VW Dizel Süreci: Kolluk kuvvetleri eski VW yöneticileri için hapis cezası talep ediyor

EkoIte

Member
VW dizel işlemi
Kolluk kuvvetleri eski VW yöneticileri için hapis cezası talep ediyor






Mevcut bağlantıyı kopyalayın




Anma listesine ekle




168 günlük müzakereler ve yaklaşık 150 tanık ile üç buçuk yıldan fazla bir duruşma: VW dizel meselesi için büyük Braunschweig dolandırıcılık sürecinin sonunda, kamu savcısı hapis cezası istiyor.


Volkswagen'deki dizel manipülasyonların ortaya çıkmasından neredeyse on yıl sonra, kamu savcılığı skandal için onların görüşüne göre hapis cezası istiyor. Kolluk kuvvetlerine göre, son savunmalarında açıklığa kavuşturdukları için dört sanıktan üçü için denetimli serbestlik yeterli değildir. Eski yöneticiler ve mühendisler sahtekarlıktan suçlu.





Braunschweig kamu savcısı, VW'nin çekirdek markasının eski bir geliştirme şefi ve dizel motor geliştirmenin eski bir ana bölüm başkanı olan VW Drive teknolojisinin uzun süredir başkanını anlattı ve üç veya dört yıl hapis cezasına çarptırıldı. Dizel egzoz gazı temizliği için eski bir bölüm başında, suçlayıcılar iki yıl boyunca denetimli serbestlik cezasına çarptırılması gereken bir asistan görüyorlar.



Savcılar sanıkları hüküm giymiş olarak görüyor





Dört sanık, Eylül 2021'den beri Aşağı Saksonya Şehrindeki Ticaret Odasının önündeydi. Cuma günü dörtten fazla son savunmada savcılar, milyonlarca otomobilde manipüle edilmiş yazılımlarla sahtekarlık adamlarına atıfta bulundu.



Sanıkların üçü 3.15 milyar Euro ve 3.65 milyon otomobilin hasarından sorumlu. Dördüncü sanık daha sonra eklendiği için, onun sayıları 1.14 milyar avro ve 1.49 milyon etkilenen araçla sınırlıdır. Bunlar sokakta zararlı azot oksitler için izin verilen değerlerin katlarını harcadı.





Neredeyse on yıl önce skandalı kırmak





Bu büyük prosedürün tetiği şimdi neredeyse on yıl önceydi: Eylül 2015'te ABD'de VW'nin egzoz gazı testlerini tanıyan ve ancak daha sonra emisyonların tam olarak temizlenmesini etkinleştiren büyük ölçekte bir aldatma işlemini yaptığı bilindi.



Skandal dünya çapında “Dizel Kapısı” olarak tanındı ve Wolfsburg otomobil üreticisini derin bir krize daldırdı. Sonuç, grubun 30 milyar avrodan fazla tahmin ettiği sayısız süreç ve maliyetti.





Başlangıçta eski Volkswagen grubu patronu Martin Winterkorn'un rıhtımda oturması planlandı. Ancak, süreç kısmı sağlık nedenleriyle Eylül 2021'de başlamadan önce ayrıldı. Eylül 2024'te kendi prosedürünün başlangıcında, iddiaları reddetti ve dizel olayından dolayı herhangi bir suçu reddetti. Bir kazadan sonra, ona karşı suç duruşması tekrar ertelendi.



Savunma avukatı bekleniyor



Eski yöneticilerin ve mühendislerin dördüne karşı duruşma 5 Mayıs'ta (10.30) devam edecek. O andan itibaren, savunucular da her biri birkaç saat sürmesi gereken savunmalarla.



DPA