VW marka patronu: Fabrikalar kapanmadan yapamayız

EkoIte

Member
Otomobil endüstrisi
VW marka patronu: Fabrikalar kapanmadan yapamayız






Mevcut bağlantıyı kopyala







VW çalışanları fabrika kapatma ve işten çıkarma planlarına karşı protestolarla kendilerini savunmaya çalıştı. Ancak VW marka patronu Thomas Schäfer, önlemlerin alternatifi olmadığına inanıyor


Çalışanların şiddetli protestolarına rağmen Volkswagen, Almanya'daki fabrika kapatma ve işten çıkarma planlarına bağlı kalıyor. VW markasının başkanı Thomas Schäfer, “Welt am Sonntag”a yaptığı açıklamada, “Kapasitelerimizi azaltmamız ve yeni gerçeklere uyum sağlamamız gerekiyor” dedi. VW'nin bir tesisi kapatmaktan kaçınıp kaçınamayacağı sorulduğunda Schäfer şunları söyledi: “Şu anda bunun olacağını görmüyoruz.”





Daha Perşembe günü binlerce VW çalışanı Wolfsburg'da toplu işten çıkarmalara ve fabrika kapatmalara karşı gösteri yaptı. Genel çalışma konseyi ve IG Metall, toplu pazarlığın üçüncü turu için, işgücü ve yönetim kurulu için maaştan feragat edilmesini ve bunun karşılığında istihdam ve konum için talep garantileri önerdikleri sözde bir gelecek konsepti sundular.





Schäfer, “Welt am Sonntag”a “gerekli” işten çıkarmaların çoğunun “demografik eğri yoluyla mümkün olacağını” söyledi. Ancak bu yeterli değil çünkü “çok uzun sürecek.” VW'nin “yeniden yapılanması”nın “üç veya dört yıllık bir süre içinde” hayata geçirilmesi gerekiyor.



Schäfer kapatılacak herhangi bir tesisin adını vermedi. Ancak şunu vurguladı: “Fabrikalardan bahsettiğimizde sadece araç fabrikaları değil, komponent lokasyonları da dahil oluyor.”





VW markasının başkanı gazeteye şirketin “başka fikirler bulmak için elinden gelen her şeyi yaptığını” söyledi. Ürün iyileştirmeleri ve daha düşük lojistik ve malzeme maliyetleri gibi bunların çoğu halihazırda devam eden tasarruf programının bir parçasıdır. Ancak “şirketin kendi başına yatırım yapmaya devam edebilecek kadar para üretebilmesi için” tasarruf hedefinde hâlâ dört milyar avro eksikti.


21 Kasım 2024, 17:28


VW toplu pazarlık turu

Binlerce Volkswagen çalışanı protesto ediyor; yakında grev olacak mı?





Herkes katkıda bulunmalı



Schäfer, yalnızca iş gücü maliyetlerine gelince “ne yazık ki henüz önemli bir şey olmadı” diye şikayet etti. Rakipler, satış gelirlerinin yaklaşık yüzde onu kadar işçilik maliyeti payına sahiptir; VW'de bu “önemli ölçüde daha fazla”.





Schäfer, IG Metall sendikasının yönetimdeki maaş kesintisi talebini kabul etti. “Toplu pazarlıkta bir anlaşma varsa, o zaman bana göre yönetim kurulu ve yönetimin katkıda bulunması da bunun bir parçası” dedi. Ocak ayından bu yana yönetim kurulunun sabit maaşı yüzde 5 oranında azaltıldı ve yönetim ayrıca 1.000 avroluk enflasyon tazminatından ve yüzde 3,5'lik maaş artışından da vazgeçti.



Aşağı Saksonya Başbakanı Stephan Weil (SPD) “Süddeutsche Zeitung”a, hissedarların da bir görevi olduğunu düşündüğünü söyledi: “Temettü, Aşağı Saksonya eyaletinin birinci önceliği değil.” Her şeyden önce Aşağı Saksonya eyaletinin VW'nin iyi durumda olmasına büyük ilgisi var. Aşağı Saksonya, VW'de yüzde 20 hisseye sahip. Hisselerin yarısından fazlası Porsche ve Piëch ailelerine ait. Katar'ın da hisseleri var.



Weil, denetim kurulu üyesi olarak birçok görüşme yaptığını söyledi. “Volkswagen şu anda benim en büyük şantiyem.” Amacı da şu: “Fabrikaların kapatılmasından kaçınılmalıdır.”





Weil, yeni Federal Meclis seçimleri öncesinde tüm sektör için bir destek paketi çağrısında bulundu. “Süddeutsche” gazetesine verdiği demeçte, “Şebeke ücretleri için yeniden federal bir sübvansiyona ihtiyacımız var ve vergi ayrıcalıklı enerji yoğun şirketlerin listesi önemli ölçüde genişletilmeli” dedi. Aksi takdirde geleceğin enerji yoğun endüstrilerindeki önemli sektörler ve fırsatlar risk altında olacaktır. “Bu, yarı iletkenlerin yanı sıra pil hücreleri ve çok daha fazlası için de geçerlidir.”