turizm
Tui seyahat etme arzusundan yararlanıyor – sektör yükselişte
Mevcut bağlantıyı kopyala
Krize rağmen Almanların seyahat etme isteği hâlâ sürüyor. Sektör lideri Tui de bundan yararlanmak istiyor.
Dünyanın en büyük seyahat grubu Tui, artan ekonomik kaygılara rağmen büyümeye devam ettiğini düşünüyor. CEO Sebastian Ebel, 2023/24 mali yılında kârda yaşanan sıçramanın ardından 2025'te daha fazla büyüme bekliyor. Ebel, geçen mali yılın bilançosunu sunarken kış sezonunun iyi bir başlangıç yaptığını söyledi. Önümüzdeki yaz için şimdiden bir yıl öncesine göre yüzde yedi daha fazla rezervasyon var. Ve Ebel şunları ekledi: “Almanya özellikle güçlü.”
Ebel, zayıf ekonominin ve geleceğe dair endişelerin seyahat etme arzusunu azaltmayacağına inanıyordu. “Ekonomik açıdan daha zor durumlarda bile müşterilerin seyahat etmek istediğini, tatile çıkmak istediğini defalarca yaşadık.” Bunu mevcut rezervasyon rakamlarında da görmek mümkün: Kış programının yüzde 62'si şimdiden satıldı, 2025 yazında ise bu rakam yüzde 17.
Mallorca ve Kanarya Adaları sordu
Akdeniz çevresindeki destinasyonlar özellikle talep görmektedir. Kanarya Adaları kış aylarında iyi rezerve edilir. Ve: “Mallorca yaz aylarında dolu olacak.” Müşteriler de paradan tasarruf etmiyor: Zaten rezervasyon yaptırmış olanlar şu anda tatilleri için bir yıl öncesine göre ortalama yüzde üç ila beş daha fazla harcıyor. Ancak bazı tatilciler daha ucuz seyahat destinasyonlarına da yönelecek. İspanya yerine Mısır, Tunus veya Bulgaristan'a rezervasyon yapılacak.
Genel olarak sektör büyümeyi sürdürüyor. Alman Seyahat Birliği sözcüsü, “Geçtiğimiz birkaç aya ait rezervasyon verileri, tatil talebinin önümüzdeki yıl için de çok yüksek olduğunu gösteriyor” dedi. Geçen yılın aynı zamanlarına göre daha fazla kişi yaz tatili için rezervasyon yaptırdı. Türkiye, İspanya ve Yunanistan'ın yanı sıra kruvaziyer seferleri de özellikle talep görüyor.
Yeni fiyat artışları olmamalı
Almanya'da turizm de yakın zamanda bir rekora imza attı. Federal İstatistik Ofisi'ne göre Ocak'tan Ekim'e kadar olan dönemde 433 milyon gecelik konaklama kaydedildi. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,6 daha yüksekti ve 2019'daki korona salgını öncesi 432,3 milyon geceleme olan yılın ilk on ayındaki bir önceki en yüksek seviyenin biraz üzerindeydi. İlk üç çeyrekte, tatil ayında ağustos ayında rekor bir geceleme yaşandı.
Tui patronu Ebel artık tatiller için daha fazla fiyat artışı beklemiyor. Enflasyonist baskılar azaldı” dedi. Son yıllardaki artışın ardından artık “böyle kalacağını düşünüyoruz” bir seviyeye ulaştık. Ancak seviye pandemi öncesine göre önemli ölçüde daha yüksek.
FTI'ın iflası piyasayı yeniden düzenledi
Tui, özellikle Alman müşteriler arasında önemli kazanımlar elde edebilir. Önümüzdeki yaz için ön rezervasyon sayısı geçen yıla göre yüzde 20 daha fazla. Bu yaz faaliyetlerini durdurmak zorunda kalan tur operatörü FTI'nin iflasının da bunda payı oldu. Sonuç olarak Tui ek müşteriler kazandı.
Ebel, “RTI etkisi elbette Almanya'da farkediliyor” dedi. “Fakat insanların her zaman düşündüğü kadar büyük değil.” Almanya'daki bir önceki üç numara iflas etmeden önce bile oradaki rezervasyon sayıları zaten düşmüştü. Ayrıca seyahat sigortası fonundan yapılan geri ödemeler o kadar uzun sürdü ki, birçok FTI müşterisi sonuçta yeni bir tatil rezervasyonu yapmadı.
