar Pradakshina, daha büyük Panch Kosi Parikrama ve en genişi Chaurasi Kosi Parikrama.
“Varanasi’ye giren turistler genellikle bir veya iki gün kalıyor. Muhtemelen aynı zemini kat etmelerine rağmen çok farklı deneyimlerle geri dönecekler. Varanasi bölüm komiseri Kaushal Raj Sharma, “Sadece onları daha uzun süre tutmakla kalmıyor, aynı zamanda yeni deneyimler sunarak ve bilgi yayma sistemlerini standartlaştırıp güçlendirerek geri gelmelerini sağlamak istiyoruz” dedi.

Yaşayan en yaşlı Varanasi'nin turistler için yeni planları var


Sharma, Varanasi’deki çeşitli altyapı projelerine yaklaşık 19.000 Rupi harcandığını söylerken, şehir şu anda enerjisini önümüzdeki yıl G20 delegelerini ve ailelerini ağırlamak için 200 turist rehberi yetiştirmeye harcıyor. Elli rehber, ziyaretçileri şehrin dini çevrelerinde dolaşırken tutuyor.
Kashi ayrıca gastronomiden mimariye kadar bir dizi küratörlüğünü bir araya getirdi. Şehrin tekstil dokuma geleneklerini araştırmak sizi Ganga tanrılarını giydiren usta zanaatkarlara götürebilir. Her ghat’ın benzersiz bir hikayesi, mimarisi ve tarihi vardır. Varanasi’nin ünlü ‘ghat-ghat-ki-chaat’ – ‘nimona’, ‘tamatar’, ‘gol gappe’ ve ‘chuda matar’, incecik ‘malaiyyo’ ile tepesinde ve lezzetli Benarasi ‘maghai paan’ ile tamamlandı. .

