Maaş çeki
VW çalışanları ne kadar para kazanıyor?
Mevcut bağlantıyı kopyala
Otomobil üreticisinin karşı karşıya olduğu mevcut krizde, VW yönetimi maliyetleri azaltmak amacıyla maaşlarda yüzde ondan fazla kesinti yapmak istiyor. Peki Volkswagen çalışanları şu anda ne kazanıyor?
Bu makale ilk olarak ntv.de'de yayınlandı
Sektör uzmanı Stefan Bratzel'in ntv'ye verdiği röportajda Volkswagen'in 1990'lardan bu yana en büyük krizi yaşadığını belirtiyor. Almanya'daki lokasyon maliyetleri diğer Avrupa lokasyonlarına göre yüzde 50 daha yüksek. Bergisch Gladbach'taki Ekonomi Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Otomotiv Yönetimi Merkezi başkanı, “Burada bir şeyler olması gerekiyor” diyor. Çünkü diğer üreticilere ve lokasyonlara karşı eski üstünlüğü kaybolmuştur.
CEO Oliver Blume bu nedenle Almanya'daki maliyetleri “önemli ölçüde azaltmak” istiyor. İyi maaşlarıyla tanınan otomobil üreticisi alışılmadık bir adım atmak istiyor: Mevcut toplu sözleşme görüşmelerinde, yaklaşık 120.000 yerel çalışandan, her zamanki gibi zam almak yerine, ücretlerinin bir kısmından vazgeçmeleri isteniyor. Şirketin toplu sözleşmesinde yer alan maaşlar yüzde on oranında düşecek ve fabrikaların kapatılması ve binlerce kişinin işten çıkarılmasının yanı sıra, yaklaşık 170 avroluk aylık ödeneklerin yanı sıra uzun süreli çalışanlara yönelik yıl dönümü ödemeleri de kaldırılacak. Birçok VW fabrikası tam kapasiteye kadar kullanılmaktan uzaktır. Bu nedenle planlanan bir diğer tasarruf önlemi de uzmanlar ve yöneticiler için ikramiyelerin azaltılmasıdır.
IG Metall sendikası planları protesto ediyor ve ülke çapında uyarı grevlerine başladı. IG Metall müzakerecisi Thorsten Gröger, “Gerekirse bu, Volkswagen'in şimdiye kadar gördüğü en zorlu çatışmalardan biri olacak” diye uyarıyor. Başlangıçta ücretlerde yüzde yedi artış talep ettikten sonra sendika yeni bir öneri sundu: yüzde 5,1'lik ücret artışını metal endüstrisinden devralmak, ancak parayı ödememek, bunun yerine çalışma saatlerinin azaltılmasını finanse etmek için kullanmak. Operasyonel işten çıkarmaları ve fabrika kapanmalarını önlemek için tam ücretle çalışma saatleri. Şirketin planı yetersiz bularak reddetmesi uzun sürmedi.
İşçiler yılda 56.000 euro kazanıyor
İş konseyinin ntv.de'den gelen bir soruşturmaya yanıt olarak yaptığı duyuruya göre, şu ana kadar üretimdeki çoğu çalışan ayda brüt 3.900 ila 4.300 avro kazanıyor. Lisans mezunları 5300 Euro'dan başlar, Yüksek Lisans mezunları ise 5600 Euro'dan başlar. Ustalar 5.950 avro veya daha fazla sorumluluğa sahip olmaları durumunda daha fazlasını alacaklar. Mühendisler, programcılar veya kalite güvence profesyonelleri gibi deneyimli veya çok aranan uzmanlar, 7.700 Euro'ya kadar iyi bir kazanç elde edebilir.
