Sosyal medya
Trigema patriği Wolfgang Grupp Tiktok’ta nasıl viral oluyor?
Wolfgang Grupp, giyim firması Trigema’nın genel müdürü, şirket logosunun önünde
© Patrick Seeger / DPA
Sosyal medyada kurumsal iletişimin öğrenilmesi gerekiyor. Swabian orta ölçekli şirketi Trigema şu anda bunun nasıl doğru yapılacağını gösteriyor. Şirketin sahibi Wolfgang Grupp bunda merkezi bir rol oynuyor.
kaydeden Elisabeth Ries
Aksiyon, komedi, aşk hikayesi; neredeyse tüm önemli türler Trigema’nın sosyal medya Haberlarında temsil ediliyor. Halen “Alman malı” olduğunu iddia eden Swabia’lı tekstil şirketi, şu sıralar kısa Haberlarıyla internette övgü topluyor. Başarının tarifindeki bir bileşen: patron Wolfgang Grupp’un kendisi.
Grupp uzun süredir sosyal ağlara yabancıydı ve hatta zaman zaman orada pek popüler olmuyordu. 2010 yılında sosyal medyayla ilgili bir röportajında şöyle demişti: “Bu umurumda değil. Benim için Twitter sadece aptal ve onu kullanan insanlar da aptal. İnsanların aslında konuşmaktan daha iyi yapacak bir şeyleri yok.” önemsiz şeyler hakkında Bir şeyler mi yazıyorsun?”
Trigema patronu Grupp kutuplaşıyor
Twitter topluluğu – şaşırtıcı olmayan bir şekilde – kızmıştı ve Grupp’u en sonunda açık bir mektupla geri dönene kadar sert bir şekilde cezalandırdı. “Bu kesinlikle çok zamanında bir iletişim seçeneğidir” diye yazdı. Halen kendi bilgisayarı olmayan Trigema sahibinin muhtemelen başka seçeneği yoktu. Bu noktada şirketi zaten Facebook, YouTube ve Twitter kullanıyordu.
Instagram yalnızca 2014 yılında eklendi, ilk gönderi iki klasiğin bir karışımıydı. Tagesschau’dan kısa bir süre önce onlarca yıl süren Trigema reklamlarından bilinen şişirilebilir bir şempanzenin önünde çalışanlar, o zamanlar popüler olan “Buz Kovası Yarışması” için üzerlerine soğuk su döktüler.
O zamandan beri bu tür gönderiler istisna oldu. Ana akım modeller çoğu Instagram döşemesinde en son koleksiyonları sunar. Facebook, Twitter ve YouTube’da da durum benzer. Pratik ama klasik çevrimiçi pazarlama ve oldukça sönük.
Tiktok’ta helikopterler ve aşk hikayeleri
Yine de şirketin çevrimiçi pazarlama trendlerine ayak uydurmaya çalıştığını söyleyebiliriz. 1919’da kurulan şirketin kendi podcast’inde birkaç yıldır düzenli güncellemeler vardı. Bir yıl önce Tiktok eklenen en genç kanaldı ve orta ölçekli şirket burada son derece başarılı.
Bu nasıl çalışır? Trigema burada kendisini fazla ciddiye almıyor ve aile şirketi ile aile şirketi imajıyla oynuyor. Kendi ürünlerinizin doğrudan reklamı Haberin Detaylarıda kalıyor. 2022 sonbaharında viral olan ilk Haberda Patrick adlı bir yapım teknisyeni, bize Suabiya dilinde ve “kamera arkası” tarzında şirkette çalışmaktan ne kadar keyif aldığını anlatıyor. Yorumlarda bu konuda çok fazla övgü var.
Sosyal medya ekibi de yorumlar üzerinde çalışıyor ve topluluğu örnek olacak şekilde dahil ediyor. Örneğin en yeni Haber, şirketin kendi helikopterini maymuna benzeyen ve “Merhaba Hayranlar” yazısı ile gösteriyor. Bir kullanıcı başka bir Haberda ilham veriyor: “Helikopterlerle ilgili bir Haber yapın.”
