Ulaşım: Hükümet, benzin istasyonu zincirleri için şarj istasyonlarını zorunlu hale getirmeyi planlıyor

EkoIte

Member
Trafik
Hükümet, benzin istasyonu zincirleri için şarj istasyonlarını zorunlu hale getirmeyi planlıyor





Taslakta, benzin istasyonlarındaki hızlı şarj altyapısının genişletilmesine halihazırda başlandığı belirtiliyor. Fotoğraf

© Julian Stratenschulte/dpa


Federal hükümetin bakış açısına göre şu anda benzin istasyonlarında elektrikli arabalar için çok az sayıda hızlı şarj istasyonu bulunuyor. Tedarik ihtiyacıyla birlikte bu durum değişecek. Sektör zorunlu ücretlendirmeyi reddediyor.





Gelecekte elektrikli araç sürücüleri için benzin istasyonlarında daha fazla hızlı şarj istasyonu bulunacak. Federal hükümetin planlarına göre Almanya'daki büyük benzin istasyonu zincirleri gelecekte hızlı şarj istasyonları kurmak zorunda kalacak. Federal kabine bugün yasada buna uygun bir değişiklik yapmak istiyor.



Tedarik şartı, en az 200 dolum istasyonuna sahip şirketlerin, 1 Ocak 2028'den itibaren her dolum istasyonunda en az 150 kilovatlık üretime sahip, halka açık en az bir hızlı şarj noktası işletmesini şart koşuyor. Madeni yağ endüstrisi derneği en2x, planları eleştirdi. .


Ulaştırma Bakanlığı'nın dpa'ya sunduğu bir belgeye göre, özellikle yaklaşık bir düzine şirketin bu yükümlülükten etkilenmesi bekleniyor. Mevcut şirketler dikkate alınacaktır. Elektromobilitenin artırılması ve ulaşımda iklim koruma hedeflerine uyum açısından, genel anlamda verimli bir şarj altyapısının sağlanması önemlidir.


Federal hükümet benzin istasyonlarının önemini vurguladı


Benzin istasyonu arz zorunluluğunu haklı çıkarmak için yasa tasarısında, benzin istasyonlarındaki hızlı şarj altyapısının genişletilmesinin halihazırda başlamış olduğu belirtiliyor. “Ancak bu henüz genel anlamda yapılmadı ve bölgesel olarak heterojen.”


Benzin istasyonlarının önemine değinildi. “Benzin istasyonları, uygun konumlarıyla bir yandan Almanya'nın her yerinde motorlu taşıtlara yakıt ikmali sağlıyor. Öte yandan gündelik hayatta tanıdık ve çekici temas noktaları olarak görülüyor.” Bu nedenle benzin istasyonu şirketleri, fosil yakıtlara ek olarak şarj akımı da giderek daha fazla teklif etmelidir.


Taslağa göre, tedarik ihtiyacı ilave 8.000 yeni hızlı şarj noktasıyla sonuçlanacak. Bakanlığa göre Nisan ayı itibarıyla halka açık yaklaşık 115.000 şarj noktasından 22.000'e yakın hızlı şarj noktası bulunuyor.


Madeni Yağ Sanayicileri Derneği sembolik siyaseti anlatıyor


Madeni yağ endüstrisi derneği en2x'in genel müdürü Christian Küchen, dpa'ya benzin istasyonu şirketlerinin şarj altyapısını oluşturmaya tamamen kararlı olduklarını söyledi. “Yıllardır ülke çapındaki inşaat hızına ayak uyduruyorlar. Ve elektrikli otomobil sürücüleri için en mantıklı olan yerlerde inşaat yapıyorlar: sadece benzin istasyonlarında değil, aynı zamanda süpermarketlerde, yol kenarlarında, evlerde. ve işte.”


Küchen, benzin istasyonlarında şarj istasyonlarının bulunmasının “tamamen sembolik politika” olacağını söylüyor. “En iyi durumda, bu yalnızca daha fazla bürokrasiye yol açacak, en kötü durumda ise iklime de zarar verecek. Çünkü o zaman, öngörülebilir az talebin olduğu yerlerde pahalı hızlı şarj istasyonlarının kurulması gerekecek. Şarj gücü için daha iyi yerler ihmal edilir çünkü her avroyu yalnızca bir kez harcayabilirsiniz.”


Derneğe göre, Almanya'daki tüm benzin istasyonlarının üçte ikisinde halihazırda 5 kilometrelik bir yarıçap içinde hızlı şarj istasyonu bulunuyor. Yaklaşık 370 otoyol servis istasyonunda, yani tüm konumların neredeyse yüzde 90'ında 1.400 hızlı şarj noktası bulunuyor. Dolayısıyla Almanya'daki hemen hemen her büyük benzin istasyonu zincirinde mutlaka bir şarj istasyonuna ihtiyaç yoktur.


dpa

#Konular