VW şirket içi tarifedeki maaşlar, örneğin ticari mutfak gibi yarı vasıflı işler için yaklaşık 2.400 Euro'dan başlıyor. Fabrika güvenliğinden, örneğin kapılardan, 3.500 Euro'ya iyi bir para kazanabilirsiniz. Tüm maaş düzeylerinde, yaklaşık 170 avroluk ek aylık ödenek ve son yıllarda ortalama 4.360 avro civarında olan yıllık ikramiye bulunmaktadır. Son zamanlarda tatil ve Noel ikramiyelerinin yerine geçen yıllık ikramiye ödemesi 4 bin 730 avronun üzerindeydi.
Tipik bir işçinin maaşı 4.100 avro civarındayken, yıllık brüt toplam 56.000 avro civarındaydı. On iki aya yayıldığında bu 4.670 Euro'nun biraz altında olacaktır. Gece ve Pazar çalışmaları için de ek ücretler vardır. Normal çalışma saatleri haftada 35 saattir. “Handelsblatt”a göre, VW çalışanlarının yaklaşık yarısı hâlâ üretim çalışanları için haftada 33 saat, ofis çalışanları için ise 34 saat çalışmayı öngören eski bir sözleşmeye sahip. Tam zamanlı bir pozisyon için 30 günlük tatilin yanı sıra çalışanlara altı gün de izin veriliyor.
Diğer işverenlerle karşılaştırma için: Federal İstatistik Ofisi'ne göre, geçen yıl tüm sektörlerdeki tam zamanlı çalışanların ortalama brüt maaşı 4.500 Euro'nun biraz altındaydı. Stepstone iş portalı tarafından yapılan hesaplamalara göre, sözde ortalama maaş 3.650 avroydu; yani yarısı daha fazla, yarısı daha az kazanıyordu. Çalışma saatleri genellikle daha uzundu ve ücretli izin günlerinin sayısı daha düşüktü.
CEO’ya 9,7 milyon euro
VW şirket içi tarifesi Wolfsburg, Braunschweig, Hannover, Salzgitter, Emden ve Kassel'deki fabrikaların yanı sıra VW Financial Services ve Volkswagen Immobilien için de geçerlidir. Osnabrück'teki fabrika dahil değildir, yalnızca 2027'den itibaren üç Sakson lokasyonu. VW'de şirket doktoru veya alt bölüm başkanı gibi tarife dışı yönetim altındaki uzmanlar ve yöneticiler, kendi toplu sözleşmelerine göre ücret alırlar ve 8.000 Euro'dan fazla, bazı durumlarda ise 9.000 Euro'nun üzerinde kazanıyorlar. Geçici işçiler için de ayrı bir toplu iş sözleşmesi var ama bu da feshedildi. VW şu ana kadar rakiplerinden çok daha fazlasını ödediğini söylüyor. Gelecekte koşulların sektörün geri kalanına dayanması gerekiyor.
Yönetim kurulu da kendinden tasarruf etmek istiyor. Yönetim kurulu üyeleri baharda sabit maaşlarını yüzde beş oranında azaltacaklarını açıklamıştı. Ancak bu, ikramiye ödemelerinin önemli bir rol oynadığı yönetim kurulu üyelerinin toplam ücretlerinin yalnızca bir kısmıdır. Blume'un geçen yıl VW'nin patronu olarak sabit maaşı 1,3 milyon euro idi, yani maaşı aynı kalırsa, emekli maaşı hükümleri olmadan 8,7 milyon euro gibi iyi bir rakamdan 65.000 eurodan feragat edecekti. İnsan kaynakları direktörü Gunnar Kilian bu dönemde yaklaşık 5,6 milyon euro kazandı.
Reuters haber ajansının bildirdiğine göre Blume, geçen yıl – şirketin zirvesindeki ilk yılı – hemen en yüksek maaşlı DAX CEO'ları arasında en üst gruba girdi. Yıllık rapora göre emekli maaşı katkıları da dahil olmak üzere maaşı 9,71 milyon euro olarak gerçekleşti. Çalışanlar, toplu pazarlıkta yönetim için daha fazla kesinti talep ediyor. Sektör uzmanı Bratzel, ntv.de'ye verdiği röportajda şunları söyledi: “Bu o kadar fazla para getirmez ama önemli bir sembol olur.”