Wolfgang Grupp
Trigema patronu: “Kadınlar işi istiyorsa ve ev işlerini erkeklerin yapması gerekiyorsa, dünya yanılıyor”
09/08/2023
Ancak Wolfgang Grupp’un bizzat çektiği Haberlar rakipsiz. Trigema’nın tek genel müdürü ekonomik büyümeden veya büyükbabasından bahsediyor. İkinci Haber, yaklaşık 630.000 gösterimle kanalın en başarılı gönderisidir.
Topluluk, eşi Elisabeth’e olan sevgisini göstermeyi amaçlayan Haberlardan özellikle etkileniyor: bir etkinliğe yandan bakış, ofiste görünüşte fark edilmeden çekilmiş bir gülümseme. Her şey yavaş çekimde ve duygusal müzik eşliğinde. Bu çok sevimsiz ve Tiktok kullanıcıları için de doğru. Bu Haberların tamamı yüzbinlerce gösterime sahip; Yorumlarda örneğin şöyle deniyor: “Bu adam bizim Şansölyemiz olmalı!!” ve “Ne kadar harika bir patron. Boom bum, artık sadece Trigema gömlekleri alıyorum. Harika.”
Wolfgang Grupp’un konuşmalarından kısa kesitler diğer Tiktok kanallarında da paylaşılıyor ancak orada işler daha politik ve tartışmalı. Eski Şansölye Angela Merkel’in, Ukrayna’ya silah teslimatının ve diğer girişimcilerin eleştirisi. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, buradaki yorumlardaki görüşler de birbirinden farklılaşıyor. Tiktok algoritması da bundan hoşlanıyor. Bazı durumlarda bir milyonun üzerinde gösterim vardır. Şu ana kadar Trigema, patronun daha tartışmalı tezlerini daha fazla erişim için kendi hesabına paylaşmanın cazibesine kapılmasına izin vermedi. İyi hissetme stratejisi de işe yarıyor.
Bu yazı ilk olarak Capital’de yayımlandı.
ay
Başkent
#Konular
Trigema patriği Wolfgang Grupp Tiktok’ta nasıl viral oluyor?
Wolfgang Grupp, giyim firması Trigema’nın genel müdürü, şirket logosunun önünde
© Patrick Seeger / DPA
Sosyal medyada kurumsal iletişimin öğrenilmesi gerekiyor. Swabian orta ölçekli şirketi Trigema şu anda bunun nasıl doğru yapılacağını gösteriyor. Şirketin sahibi Wolfgang Grupp bunda merkezi bir rol oynuyor.
kaydeden Elisabeth Ries
Aksiyon, komedi, aşk hikayesi; neredeyse tüm önemli türler Trigema’nın sosyal medya Haberlarında temsil ediliyor. Halen “Alman malı” olduğunu iddia eden Swabia’lı tekstil şirketi, şu sıralar kısa Haberlarıyla internette övgü topluyor. Başarının tarifindeki bir bileşen: patron Wolfgang Grupp’un kendisi.
Grupp uzun süredir sosyal ağlara yabancıydı ve hatta zaman zaman orada pek popüler olmuyordu. 2010 yılında sosyal medyayla ilgili bir röportajında şöyle demişti: “Bu umurumda değil. Benim için Twitter sadece aptal ve onu kullanan insanlar da aptal. İnsanların aslında konuşmaktan daha iyi yapacak bir şeyleri yok.” önemsiz şeyler hakkında Bir şeyler mi yazıyorsun?”
Trigema patronu Grupp kutuplaşıyor
Twitter topluluğu – şaşırtıcı olmayan bir şekilde – kızmıştı ve Grupp’u en sonunda açık bir mektupla geri dönene kadar sert bir şekilde cezalandırdı. “Bu kesinlikle çok zamanında bir iletişim seçeneğidir” diye yazdı. Halen kendi bilgisayarı olmayan Trigema sahibinin muhtemelen başka seçeneği yoktu. Bu noktada şirketi zaten Facebook, YouTube ve Twitter kullanıyordu.