Corona öncesi seviyeye henüz ulaşılamadı
Geçtiğimiz mali yılda Tui, bir önceki yıla göre en az yüzde yedi daha fazla tur operatörü misafiri saydı. Ancak yine de 20,3 milyon misafir sayısı, kriz öncesi 2019 yılındaki 20,6 milyonun altına düştü. Ebel, yeni mali yılda bu rakamı Eylül 2025 sonuna kadar kıracağını düşünüyor. “Beklenti tam olarak bu değil. yanlış” diye açıkladı. Tui, 2024 yılına kadar çok sayıda ülkede bu seviyeyi aşmış olacak. Almanya'da 2019'a göre yüzde beş, Büyük Britanya'da ise yüzde on daha fazla seyahat satıldı.
Ebel “iyi ve başarılı” bir yıldan bahsetti. Satışlar 2023/24 mali yılında yüzde on iki artışla 23,2 milyar avroya yükseldi. Tui hissedarları, bir yıl öncesine göre neredeyse üçte iki oranında fazla olan 507 milyon avroluk fazla elde etti.
Pandemi Tui'yi yeniden yapılanmaya ihtiyaç duydu
2020'deki Corona krizi sırasında Tui'nin kendisi de yeniden yapılanma ihtiyacı haline geldi: Şirket, seyahat kısıtlamaları nedeniyle işini kaybetti. Alman devleti maddi yardımlarla Tui'yi yıkımdan kurtardı. Şirket yapılan yardımı geri ödedi ve yeniden para kazanmaya başladı. Ancak kalan borç dağı yönetim kurulu için hâlâ çok büyük.
Ebel, “Hedefimiz Tui ile tüm segmentlerde daha karlı, verimli ve daha güçlü olmayı sürdürüyor” dedi. Yeni 2024/25 mali yılında grup satışlarının yüzde beş ila on oranında daha artması bekleniyor. Düzeltilmiş faaliyet karının yüzde yedi ila on oranında artması bekleniyor.
dpa
Tui seyahat etme arzusundan yararlanıyor – sektör yükselişte
Mevcut bağlantıyı kopyala
Krize rağmen Almanların seyahat etme isteği hâlâ sürüyor. Sektör lideri Tui de bundan yararlanmak istiyor.
Dünyanın en büyük seyahat grubu Tui, artan ekonomik kaygılara rağmen büyümeye devam ettiğini düşünüyor. CEO Sebastian Ebel, 2023/24 mali yılında kârda yaşanan sıçramanın ardından 2025'te daha fazla büyüme bekliyor. Ebel, geçen mali yılın bilançosunu sunarken kış sezonunun iyi bir başlangıç yaptığını söyledi. Önümüzdeki yaz için şimdiden bir yıl öncesine göre yüzde yedi daha fazla rezervasyon var. Ve Ebel şunları ekledi: “Almanya özellikle güçlü.”
Ebel, zayıf ekonominin ve geleceğe dair endişelerin seyahat etme arzusunu azaltmayacağına inanıyordu. “Ekonomik açıdan daha zor durumlarda bile müşterilerin seyahat etmek istediğini, tatile çıkmak istediğini defalarca yaşadık.” Bunu mevcut rezervasyon rakamlarında da görmek mümkün: Kış programının yüzde 62'si şimdiden satıldı, 2025 yazında ise bu rakam yüzde 17.
Mallorca ve Kanarya Adaları sordu
Akdeniz çevresindeki destinasyonlar özellikle talep görmektedir. Kanarya Adaları kış aylarında iyi rezerve edilir. Ve: “Mallorca yaz aylarında dolu olacak.” Müşteriler de paradan tasarruf etmiyor: Zaten rezervasyon yaptırmış olanlar şu anda tatilleri için bir yıl öncesine göre ortalama yüzde üç ila beş daha fazla harcıyor. Ancak bazı tatilciler daha ucuz seyahat destinasyonlarına da yönelecek. İspanya yerine Mısır, Tunus veya Bulgaristan'a rezervasyon yapılacak.