VW çalışanları ne kadar para kazanıyor?
Mevcut bağlantıyı kopyala
Otomobil üreticisinin karşı karşıya olduğu mevcut krizde, VW yönetimi maliyetleri azaltmak amacıyla maaşlarda yüzde ondan fazla kesinti yapmak istiyor. Peki Volkswagen çalışanları şu anda ne kazanıyor?
Bu makale ilk olarak ntv.de'de yayınlandı
Sektör uzmanı Stefan Bratzel'in ntv'ye verdiği röportajda Volkswagen'in 1990'lardan bu yana en büyük krizi yaşadığını belirtiyor. Almanya'daki lokasyon maliyetleri diğer Avrupa lokasyonlarına göre yüzde 50 daha yüksek. Bergisch Gladbach'taki Ekonomi Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Otomotiv Yönetimi Merkezi başkanı, “Burada bir şeyler olması gerekiyor” diyor. Çünkü diğer üreticilere ve lokasyonlara karşı eski üstünlüğü kaybolmuştur.
CEO Oliver Blume bu nedenle Almanya'daki maliyetleri “önemli ölçüde azaltmak” istiyor. İyi maaşlarıyla tanınan otomobil üreticisi alışılmadık bir adım atmak istiyor: Mevcut toplu sözleşme görüşmelerinde, yaklaşık 120.000 yerel çalışandan, her zamanki gibi zam almak yerine, ücretlerinin bir kısmından vazgeçmeleri isteniyor. Şirketin toplu sözleşmesinde yer alan maaşlar yüzde on oranında düşecek ve fabrikaların kapatılması ve binlerce kişinin işten çıkarılmasının yanı sıra, yaklaşık 170 avroluk aylık ödeneklerin yanı sıra uzun süreli çalışanlara yönelik yıl dönümü ödemeleri de kaldırılacak. Birçok VW fabrikası tam kapasiteye kadar kullanılmaktan uzaktır. Bu nedenle planlanan bir diğer tasarruf önlemi de uzmanlar ve yöneticiler için ikramiyelerin azaltılmasıdır.
IG Metall sendikası planları protesto ediyor ve ülke çapında uyarı grevlerine başladı. IG Metall müzakerecisi Thorsten Gröger, “Gerekirse bu, Volkswagen'in şimdiye kadar gördüğü en zorlu çatışmalardan biri olacak” diye uyarıyor. Başlangıçta ücretlerde yüzde yedi artış talep ettikten sonra sendika yeni bir öneri sundu: yüzde 5,1'lik ücret artışını metal endüstrisinden devralmak, ancak parayı ödememek, bunun yerine çalışma saatlerinin azaltılmasını finanse etmek için kullanmak. Operasyonel işten çıkarmaları ve fabrika kapanmalarını önlemek için tam ücretle çalışma saatleri. Şirketin planı yetersiz bularak reddetmesi uzun sürmedi.
İşçiler yılda 56.000 euro kazanıyor
İş konseyinin ntv.de'den gelen bir soruşturmaya yanıt olarak yaptığı duyuruya göre, şu ana kadar üretimdeki çoğu çalışan ayda brüt 3.900 ila 4.300 avro kazanıyor. Lisans mezunları 5300 Euro'dan başlar, Yüksek Lisans mezunları ise 5600 Euro'dan başlar. Ustalar 5.950 avro veya daha fazla sorumluluğa sahip olmaları durumunda daha fazlasını alacaklar. Mühendisler, programcılar veya kalite güvence profesyonelleri gibi deneyimli veya çok aranan uzmanlar, 7.700 Euro'ya kadar iyi bir kazanç elde edebilir.
VW şirket içi tarifedeki maaşlar, örneğin ticari mutfak gibi yarı vasıflı işler için yaklaşık 2.400 Euro'dan başlıyor. Fabrika güvenliğinden, örneğin kapılardan, 3.500 Euro'ya iyi bir para kazanabilirsiniz. Tüm maaş düzeylerinde, yaklaşık 170 avroluk ek aylık ödenek ve son yıllarda ortalama 4.360 avro civarında olan yıllık ikramiye bulunmaktadır. Son zamanlarda tatil ve Noel ikramiyelerinin yerine geçen yıllık ikramiye ödemesi 4 bin 730 avronun üzerindeydi.
