Üç aylık rakamlar: Puma tahmini koruyor

EkoIte

Member
üç aylık rakamlar
Puma tahminini koruyor





Puma, dünyanın en büyük üçüncü spor malzemeleri üreticisidir. Fotoğraf

© Daniel Vogl/dpa


Puma kulübü Borussia Dortmund, Almanya şampiyonu olabilir. Şampiyonlar Ligi’nde iki Puma kulübü, ManCity ve AC Milan ile final oynayabilir. Ancak ABD pazarı endişe yaratıyor.





Dünyanın en büyük üçüncü spor malzemeleri üreticisi Puma, iki yıldır ilk kez Çin’in uzun süredir sorun alanı olarak algılanan devasa pazarında yeniden büyüme elde etti. Büyüklüğü ve genellikle yüksek marjları nedeniyle spor malzemeleri sektörü için özellikle önemli olan bölgedeki satışlar yüksek tek haneli rakamlarda arttı.


Yeni şirket patronu Arne Freundt, geri dönüşü öncelikle Çin’deki Covid kısıtlamalarının sona ermesine bağladı. Freundt, Herzogenaurach’ta ilk çeyreğe ilişkin rakamları sunarken, hükümet ayrıca Batılı markaların terk edilmesi çağrısında bulunmuştu – burada da başlangıç pozisyonu yeniden iyileşiyor, dedi. “Bu olumlu eğilimin devam edeceği konusunda temkinli bir şekilde iyimseriz.”


Öte yandan Kuzey Amerika’daki durumu sorunlu görüyor. Dünyanın en büyük spor malzemeleri pazarında Puma, ilk çeyrekte satışlarının neredeyse yüzde 20’sini kaybetti. Freundt’a göre bunun başlıca nedeni, Covid ve diğer krizler sırasında biriken yüksek stokların sık sık satılmak zorunda kalmasıydı. Puma şimdi yine yüksek fiyatlı segmentte yer alan basketbolcu LaMelo Ball ve futbolcu Christian Pulisic gibi ABD’li idollerin yardımıyla basketbol ayakkabıları, golf ekipmanları ve koşu takımlarıyla Amerika’da puan toplamak istiyor.


Gelirler arttı, kârlar azaldı


Şirket, genel olarak, kura göre ayarlanmış gelirlerin ilk çeyrekte yüzde 14,4 artarak 2,19 milyar Euro’ya ulaştığını söyledi. Ancak sonuç yüzde 3,4 düşerek 117,3 milyon avro oldu. CEO, “Bir bütün olarak yıl için, yüksek tek haneli yüzde aralığında kura göre ayarlanmış satış büyümesi ve 590 milyon ile 670 milyon avro aralığında bir faaliyet sonucu (EBIT) beklentilerimizi doğruluyoruz” dedi. Ancak onun tahminine göre, hâlâ yüksek olan stokları azaltmak gerekeceğinden, özellikle ikinci çeyrek zor olacak.


Puma, 2023’te bir işbirliği için müzisyen Rihanna’yı geri kazandı ve onunla birlikte çocuk ve unisex koleksiyonları için ürünler piyasaya sürmek istiyor. Ayrıca İngiliz milli futbolcu Jack Grealish (Manchester City), Puma ile uzun vadeli bir ortaklığa girdi.


dpa

#Konular