turizm
Krizin kış tatillerini etkilemesi muhtemel
Mevcut bağlantıyı kopyala
Son iki kışta Alplerin pek çok yerinde kar eksikliği vardı ama tatilcilerin eksikliği söz konusu değildi. İlk işaretler yeni sezonda misafir sayısının azaldığını gösteriyor. Ancak bunun nedeni iklim değişikliği değil.
Devam eden ekonomik kriz, bu kış Alpler'de daha önce gelişen turizmi yavaşlatabilir. Ekonomistlere ve uzmanlara göre bu durumun temel nedeni, şu anda parayı harcamak yerine kenara koymayı tercih eden Alman tüketiciler arasındaki belirsizlik. Almanya'daki tüketici kısıtlamaları muhtemelen Avusturya ve İsviçre'yi de etkileyecektir. Federal Cumhuriyet'ten gelen konuklar hâlâ birçok kış tatili beldesinde en büyük grubu veya en azından en büyük gruplardan birini oluşturuyor.
Tüketiciler tatilde tasarruf ederken, kısa yolculuklarda ve ikinci ve üçüncü tatillerde de tasarruf etme eğiliminde oluyorlar. Yönetim danışmanlığı Boston Consulting Group'ta (BCG) turizm uzmanı olan Dennis Utzerath, “Almanya'da ana tatilinizde yalnızca çok sınırlı miktarda tasarruf edersiniz” diyor.
Kiel'deki Tatil ve Seyahat Araştırma Derneği'nin (FUR) yaptığı seyahat analizine göre, son iki yılda seyahatin yılda bir ana tatil gezisiyle sınırlandırılmasına yönelik bir eğilim zaten tespit edildi. “Önceki yıllarda pek çok gezgin birkaç tatil gezisine veya ek kısa tatil gezilerine katılırken, artık gezginlerin kendilerine bir şeyler ikram etmek istedikleri ve fiyata çok fazla dikkat etmedikleri tek bir ana seyahate daha fazla önem veriliyor” diyor turizm araştırmacısı Friedericke Kuhn. “Kayak tatilleri genellikle yaz aylarındaki ana tatilin yanında ikinci bir geziyi temsil ettiğinden, burada bir düşüş olduğu varsayılabilir.”
dpa
Krizin kış tatillerini etkilemesi muhtemel
Mevcut bağlantıyı kopyala
Son iki kışta Alplerin pek çok yerinde kar eksikliği vardı ama tatilcilerin eksikliği söz konusu değildi. İlk işaretler yeni sezonda misafir sayısının azaldığını gösteriyor. Ancak bunun nedeni iklim değişikliği değil.
Devam eden ekonomik kriz, bu kış Alpler'de daha önce gelişen turizmi yavaşlatabilir. Ekonomistlere ve uzmanlara göre bu durumun temel nedeni, şu anda parayı harcamak yerine kenara koymayı tercih eden Alman tüketiciler arasındaki belirsizlik. Almanya'daki tüketici kısıtlamaları muhtemelen Avusturya ve İsviçre'yi de etkileyecektir. Federal Cumhuriyet'ten gelen konuklar hâlâ birçok kış tatili beldesinde en büyük grubu veya en azından en büyük gruplardan birini oluşturuyor.
Tüketiciler tatilde tasarruf ederken, kısa yolculuklarda ve ikinci ve üçüncü tatillerde de tasarruf etme eğiliminde oluyorlar. Yönetim danışmanlığı Boston Consulting Group'ta (BCG) turizm uzmanı olan Dennis Utzerath, “Almanya'da ana tatilinizde yalnızca çok sınırlı miktarda tasarruf edersiniz” diyor.
Kiel'deki Tatil ve Seyahat Araştırma Derneği'nin (FUR) yaptığı seyahat analizine göre, son iki yılda seyahatin yılda bir ana tatil gezisiyle sınırlandırılmasına yönelik bir eğilim zaten tespit edildi. “Önceki yıllarda pek çok gezgin birkaç tatil gezisine veya ek kısa tatil gezilerine katılırken, artık gezginlerin kendilerine bir şeyler ikram etmek istedikleri ve fiyata çok fazla dikkat etmedikleri tek bir ana seyahate daha fazla önem veriliyor” diyor turizm araştırmacısı Friedericke Kuhn. “Kayak tatilleri genellikle yaz aylarındaki ana tatilin yanında ikinci bir geziyi temsil ettiğinden, burada bir düşüş olduğu varsayılabilir.”
dpa