Genel olarak sektör büyümeyi sürdürüyor. Alman Seyahat Birliği sözcüsü, “Geçtiğimiz birkaç aya ait rezervasyon verileri, tatil talebinin önümüzdeki yıl için de çok yüksek olduğunu gösteriyor” dedi. Geçen yılın aynı zamanlarına göre daha fazla kişi yaz tatili için rezervasyon yaptırdı. Türkiye, İspanya ve Yunanistan'ın yanı sıra kruvaziyer seferleri de özellikle talep görüyor.
Yeni fiyat artışları olmamalı
Almanya'da turizm de yakın zamanda bir rekora imza attı. Federal İstatistik Ofisi'ne göre Ocak'tan Ekim'e kadar olan dönemde 433 milyon gecelik konaklama kaydedildi. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,6 daha yüksekti ve 2019'daki korona salgını öncesi 432,3 milyon geceleme olan yılın ilk on ayındaki bir önceki en yüksek seviyenin biraz üzerindeydi. İlk üç çeyrekte, tatil ayında ağustos ayında rekor bir geceleme yaşandı.
Tui patronu Ebel artık tatiller için daha fazla fiyat artışı beklemiyor. Enflasyonist baskılar azaldı” dedi. Son yıllardaki artışın ardından artık “böyle kalacağını düşünüyoruz” bir seviyeye ulaştık. Ancak seviye pandemi öncesine göre önemli ölçüde daha yüksek.
FTI'ın iflası piyasayı yeniden düzenledi
Tui, özellikle Alman müşteriler arasında önemli kazanımlar elde edebilir. Önümüzdeki yaz için ön rezervasyon sayısı geçen yıla göre yüzde 20 daha fazla. Bu yaz faaliyetlerini durdurmak zorunda kalan tur operatörü FTI'nin iflasının da bunda payı oldu. Sonuç olarak Tui ek müşteriler kazandı.
Ebel, “RTI etkisi elbette Almanya'da farkediliyor” dedi. “Fakat insanların her zaman düşündüğü kadar büyük değil.” Almanya'daki bir önceki üç numara iflas etmeden önce bile oradaki rezervasyon sayıları zaten düşmüştü. Ayrıca seyahat sigortası fonundan yapılan geri ödemeler o kadar uzun sürdü ki, birçok FTI müşterisi sonuçta yeni bir tatil rezervasyonu yapmadı.
Corona öncesi seviyeye henüz ulaşılamadı
Geçtiğimiz mali yılda Tui, bir önceki yıla göre en az yüzde yedi daha fazla tur operatörü misafiri saydı. Ancak yine de 20,3 milyon misafir sayısı, kriz öncesi 2019 yılındaki 20,6 milyonun altına düştü. Ebel, yeni mali yılda bu rakamı Eylül 2025 sonuna kadar kıracağını düşünüyor. “Beklenti tam olarak bu değil. yanlış” diye açıkladı. Tui, 2024 yılına kadar çok sayıda ülkede bu seviyeyi aşmış olacak. Almanya'da 2019'a göre yüzde beş, Büyük Britanya'da ise yüzde on daha fazla seyahat satıldı.
Ebel “iyi ve başarılı” bir yıldan bahsetti. Satışlar 2023/24 mali yılında yüzde on iki artışla 23,2 milyar avroya yükseldi. Tui hissedarları, bir yıl öncesine göre neredeyse üçte iki oranında fazla olan 507 milyon avroluk fazla elde etti.
Pandemi Tui'yi yeniden yapılanmaya ihtiyaç duydu
2020'deki Corona krizi sırasında Tui'nin kendisi de yeniden yapılanma ihtiyacı haline geldi: Şirket, seyahat kısıtlamaları nedeniyle işini kaybetti. Alman devleti maddi yardımlarla Tui'yi yıkımdan kurtardı. Şirket yapılan yardımı geri ödedi ve yeniden para kazanmaya başladı. Ancak kalan borç dağı yönetim kurulu için hâlâ çok büyük.
Ebel, “Hedefimiz Tui ile tüm segmentlerde daha karlı, verimli ve daha güçlü olmayı sürdürüyor” dedi. Yeni 2024/25 mali yılında grup satışlarının yüzde beş ila on oranında daha artması bekleniyor. Düzeltilmiş faaliyet karının yüzde yedi ila on oranında artması bekleniyor.
dpa