Vergi iadesi: Hızlı geri ödeme için altı ipucu

EkoIte

Member
Vergi beyannameniz için ipuçları: Vergi değerlendirmenizi ve umduğunuz geri ödemeyi hızlı bir şekilde almak istiyorsanız birkaç seçeneğiniz vardır. Onları tanıtıyoruz.




Bu makale Capital dergisinden uyarlanmıştır ve on gün boyunca burada mevcuttur. Daha sonra yalnızca www.capital.de adresinden okunabilecektir. Sermaye buna aittir yıldız RTL Almanya'ya.



Vergi beyannamesi gönderildi mi? Her durumda, vergi dairesinin vergi beyannamesini işleme koyması ve vergi bildirimini göndermesi birkaç gün alacaktır. Bazen bu süre önemli ölçüde daha uzun sürer; örneğin vergi dairesinin soruları olması, aşırı yük olması veya çalışanların hastalık nedeniyle işe gelmemesi nedeniyle.


Mükellefler Derneği'nin mevcut hız kontrolü, Berlin'in en hızlı vergi dairelerine sahip olduğunu gösteriyor: Başkentte vergi mükellefleri, bildirimleri için ortalama 39 gün beklemek zorunda kaldı; bu da bir önceki yıla göre bir gün daha azdı. En uzun süre Aşağı Saksonya ve Baden-Württemberg'de gerçekleşti. Orada gelir vergisi beyannamesinin verilmesi ile karar arasında ortalama 54 gün geçti.


Normalde vergi iadesi, posta bildirimiyle hemen hesabınıza aktarılır. Büyük bir geri ödeme almayı uman herkes sabırsızlanabilir. Capital, vergi yetkililerine işlemleri geciktiren şeyin ne olduğunu ve vergi mükelleflerinin bekleme süresini nasıl kısaltabileceklerini sordu.


1. İpucu: Erken gönderin, ancak çok erken değil




Meşgul vergi mükellefleri yılın başında hoş olmayan vergi beyannamelerinden kurtulursa, kararları için biraz bekleme süresi planlamak daha iyidir. Çünkü Ocak ayının başında gelen beyanlar bir süre vergi dairesinde kalıyor: Öncelikle işverenler, sağlık sigortası şirketleri, emeklilik şirketleri ve diğer kurumlar, ücret verileri ve sigorta gibi vergiyle ilgili tüm bilgileri bir önceki yıla bildirmek zorunda. ödenen katkılar. Bunu yapmak için Şubat ayı sonuna kadar süreleri var. Vergi dairesinde önceden hiçbir şey olmaz. Mart ortasından itibaren vergi yetkilileri genellikle vergi beyannamelerini alındıkları sıraya göre işleme koyacaklar. Bu, kendi vergi beyannamenizin işlem kuyruğunda ne kadar erken olursa, o kadar hızlı ulaşacağı anlamına gelir.


Ancak Mart ayının sonunda kabul edilen Büyüme Fırsatları Yasası'nın bu kadar uzun süre havada kalması nedeniyle başlangıç sinyali bu yıl biraz gecikmiş olabilir. Bu, 2023 vergi yılı için vergi beyannamelerini etkileyen birkaç şeyi düzenliyor. İşleme ancak yetkililerdeki bilgisayar yazılımının uygun şekilde güncellenmesinden sonra başlayabilir.


İpucu 2: Göndermeden önce beyanda hata olup olmadığını kontrol edin




Adres doğru mu? Banka hesabının Iban'ı güncel mi? Gerekli tüm ekler dolduruldu mu? Tüm bilgiler uygun satırlarda mı? Deklarasyon imzalandı mı? Dikkatsiz hatalar ve sayı aktarımları hızlı bir şekilde gerçekleşir ancak sorgulara ve işlemlerin gecikmesine yol açabilir.


Beyannameyi göndermeden önce, tüm bilgilerin anlaşılır olup olmadığını, bir şeylerin eksik olup olmadığını veya birbirine uymadığını kendiniz kontrol etmeniz daha iyi olacaktır. Vergi idaresinin Elster portalı ve ücretli vergi programları bunu desteklemektedir. Kağıt üzerinde teslim ederseniz, sıkıcı kontrolü kendiniz yapmanız gerekir.


3. İpucu: Vergileri çevrimiçi beyan edin




Vergi dairesinde özel bilgisayar yazılımı öncelikle beyannamedeki ilgili tüm alanların doldurulup doldurulmadığını, bilgilerin inandırıcı olup olmadığını veya bir yerlerde bir riskin bulunup bulunmadığını kontrol ediyor. Programın tamamen otomatik olarak işaretleyebildiği ve hiçbir zaman memurun masasına düşmeyen vergi beyannameleri vardır; buna araba vakaları denir. Vergi Mükellefleri Derneği'nin hız kontrolü, araba kazası oranının neredeyse yüzde 21 olduğunu gösterdi.


