Ulaşım: Karayolları için daha az para mı?

EkoIte

Member
Trafik
Otoyollara daha az para mı verilecek?





İşçiler Otoban 14'ün yeni bölümlerini asfaltlıyor. Fotoğraf

© Klaus-Dietmar Gabbert/dpa


Almanya'nın otoyolları kemer sıkma önlemleriyle karşı karşıya: Bir rapora göre Autobahn GmbH'nin bütçesi büyük ölçüde kısılacak. Eleştiri Alman İnşaat Sanayicileri Derneği'nden geliyor.





“Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung”da yer alan bir rapora göre Federal Ulaştırma Bakanlığı otoyol yatırımlarında önemli kesintiler planlıyor. Gazete, hükümetin 2025 federal bütçe taslağına atıfta bulunarak, otoyolları inşa eden ve işleten Autobahn GmbH'nin finansmanının önceki planlara kıyasla gelecek yıl yüzde 20 oranında kesileceğini yazıyor.



6,29 milyar euro yerine sadece 4,99 milyar euro kalacaktı. Gazeteye göre, yatırımlar da 2026 ve 2027'de yaklaşık birer milyar avro, 2028'de ise 378 milyon avro daha kesilecek. Bakanlık sözcüsü, devam eden bütçe hazırlıklarına atıfta bulunarak yorum yapmaktan kaçındı.


“Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung”a göre, Autobahn GmbH'nin mevcut mali planlamada öngörülenden daha yüksek bir talep açıkladığını dikkate aldığımızda kesintiler daha da dramatik hale geliyor. Şirketin iç hesaplamalarına göre önümüzdeki dört yıl içinde otoyolların inşaatı, genişletilmesi, bakımı ve işletilmesi için 4,1 milyar avro kayıp olacak. Bir sözcü gazeteye verdiği demeçte, Autobahn GmbH'nin özellikle acil ihtiyaç duyulan köprü modernizasyon programı için mali ihtiyaçlarını artırdığını söyledi. Yaklaşan kesintiler hakkında yorum yapmak istemedi.


Alman İnşaat Sanayicileri Derneği başkanı Peter Hübner gazeteye verdiği demeçte, “Almanya'nın yol ve köprülerinden tasarruf etme geleneğinin üzücü bir şekilde devam ettiğini” söyledi. “On yıllardır bakıma bile çok az yatırım yapıldı.”


dpa

#Konular