Yaşayan en yaşlı Varanasi'nin turistler için yeni planları var


Giles Hall ve oğlu Hugo Hall, Andrew Gregory ve oğlu Daniel Gregory


Ancak bu, Kashi’yi deneyimlemeye yönelik geleneksel yaklaşım olmuştur. Yeni caddeler açtıkça, şehir birinci sınıf turistleri çekme konusunda büyük bahis oynuyor. Bir Şanghay İşbirliği Örgütü (SCO) delegasyonunun Varanasi’ye yaptığı ilk ziyaretle aynı zamana denk gelen dört günlük Kashi Balon ve Tekne Festivali böyle bir çabadan biriydi. Balonculuk, iki yıl aradan sonra ikinci denemesinden sonra altı ülkeden uzmanlardan tam not aldı ve Marchend’e karşı bölge yönetimi, özel şirketleri Varanasi’de sıcak hava balonculuğu için ticari faaliyetler başlatmaya davet edecek. Her şey yolunda giderse, ziyaretçiler bu yılın Ekim ayında altı aylık sezon başladığında Kashi üzerinden bir sıcak hava balonuna binebilirler. Kashi’nin efsanevi 15×4 ft ‘naukas’ı da yeniden paketlendi. Balon ve tekne partisi için, Varansi’nin geleneksel kaptan ailelerinden özenle seçilmiş 12 profesyonel kürekçi takımı oluşturuldu. Beş kişilik her takım, Dashashwamedh Ghat ile Raj Ghat arasında dört gün boyunca 3 km’lik bir yarışa katıldı.
Kashi Tekne Festivali’nin yarış direktörü Mandeep Singh Malhotra, “Bu yılki çabamız, Varanasi’deki bu çok geleneksel, günlük aktiviteyi alıp… gençlerin sadece seyirci değil hayranlar haline gelmesi için uyarlamaktı” dedi. Her takıma kökleri yerel geleneklere dayanan bir kimlik verildi – örneğin bir Ganga Lahiri, Ganga Putra veya Ghat Keepers – böylece yerel kültür “yıllık bir olaya, hatta belki de Kerala teknesi gibi bir şampiyona etkinliğine dönüşen bir yarışmaya dönüşüyor.” . ırklar haline geldi. ”
Taşıma kapasitesi çalışmaları, sürdürülebilirlik ve sorumlu turizmin moda sözcükler olduğu yeni turizm ortamında, Varanasi’nin en büyük zorluğu, taşıdığı tüm kaosu kucaklamak ve daha fazla insanı bünyesine katmaya devam etmektir. Şehrin mevcut kaynakları – toprak, su, yollar, demiryolu, ekoloji ve biyoçeşitlilik – baskı altındayken, Kashi’nin genişlemesi şimdi Ganga’nın kuzey ve güney kıyılarının yanı sıra nehrin karşı yakasında ve doğu kıyılarında gerçekleşiyor.
Varanasi’yi geleceğe hazır hale getirme çabasıyla, birkaç ay içinde tamamlanması muhtemel olan, bir namaste’de kenetlenmiş ellerin duvar resimleri nedeniyle Namo Ghat olarak yeniden adlandırılan yenilenen Khidkiya Ghat, bir helikopter pisti, yemek alanları ile donatılacak. 1000 kişilik büyük bir amfi tiyatro. Deniz taksilerine bağlanacak olan Namo Ghat’ın, şimdiye kadar şehrin önemli dini ve siyasi etkinliklerinin çoğunun düzenlendiği Varanasi’nin kalbindeki Dashashwamedh’deki tıkanıklığı gidermesi bekleniyor.
Tapınak kentindeki sıkışık alanı telafi etmek için, Ramnagar yakınlarında nehir kıyısındaki şehir manzarasının güzel bir manzarasını sunan birinci sınıf bir çadır kent ortaya çıktı. Uttar Pradesh hükümetinin su sporlarını teşvik etme planı, tapınak kentindeki su yollarını etkilememek için Varanasi, Mughalsarai ve Ghazipur arasındaki Varuna Nehri’ne de odaklanacak. Ve gelecek yıldan itibaren, Ganga’daki nehir gezisi Ravidas Ghat’ın membasından işaretlenecek.
Bu arada şehri temizlemek için çalışmalar sürüyor. Dumanlı dizel tekneler hala nehirde çalışmasına rağmen, yönetim dizel tekneleri CNG ile çalışacak şekilde dönüştürdüğünü iddia ediyor. 420 MLD kapasiteli bir atık su arıtma tesisi faaliyete geçmiş olup, 150 MLD kapasiteli bir arıtma tesisi de yapım aşamasındadır. İdare ayrıca NTPC ile her gün yaklaşık 400 ton atığın enerjiye dönüştürülmesi için bir anlaşma imzaladığını söylüyor.
İNGİLİZ ELLERİ CENNETTE
➤ Sadece bir avuç Hintli pilot sıcak hava balonlarını uçurmak için teknik bilgiye sahiptir, bu nedenle İngiliz aile ekipleri, Halls ve Gregorys, genellikle Meghalaya, Mandu, Jaipur ve şimdi Benares gibi yerlerdeki özel balon şirketleri tarafından işe alınır.
➤ Sıcak hava balonu, Hallen ailesi için bir aile geleneğidir. Giles Hall, 1967’de Londra Balon Kulübü’nü kuran annesi Leydi Gwen Bellew’in becerilerini devraldı. Artık dünyanın en deneyimli baloncularından biri olarak kabul ediliyor. 8 yaşında balon uçurmayı öğrenen oğlu Hugo, 60 yıllık aile geleneğini sürdürüyor.
➤ Başka bir İngiliz baba-oğul ikilisi Andrew ve Daniel Gregory’nin ailelerinde benzer bir balonculuk öyküsü var, ancak onların durumunda Andrew’un karısı var. Louise aynı zamanda ikinci nesil bir baloncudur. Becerileri babasından öğrendi ve uçmak istediğini söylese de, şimdi Gregory’nin uçuş hazırlıklarından ve uçuş sonrası geri alınmasından sorumlu.