Ulaşım: Demiryoluna milyarlarca dolar lazım, para nereden gelecek?

EkoIte

Member
Trafik
Demiryolunun milyarlara ihtiyacı var – para nereden gelecek?





Demiryolunun yaklaşan genel yenilenmesi milyarlarca dolarlık yatırım gerektirecek. Fotoğraf

© Daniel Vogl/dpa


49 Euro'ya Almanya'da seyahat etmek mi, yoksa uzun vadede güvenilir bir tren hizmetine mi sahip olmak istiyorsunuz? Maliye Bakanı Lindner şöyle diyor: Karar vermeniz gerekiyor. Thüringen'den bambaşka teklifler geliyor.





Almanya'daki insanlar ayda 49 avroya ülke çapında seyahat etmeye ne kadar devam edebilir? Maliye Bakanı Christian Lindner, acil demir yolu yatırımları nedeniyle Deutschlandticket için fiyat artışı tartışmasını yeniden alevlendirdi. FDP'li siyasetçi “Welt am Sonntag”a “Bir noktada, siyasetçiler demir yoluna yatırım yapmak isteyip istemediğimize veya fiyatın 49 avroda kalması gerekip gerekmediğine karar vermek zorunda kalacaklar” dedi. Koalisyon ortağı SPD'den eleştiri geldi.



Deutschland biletinin fiyatı konusunda uzun süredir devam eden bir anlaşmazlık var. Federal ve eyalet hükümetlerinin her biri hizmete yılda 1,5 milyar avro sübvansiyon sağlıyor. Federal ve eyalet hükümetleri yalnızca bu yılın fiyatını garanti ediyor. Bu nedenle bilet, 2025 gibi erken bir tarihte kullanıcılar için daha pahalı hale gelebilir.


Yolcu derneği Pro Bahn, bir biletin sınırdan on avro daha pahalı olması gerektiğine inanıyor: Federal başkan Detlef Neuß, WDR'ye şunları söyledi: “Siyasetçiler fiyat artışını abartmamalı. Bilet gelecek yıl 59 avrodan daha pahalı olmamalı.” .


Kırık raylara “fahiş fiyat” mı?


SPD, Lindner'in önerisine karşı çıkıyor: SPD parlamento grubu başkan yardımcısı Detlef Müller, Alman Basın Ajansı'na verdiği demeçte, Deutschlandticket'in “kesinlikle başarılı bir proje” olduğunu söyledi. “Bu başarının önemli bir faktörü teklifin planlanabilirliği ve fiyat istikrarıdır. Bunların hiçbiri bütçe müzakereleri bağlamında tartışmaya sunulmamalıdır.”


Birlik parlamento grubu başkan yardımcısı Ulrich Lange (CSU), korkularının “aşırı ucuz ülke çapında toplu taşıma bileti” için finansmanın artık demir yolu altyapısında eksik olduğunu doğruladığını görüyor. “Raylar kırılmışsa ve trenler çalışmıyorsa bilet sağlamanın hiçbir faydası yok,” dedi muhalif siyasetçi.


Demiryolunun milyarlara ihtiyacı var


Demiryolunun yaklaşan genel yenilenmesi, nakit sıkıntısı çeken federal hükümetten milyarlarca yatırım gerektirecek. Şirket, 2030 yılına kadar daha dakik ve güvenilir olmak için 40 yoğun kullanılan rotayı tamamen yenilemek istiyor. Bu nedenle Deutschlandticket için sübvansiyonu azaltmak okyanusta bir damla olacaktır.


Thüringen Başbakanı Bodo Ramelow'un bu nedenle başka fikirleri var: Demiryolunu sürdürülebilir bir şekilde modernize etmek için “Spiegel”de şunu talep ediyor: “Demiryolunun çekirdeğini modernize etmek için on yıl içinde en az 100 milyar avronun harekete geçirilmesi gerekiyor.” Bundeswehr'e yönelik olana benzer özel bir fon için çağrıda bulunup bulunmayacağı sorulduğunda şöyle dedi: “Benim yaklaşımım bu olur, evet. Ancak bu, federal bütçeden bağımsız bir çözüm olmalı.” Bahsedilen özel fon, Bundeswehr'i Ukrayna savaşının Haberin Detaylarıında daha iyi donatmayı amaçlayan, krediyle finanse edilen 100 milyar avroluk özel bir fondur.


Birkaç ay önce Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing (FDP), demiryollarını finanse etmek için demiryolları, karayolları ve su yollarına yönelik mali kaynakların birkaç yıl boyunca bir havuzda toplanacağı bir altyapı fonu teklif etmişti. Özel yatırımcılar da işin içinde olacak. Ancak bu plan henüz hayata geçirilmedi.


Daha yüksek fiyatlar ve daha az bağlantı tehdit altında


Belirsiz finansman koşulları nedeniyle Ramelow, “Spiegel” gazetesinin yakın zamanda bildirdiği rota ağının yaklaşan inceltilmesini eleştirdi. Daha fazla tren trafiği yerine, Deutsche Bahn daha yüksek bilet fiyatları ve yüksek talep görmeyen rotalarda daha az bağlantı ile karşı karşıya. Devlete ait şirkete göre, bunun nedeni, 2025'ten itibaren uzun mesafeli tren seyahatini önemli ölçüde daha pahalı hale getirebilecek olan ray erişim ücretlerinde planlanan artışlar. Ancak Deutsche Bahn ayrıca, “Spiegel”de belirtilen bağlantıları “şu anda iptal etmek için somut bir plan olmadığını” vurguladı.


dpa

#Konular