Uyarı grevi iptali: Uzun mesafeli trenlerin üçte biri Pazartesi günü iptal edildi

EkoIte

Member
uyarı grevi iptali
Uzun mesafeli trenlerin üçte biri Pazartesi günü iptal edildi





Tren grevi şimdilik önlendi – ancak tren iyi niyet düzenlemelerini sürdürüyor. Fotoğraf

© Jens Büttner/dpa


Pek çok tren yolcusu için, uyarı grevi iptal edildikten sonra, yeniden planlama zamanı gelmişti. Salı günü her şey planlandığı gibi gitti.





İki günlük uyarı grevinin iptal edilmesinin ardından Deutsche Bahn, hafta başında trenlerin her zamanki gibi çalışmasına izin veremedi. Devlete ait grup Pazar günü yaptığı açıklamada, Pazartesi günü planlanan uzun mesafeli trenlerin üçte birinin çalışmayacağını duyurdu. Deutsche Bahn, “Salı gününden itibaren tüm ICE ve IC trenleri planlandığı gibi tekrar yola çıkacak” dedi.


Pazartesi günkü sınırlı teklifin nedeni organizasyonun zorluğuydu: Yaklaşık 50.000 uzun mesafe ve yerel tren yolculuğunun ilgili vardiya ve konuşlandırma planlarıyla yeniden planlanması gerekecekti. Bazı vagon ve lokomotiflerin yeni kalkış noktalarına getirilmesi gerekecekti.


Bölgesel trafik için, demiryolları genel olarak Pazartesi günü bölgesel olarak beklenebilecek “kısıtlamalar ve iptallerden” bahsetti. Demiryolları zaten Pazar akşamı için bireysel tren iptallerini bekliyordu. Demiryolu ve ulaştırma sendikası (EVG) tarafından çağrılan uyarı grevi, Pazar günü saat 22.00’de başlayacak ve 50 saat sonra Salı gece yarısı sona erecekti.


Uyarı grevi sürpriz bir şekilde iptal edildi


EVG, Cumartesi günü planlanan grevi sürpriz bir şekilde iptal etti. Daha önce, Frankfurt am Main İş Mahkemesi’nin arabuluculuğunda demiryolları ile toplu iş sözleşmesi uyuşmazlığında bir anlaşma yapılmıştı ve bu, şimdi daha sonraki toplu pazarlığın temelini oluşturacak.


Uyarı grevi sadece Deutsche Bahn’da iptal edildiğinden, diğer demiryolu şirketlerinden bazı bağlantılar hafta başında iptal edilecek. EVG’nin açıkladığı gibi, örneğin Bavyera’da Bavyera Oberlandbahn, Bavyera Regiobahn ve Meridian etkileniyor. Sendika şu anda düzinelerce demiryolu şirketiyle yeni toplu sözleşme görüşmeleri yapıyor.


Perşembe sabahı duyurulan uyarı grevi, EVG ile DB arasındaki görüşmelere bol hareket getirdi. Deutsche Bahn, grevi önlemek için agresif bir şekilde çalıştı. Ancak Perşembe akşamı müzakere girişimi başarısız oldu ve Cuma öğleden sonra EVG’nin DB’den yeni bir teklif için verdiği ültimatomun süresi doldu.


Bir sonraki adımda grup, Frankfurt am Main’deki iş mahkemesine gitti ve uyarı grevinin durdurulması ve durdurma ve vazgeçme emriyle acilen başvuruda bulundu. DB planlanan grevi “orantısız” olarak değerlendirdi, müşterilere ve “dahil olmayan üçüncü taraflara” zarar verdi. Cumartesi günü, her iki taraf da bir anlaşmaya varmadan önce yaklaşık dört saat boyunca mahkemede tartışmalar yapıldı – yani bir uzlaşma.


Duyuruya göre, DB İK Direktörü Martin Seiler, “Deutsche Bahn’ın iş mahkemesine gitme şekli herkes için buna değerdi,” dedi. DB’ye göre anlaşmayla birlikte her iki taraf da “erken bir sonuca varmak amacıyla hızlı ve yapıcı bir şekilde müzakere etmeyi” kabul etti.


Bir anlaşmazlık noktası olarak asgari ücret


Devam eden toplu pazarlık anlaşmazlığında bir anlaşmazlık noktası, her iki tarafa göre mahkemede de çok yer kaplayan asgari ücret meselesi. Şu anda yaklaşık 2.000 çalışan, ödenekler aracılığıyla yalnızca yasal asgari ücret olan 12 Euro’yu alıyor. EVG, bundan sonraki tüm müzakereler için bu asgari ücretin öncelikle tarife tablolarına dahil edilmesini bir ön koşul haline getirdi. Saat başına bu 12 Euro’nun daha sonraki tüm müzakere sonuçlarının temelini oluşturmasını sağlamak istiyor.


Başlangıçta, Deutsche Bahn fiili müzakerelerden önce herhangi bir ön koşulu yerine getirmek istemedi. Ancak bu arada asgari ücreti tarife tablolarına önceden dahil etmeyi kabul etti. Son zamanlarda, gelecekteki müzakere sonuçlarının tablolardaki en düşük ücret grupları için bire bir mi yazılması veya farklı şekilde, örneğin ikramiye şeklinde ödenmesi konusunda hala bir tartışma vardı.


230.000 çalışan için toplu pazarlık turu


Toplu pazarlık turu, 180.000’i Deutsche Bahn’da çalışan 230.000 çalışanı etkiliyor. Asgari ücret konusundaki anlaşmazlık, genel olarak müzakerelerin yürütüldüğü kişilerin yaklaşık yüzde birini etkiliyor. Ancak sendika için bu nokta çok önemli – enflasyonu göz önünde bulundurarak orantısız bir şekilde düşük ücretli çalışanları güçlendirmek istiyorlar.


Düşük ücret gruplarının orantısız bir şekilde güçlendirileceği gerçeği, sektörün yüksek sabit bir miktara odaklanan ana talebiyle de gösteriliyor: sendika 50 demiryolu şirketindeki çalışanlar için ayda 650 avro daha fazla kazanmak istiyor, En yüksek gelirler için yüzde ister, özellikle yüzde 12. Sendikaya göre vade 12 ay olmalıdır.


Deutsche Bahn kısa bir süre önce toplam 2850 avro tutarında vergisiz ve vergisiz tek seferlik ödeme sözü verdi ve alt ve orta gelir grupları için yüzde 10 ve üst gelir grupları için yüzde 8’lik kademeli artışlar – bunların tümü 27 aylık bir süre boyunca.


dpa

#Konular