Varanasi: tarafından düzenlenen gençlik odaklı bir festival olan ‘Amrit Yuva Kalotsav’ın ikinci gününde Ustad Bismillah Khan Yuva Puraskar (Gençlik Ödülü)-2020’nin sahipleri izleyenleri büyüledi. Sangeet Natak Akademisi Çarşamba günü Kültür Bakanlığı, Hindistan Hükümeti ve Banaras Hindu Üniversitesi Sahne Sanatları Fakültesi ile birlikte.
Vokal, saz, dans ve drama kategorilerinde yer alan sanatçılar, üniversitenin oditoryumunda renkli bir performans sergilediler. Etkinlik, kıdemli klasik şarkıcı Padma Shri Rajeshwar Acharya ve Sitar maestrosu Padma Shri Shivnath Mishra’nın tebrikleriyle başladı.
Kishore Haridas Whatkar, Tabla’daki konferansı ve gösterimiyle muhteşem bir sunum yaptı —’Tabla Nirman.’ Onu, performansına Lord’un Paraparaparmeshwar duasıyla başlayan V Prakash Ilaiyaraaja izledi. Visveshwar Güney Hindistan’dan ‘Nagaswaram’ enstrümanında. Sözler ‘Taal Adi’ ve ‘Raga Vachaspati’de geçiyor. Muthuswami Dikshitar’ın Raga Shyam’da bestelediği ‘Annapurne Vishalakshi’nin güzel bir yorumunu yaptı ve Dil Reklamı. Ardından Sindhu Vishweshwar’ın Ustad Bismillah Khan’a ithafen bestelediği ‘Vaishnav Jan To’ Raag Malika’da sunuldu, ardından Kuttu ve Kutiyattam’da ana eşlik eden başka bir Güney Hindistan vurmalı çalgısı ‘Mijavu Thayambaka’ Vish Kunju tarafından sunuldu.
Bir dizi halk müziği performansında, Abhishek Nigam ve Madhya Pradesh’ten sanatçı arkadaşları, Santdas Narayan’ın bestesi ‘Vaari Jaaoon Re, Balihari Jaaoon Re’ ve ardından Mirabai’nin bestesi ‘Hamre Satsang Ma Hamre Bhajan Ma’, Sant Bhawani Nath’in bestesi ile seyirciyi büyüledi. ‘Mat Kar Kaya Ko Guman, Mat Kar Maya Ko Abhiman’, Sant Brahmanand’ın bestesi ‘Jogan Ban Jaungi’ ve Meerabai’nin bestesi ‘Keshariyo Rang Rootho Nai Bhave Rang Ma.’ Bunun ardından Rajasthan’ın bir halk şarkısı olan ‘Mand’ Kheta tarafından sunuldu.
Khan Manganiyar ve topluluğu, izleyicilere Rajasthan’ın zengin sanat ve kültürünü ilk elden deneyimledi. Program, bu vesileyle sahnelenen Sarfaraz Hasan Bey’in yönettiği ‘Nadi Pyaasi Thi’ adlı oyunla sona erdi.