Instagram yalnızca 2014 yılında eklendi, ilk gönderi iki klasiğin bir karışımıydı. Tagesschau’dan kısa bir süre önce onlarca yıl süren Trigema reklamlarından bilinen şişirilebilir bir şempanzenin önünde çalışanlar, o zamanlar popüler olan “Buz Kovası Yarışması” için üzerlerine soğuk su döktüler.
O zamandan beri bu tür gönderiler istisna oldu. Ana akım modeller çoğu Instagram döşemesinde en son koleksiyonları sunar. Facebook, Twitter ve YouTube’da da durum benzer. Pratik ama klasik çevrimiçi pazarlama ve oldukça sönük.
Tiktok’ta helikopterler ve aşk hikayeleri
Yine de şirketin çevrimiçi pazarlama trendlerine ayak uydurmaya çalıştığını söyleyebiliriz. 1919’da kurulan şirketin kendi podcast’inde birkaç yıldır düzenli güncellemeler vardı. Bir yıl önce Tiktok eklenen en genç kanaldı ve orta ölçekli şirket burada son derece başarılı.
Bu nasıl çalışır? Trigema burada kendisini fazla ciddiye almıyor ve aile şirketi ile aile şirketi imajıyla oynuyor. Kendi ürünlerinizin doğrudan reklamı Haberin Detaylarıda kalıyor. 2022 sonbaharında viral olan ilk Haberda Patrick adlı bir yapım teknisyeni, bize Suabiya dilinde ve “kamera arkası” tarzında şirkette çalışmaktan ne kadar keyif aldığını anlatıyor. Yorumlarda bu konuda çok fazla övgü var.
Sosyal medya ekibi de yorumlar üzerinde çalışıyor ve topluluğu örnek olacak şekilde dahil ediyor. Örneğin en yeni Haber, şirketin kendi helikopterini maymuna benzeyen ve “Merhaba Hayranlar” yazısı ile gösteriyor. Bir kullanıcı başka bir Haberda ilham veriyor: “Helikopterlerle ilgili bir Haber yapın.”
Wolfgang Grupp
Trigema patronu: “Kadınlar işi istiyorsa ve ev işlerini erkeklerin yapması gerekiyorsa, dünya yanılıyor”
09/08/2023
Ancak Wolfgang Grupp’un bizzat çektiği Haberlar rakipsiz. Trigema’nın tek genel müdürü ekonomik büyümeden veya büyükbabasından bahsediyor. İkinci Haber, yaklaşık 630.000 gösterimle kanalın en başarılı gönderisidir.
Topluluk, eşi Elisabeth’e olan sevgisini göstermeyi amaçlayan Haberlardan özellikle etkileniyor: bir etkinliğe yandan bakış, ofiste görünüşte fark edilmeden çekilmiş bir gülümseme. Her şey yavaş çekimde ve duygusal müzik eşliğinde. Bu çok sevimsiz ve Tiktok kullanıcıları için de doğru. Bu Haberların tamamı yüzbinlerce gösterime sahip; Yorumlarda örneğin şöyle deniyor: “Bu adam bizim Şansölyemiz olmalı!!” ve “Ne kadar harika bir patron. Boom bum, artık sadece Trigema gömlekleri alıyorum. Harika.”
Wolfgang Grupp’un konuşmalarından kısa kesitler diğer Tiktok kanallarında da paylaşılıyor ancak orada işler daha politik ve tartışmalı. Eski Şansölye Angela Merkel’in, Ukrayna’ya silah teslimatının ve diğer girişimcilerin eleştirisi. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, buradaki yorumlardaki görüşler de birbirinden farklılaşıyor. Tiktok algoritması da bundan hoşlanıyor. Bazı durumlarda bir milyonun üzerinde gösterim vardır. Şu ana kadar Trigema, patronun daha tartışmalı tezlerini daha fazla erişim için kendi hesabına paylaşmanın cazibesine kapılmasına izin vermedi. İyi hissetme stratejisi de işe yarıyor.
Bu yazı ilk olarak Capital’de yayımlandı.
ay
Başkent
#Konular