Vergi mükelleflerinin Elster'ı mı yoksa ticari bir vergi programını mı kullandıklarına bakılmaksızın: Çevrimiçi olarak gönderilen beyannameler, araba davaları için kağıt beyannamelerden daha yaygındır ve vergi dairesine daha çabuk ulaşırlar. Devlet yazılımı onlar için daha az çalışıyor çünkü programlar vergi beyannamelerini vergi dairesine göndermeden önce makul ve eksiksiz olup olmadığını kontrol ediyor.

Euro banknotları gökten düşüyor

röportaj

Öğrenci beklenmedik bir şekilde miras alır
“Hesabımda birdenbire bir milyon euro kalacak hiçbir şey yapmadım”




02/13/2024

4. İpucu: Sorularınız için makbuzları hazır bulundurun




İster çevrimiçi ister kağıt üzerinde olsun, bazı vergi beyannameleri için otomatik kontrolün ardından bir memurun yıllık beyanı dikkatle incelemesi gerekir. Bunun çeşitli nedenleri vardır: Yukarı yönlü denetim programı, örneğin tutarların önceki yılın tutarlarından büyük ölçüde farklı olması nedeniyle bir şekilde mantıksız görünebilir. Veya ilk kez daha büyük bir tasarruf kalemi talep ediliyor, örneğin bir çalışmanın maliyeti.


Ayrıca her yıl tematik olarak tanımlanmış yeni test alanları bulunmaktadır: Vergi mükelleflerinin risk alanlarından birinde bilgi vermesi durumunda, vergi yetkililerinin vergi vakasını eleştirel bir şekilde incelemesi ve muhtemelen konuyu açıklığa kavuşturmak için kanıt talep etmesi gerekir.


Mükelleflerin bu tür sorgulamalara hazırlıklı olması ve belgelerini hazır bulundurması gerekmektedir. Artık istenmeden vergi beyannameleriyle birlikte makbuz vermeleri gerekmese de, vergi dairesi tarafından istendiğinde ibraz edebilmeleri gerekiyor. Her şey elinizin altındaysa, vergi dairesinin belirli deliller istemesi durumunda hızlı bir şekilde tepki verebilirsiniz. Karmaşık vergi davalarında birden fazla yazışma mümkündür ve bazen vergi mükellefinin ayrıntılı açıklamaları gerekli olabilir. Bu işlem süresini artırır.


Çevrimiçi olarak gönderilen vergi beyannamelerinin de burada bir avantajı var: Ticari programlarda olduğu gibi Elster portalı ile bireysel gerçekler hakkında kağıt formlarda mümkün olandan daha ayrıntılı bilgi ve bilgi sağlanabiliyor. Bu bazen vergi dairesinden bilgi almayı gereksiz hale getirir.


5. İpucu: Çevrimiçi bir bildirim isteyin




Sonunda elektronik olarak göndermek de faydalı olacaktır: Elster veya vergi yazılımıyla çalışıyorsanız, genellikle bildirimin size çevrimiçi olarak gönderilmesini sağlayabilirsiniz. Bu, posta ücretinden birkaç gün daha tasarruf etmenizi sağlar. Kağıt üzerindeki vergi beyannamelerinde durum farklıdır. Bildirim posta yoluyla da gelir.


İpucu 6: Vergi dairesine danışın




Vergi tahakkukunuzu üç aydan uzun süredir bekliyorsanız vergi dairesini arayabilir ve vergi dairesinin ne zaman gönderilmesinin beklendiğini sorabilirsiniz. Kendi vergi numaranızı hazır bulundurmanız, vergi dairesindeki santralin sizi hızlı bir şekilde, işlem durumu hakkında sizi bilgilendirebilecek sorumlu vergi memuruna yönlendirebilmesine yardımcı olur. Eğer otorite oyalanmaya devam ederse yazılı olarak takip etmeli ve bir son tarih belirlemelisiniz.


Vergi dairesi vergi beyannamesini işleme konusunda oldukça fazla esnekliğe sahip olmasına rağmen, bu süreç sonsuza kadar süremez: Hiçbir şey yapılmazsa ve vergi beyannamesi vergi dairesi harekete geçmeden altı aydan daha uzun bir süre önce sunulduysa, vergi mükellefleri eylemsizlik nedeniyle itirazda bulunabilirler. . Ancak bu son çare olmalı ve yalnızca önceki tüm iletişim girişimlerinin başarısız olması durumunda gönderilmelidir.

#Konular