Tipik bir işçinin maaşı 4.100 avro civarındayken, yıllık brüt toplam 56.000 avro civarındaydı. On iki aya yayıldığında bu 4.670 Euro'nun biraz altında olacaktır. Gece ve Pazar çalışmaları için de ek ücretler vardır. Normal çalışma saatleri haftada 35 saattir. “Handelsblatt”a göre, VW çalışanlarının yaklaşık yarısı hâlâ üretim çalışanları için haftada 33 saat, ofis çalışanları için ise 34 saat çalışmayı öngören eski bir sözleşmeye sahip. Tam zamanlı bir pozisyon için 30 günlük tatilin yanı sıra çalışanlara altı gün de izin veriliyor.
Diğer işverenlerle karşılaştırma için: Federal İstatistik Ofisi'ne göre, geçen yıl tüm sektörlerdeki tam zamanlı çalışanların ortalama brüt maaşı 4.500 Euro'nun biraz altındaydı. Stepstone iş portalı tarafından yapılan hesaplamalara göre, sözde ortalama maaş 3.650 avroydu; yani yarısı daha fazla, yarısı daha az kazanıyordu. Çalışma saatleri genellikle daha uzundu ve ücretli izin günlerinin sayısı daha düşüktü.
CEO’ya 9,7 milyon euro
VW şirket içi tarifesi Wolfsburg, Braunschweig, Hannover, Salzgitter, Emden ve Kassel'deki fabrikaların yanı sıra VW Financial Services ve Volkswagen Immobilien için de geçerlidir. Osnabrück'teki fabrika dahil değildir, yalnızca 2027'den itibaren üç Sakson lokasyonu. VW'de şirket doktoru veya alt bölüm başkanı gibi tarife dışı yönetim altındaki uzmanlar ve yöneticiler, kendi toplu sözleşmelerine göre ücret alırlar ve 8.000 Euro'dan fazla, bazı durumlarda ise 9.000 Euro'nun üzerinde kazanıyorlar. Geçici işçiler için de ayrı bir toplu iş sözleşmesi var ama bu da feshedildi. VW şu ana kadar rakiplerinden çok daha fazlasını ödediğini söylüyor. Gelecekte koşulların sektörün geri kalanına dayanması gerekiyor.
Yönetim kurulu da kendinden tasarruf etmek istiyor. Yönetim kurulu üyeleri baharda sabit maaşlarını yüzde beş oranında azaltacaklarını açıklamıştı. Ancak bu, ikramiye ödemelerinin önemli bir rol oynadığı yönetim kurulu üyelerinin toplam ücretlerinin yalnızca bir kısmıdır. Blume'un geçen yıl VW'nin patronu olarak sabit maaşı 1,3 milyon euro idi, yani maaşı aynı kalırsa, emekli maaşı hükümleri olmadan 8,7 milyon euro gibi iyi bir rakamdan 65.000 eurodan feragat edecekti. İnsan kaynakları direktörü Gunnar Kilian bu dönemde yaklaşık 5,6 milyon euro kazandı.
Reuters haber ajansının bildirdiğine göre Blume, geçen yıl – şirketin zirvesindeki ilk yılı – hemen en yüksek maaşlı DAX CEO'ları arasında en üst gruba girdi. Yıllık rapora göre emekli maaşı katkıları da dahil olmak üzere maaşı 9,71 milyon euro olarak gerçekleşti. Çalışanlar, toplu pazarlıkta yönetim için daha fazla kesinti talep ediyor. Sektör uzmanı Bratzel, ntv.de'ye verdiği röportajda şunları söyledi: “Bu o kadar fazla para getirmez ama önemli bir sembol olur.”