Ulaşım: 2031'e kadar 41 genel yenileme: Demiryolu inşaat programı başlıyor

EkoIte

Member
Trafik
2031'e kadar 41 genel yenileme: Demiryolu inşaat programı başlıyor





Frankfurt-Mannheim demiryolu hattında çalışmalar başladı Fotoğraf

© Andreas Arnold/dpa


Yoğun Frankfurt-Mannheim bağlantısı harap durumda ve ülke genelindeki tren trafiği için sorunlara yol açıyor. Şu anda temelden yenileniyor. Ve inşaat sadece orada gerçekleşmiyor.





Avrupa Futbol Şampiyonası'nın ertesi günü, Deutsche Bahn on yıllardır gördüğü en büyük altyapı yenileme programına başlayacak. Frankfurt ve Mannheim arasındaki önemli demir yolu hattı aylarca kapalı kalacak. Riedbahn olarak adlandırılan hat, 2031'e kadar kökten modernize edilecek 41 hattın ilki. Yolcular için bu, daha uzun seyahat süreleri ve tren iptalleri anlamına geliyor. Ayrıca, Köln ve Frankfurt arasındaki ICE yüksek hızlı hattı, inşaat çalışmaları nedeniyle Salı gününden Ağustos ortasına kadar kapalı kalacak – ancak bu genel bir yenileme değil.



Wissing: Demiryolu altyapısı çöküyor


Demiryolu, 41 genel yenileme için büyük umutlar besliyor. Çalışmaların resmi başlangıcında, demiryolu patronu Richard Lutz altyapı hakkında şunları söyledi: “Çok dolu, çok eski ve bu nedenle arızalanmaya çok yatkın.” Genel yenilemelerle birlikte, demiryolu artık eskisinden kökten ve radikal bir şekilde farklı bir yaklaşım benimsiyor.


“Demiryolu altyapısı çöküyor ve günümüzün gereksinimlerini karşılamıyor,” dedi Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing (FDP). Bir paradigma değişimine ihtiyaç var. “Her şey olduğu gibi kalamaz. Ancak bu ancak altyapı düzene sokulursa gerçekleşebilir. “Şimdi gerçek bir çaba göstermemiz gerekiyor.”


Öncelikle, Almanya'nın en önemli rotalarından biri olan Riedbahn modernize ediliyor: Her gün 300'den fazla bölgesel, uzun mesafe ve yük treni oraya gidiyor – ancak son zamanlarda her gün bir aksaklık yaşanıyor. Raylar, havai hatlar, sinyaller ve makaslar Aralık ortasına kadar değiştirilecek. Bundan sonra, inşa etmek için birkaç yıllık özgürlük olacak.


Wissing, “Deutschlandfunk”a verdiği demeçte, “Riedbahn, bir organizmadaki tıkalı ana atardamar gibidir. Şimdi bağlantısı kesilecek, onarılacak ve sistem daha sonra daha iyi çalışacak.” dedi.


Köln'den Mannheim'a seyahat, devam eden inşaat çalışmaları nedeniyle özellikle zor


Köln ve Frankfurt arasındaki ICE yüksek hızlı tren hattı da önümüzdeki dört hafta boyunca kapalı olacak. Hat Salı gününden itibaren kapalı olacak.


Demiryoluna göre, yolcular 12 Ağustos'a kadar tren iptalleri ve 40 ila 90 dakika arasında gecikmeler beklemeli. Trenler yönlendirilirken, Siegburg/Bonn, Montabaur ve Limburg Süd durakları iptal edilecek. Bu duraklara yedek otobüs servisleriyle ulaşılabilecek. Dört hafta içinde, güzergah boyunca 70 kilometrelik ray ve 13 geçiş yenilenecek.


Dernek: 2024'te demiryollarına yapılan yatırımlar önemli ölçüde artacak


Wissing, son yıllarda demiryollarının yenilenmesine çok az para yatırıldığı gerçeğini eleştirdi. Bu, lobi derneği Allianz Pro Schiene'nin yeni rakamlarıyla destekleniyor: Onlara göre, Almanya'da 2023'te demiryollarına kişi başına düşen yatırım 115 avroydu – 2022'dekinden sadece bir avro daha fazla.


“Yatırımlardaki ufak artış, inşaat fiyatlarındaki artışı telafi etmeye yetecek kadar bile değildi,” dedi derneğin ulaşım politikası başkanı Andreas Geißler. Mevcut yıl için Geißler, 174 ila 215 avroya büyük bir sıçrama bekliyor.


Riedbahn'ın maliyeti başlangıçta planlanandan daha yüksek


Pro Schiene Alliance, 2005'ten beri Almanya ve diğer birçok ülke için demir yolu altyapısına yapılan yıllık kişi başına yatırımları hesaplıyor. Yönetim danışmanlığı şirketi SCI Verkehr tarafından destekleniyor. 2014'ten beri Almanya'daki yatırımlarda istikrarlı bir artış oldu. 2021'de kişi başına yatırımlar 124 avroluk rekor seviyeye ulaştı – buna Deutsche Bahn için öz sermaye artışı da dahildi. 2014'te Almanya'da demir yoluna yapılan kişi başına yatırımlar hala 49 avroydu.


Riedbahn'ın genel yenilenmesi 1,3 milyar avroya mal olacak – başlangıçta tahmin edilenden önemli ölçüde fazla. Bir sonraki genel yenilemenin Ağustos 2025'ten itibaren Hamburg – Berlin güzergahı için planlanması planlanıyor. Bu dokuz ay sürecek.


dpa

#Konular