Trafik
Ulaştırma birlikleri: koalisyon için zayıf ara rapor
Ulaştırma birliklerinin karayolu, demiryolu ve bisiklet yolları için genel bir stratejisi yoktur. Fotoğraf
© Monika Skolimowska/dpa
Bir yanda şirket arabası imtiyazı ve gazyağı vergisi muafiyeti, diğer yanda bisiklet trafiği ve demiryolu ağı için çok az kullanım – dolayısıyla ılımlı bir ara denge. Ama övgü de var.
Ulaştırma dernekleri, seçim döneminin ortasında trafik ışığı koalisyonuna zayıf bir ara rapor verdi. Ortak bir belgeye göre, bisiklet kullanımını artırma, yol güvenliğini iyileştirme ve iklime zarar veren sübvansiyonları azaltma projelerine yönelik kötü notlar vardı.
Pro-Rail Alliance derneği, ADFC bisiklet kulübü ve ACE otomobil kulübü de karayolu, demiryolu ve bisiklet yolları için genel bir stratejinin eksikliğinden şikayetçi. Şu ana kadar Almanya’nın trafikteki dönüşle nereye varmak istediğine dair net bir çizgi görülemiyor. Genel olarak, koalisyonun ulaştırma politikası birlikleri yeterli notu verdi.
Almanya bileti: “Dev adım”
Ancak dernekler demiryolu ve yerel toplu taşımacılığın güçlendirilmesini tatmin edici olarak değerlendirdi. Yerel ve bölgesel ulaşımda Almanya biletinin ulaşım politikası açısından ileriye doğru “dev bir adım” olduğu belirtildi. Ancak otobüs ve tren yelpazesinin genişletilmesi konusunda hala gidilecek uzun bir yol var. Demiryolu yatırımlarının önemli ölçüde artırılacak olması doğru yönde atılmış bir adımdır. Ancak örneğin demiryolu ağının elektrifikasyonu konusunda çok az ilerleme kaydedildi.
Dernekler ayrıca e-otomobillere yönelik şarj altyapısının genişletilmesinin çok yavaş ilerlemesini de eleştiriyor. Koalisyon anlaşmasında SPD, Yeşiller ve FDP, Almanya’yı “elektromobilite alanında lider pazar” haline getirmeyi amaç edinmişti. Ancak gerçek şu ki, özellikle Çin birçok alanda Almanya’yı geride bırakmış durumda. Örneğin, iklime zarar veren sübvansiyonlar söz konusu olduğunda, şirket arabası ayrıcalığı ve gazyağı vergisi muafiyetine hâlâ dokunulmuyor.
dpa
#Konular
Ulaştırma birlikleri: koalisyon için zayıf ara rapor
Ulaştırma birliklerinin karayolu, demiryolu ve bisiklet yolları için genel bir stratejisi yoktur. Fotoğraf
© Monika Skolimowska/dpa
Bir yanda şirket arabası imtiyazı ve gazyağı vergisi muafiyeti, diğer yanda bisiklet trafiği ve demiryolu ağı için çok az kullanım – dolayısıyla ılımlı bir ara denge. Ama övgü de var.
Ulaştırma dernekleri, seçim döneminin ortasında trafik ışığı koalisyonuna zayıf bir ara rapor verdi. Ortak bir belgeye göre, bisiklet kullanımını artırma, yol güvenliğini iyileştirme ve iklime zarar veren sübvansiyonları azaltma projelerine yönelik kötü notlar vardı.
Pro-Rail Alliance derneği, ADFC bisiklet kulübü ve ACE otomobil kulübü de karayolu, demiryolu ve bisiklet yolları için genel bir stratejinin eksikliğinden şikayetçi. Şu ana kadar Almanya’nın trafikteki dönüşle nereye varmak istediğine dair net bir çizgi görülemiyor. Genel olarak, koalisyonun ulaştırma politikası birlikleri yeterli notu verdi.
Almanya bileti: “Dev adım”
Ancak dernekler demiryolu ve yerel toplu taşımacılığın güçlendirilmesini tatmin edici olarak değerlendirdi. Yerel ve bölgesel ulaşımda Almanya biletinin ulaşım politikası açısından ileriye doğru “dev bir adım” olduğu belirtildi. Ancak otobüs ve tren yelpazesinin genişletilmesi konusunda hala gidilecek uzun bir yol var. Demiryolu yatırımlarının önemli ölçüde artırılacak olması doğru yönde atılmış bir adımdır. Ancak örneğin demiryolu ağının elektrifikasyonu konusunda çok az ilerleme kaydedildi.
Dernekler ayrıca e-otomobillere yönelik şarj altyapısının genişletilmesinin çok yavaş ilerlemesini de eleştiriyor. Koalisyon anlaşmasında SPD, Yeşiller ve FDP, Almanya’yı “elektromobilite alanında lider pazar” haline getirmeyi amaç edinmişti. Ancak gerçek şu ki, özellikle Çin birçok alanda Almanya’yı geride bırakmış durumda. Örneğin, iklime zarar veren sübvansiyonlar söz konusu olduğunda, şirket arabası ayrıcalığı ve gazyağı vergisi muafiyetine hâlâ dokunulmuyor.
dpa
#Konular