turizm
Almanlar yaz tatilini kaçırmadı
Almanya’dan gelen tatilcilerin dörtte biri bu yaz lüks bir oteli tercih etti. Fotoğraf
© Jens Büttner/dpa-Zentralbild/dpa
Yüksek enflasyona rağmen Almanya’da insanlar seyahat etme havasında. Bu, birkaç hafta içinde sona erecek olan yaz sezonunda da görülmektedir.
Yüksek enflasyona rağmen seyahat etme arzusunun geri dönüşü, seyahat sektörünü Corona düşüklüğünden çekiyor. Sektör lideri Tui’de yaz aylarında yapılan rezervasyonlar pandemi öncesi seviyeye pek ulaşmadı. Şirkete göre bu oranlar 2022’ye göre yüzde 5 daha yüksek, ancak yine de 2019’a göre yüzde 4 daha düşük. CEO Sebastian Ebel, Rodos’taki orman yangınları gibi olaylar olmasaydı grubun beklentilerini aşacağını söyledi.
Tur operatörü Dertour’un verilerine göre, yaşam maliyetindeki keskin artışa rağmen pek çok tatilci bu yıl yaz tatilinde tasarruf yapmadı – tam tersine.
Tui’nin patronu Ebel, grubun Eylül ayı sonunda sona eren mali yıl için kar hedefine ulaşma yolunda ilerlediğini düşünüyor. Faiz, vergi ve özel efektler (düzeltilmiş FVÖK) öncesi kazançlar, önceki yılın 409 milyon Euro’luk rakamını önemli ölçüde aşmaya devam edecek.
Bu, talepteki toparlanmanın yanı sıra yüksek fiyatlardan da kaynaklanıyor: Tui’ye göre müşteriler bu yaz rezervasyonlarına geçen yıla göre ortalama yüzde 8 daha fazla para harcıyor. 2019 yazına kıyasla artış yüzde 27. Rezervasyon numaraları söz konusu olduğunda Tui, 10 Eylül itibarıyla rezervasyon durumunu ifade ediyor.
Ebel’e göre olumlu iş gelişimi özellikle grubun en önemli iki pazarında açıkça görülüyor: Almanya’da rezervasyonlar önceki yıla göre yüzde 10 daha yüksek. Büyük Britanya’da Tui, halihazırda güçlü olan 2022 yılına benzer sayıda, hatta Corona öncesi 2019 yılına göre yüzde 4 daha fazla misafir sayıyor. “Olumlu rezervasyon dinamikleri devam ediyor ve önümüzdeki kış ve yaz için oldukça iyimserim mevsimler” dedi Ebel.
Yüksek fiyatlı oteller ve her şey dahil konsepti trendde
Sektörün ikinci şirketi DER Touristik’e ait tur operatörü Dertour’un yaptığı analize göre, insanlar bu yıl yaz tatilinde tasarruf yapmadı. Buna göre misafirlerin yüzde 80’i 4 veya 5 yıldızlı otel rezervasyonu yaptı. Geçen yıl bu oran yüzde 79’du. Dörtte biri lüks bir oteli (5 yıldız) seçti; bu, 2022 yazına göre iki puan daha fazla.
Dertour’un yanı sıra ITS ve Meiers Weltreisen ürün müdürü Sven Schikarsky, “Geçen yaz ve kış trendlerinin, örneğin daha kaliteli otellere yönelik trendlerin devam ettiğini ve hatta güçlendiğini fark ettik” dedi.
Aile tatillerinin sayısı da arttı. Uzun mesafe seyahatlerinde hafif bir artış var. Schikarsky, “Bu bize tatilin öneminin her zamankinden daha fazla olduğunu gösteriyor” diye analiz etti. Organizatör Dertour, misafirlerinin yanı sıra kardeş markalar Jahn Reisen, ITS, Meiers Weltreisen ve Travelix’in haziran ayından eylül ayı sonuna kadar rezervasyon ve seyahat davranışlarını değerlendirdi. Yaz sezonu geleneksel olarak Ekim ayı sonuna kadar devam eder.
Her şey dahil konsepti trend olmaya devam ediyor. Dertour’a göre bu yaz misafirlerin yüzde 45’i burayı tercih etti. Yiyecek ve içecekler için fazladan ödeme yapmanız gerekmiyorsa maliyetler üzerinde daha fazla kontrole sahip olursunuz.
Corona öncesi seviye aşıldı
Analiz şirketi TDA’nın yakın zamanda yayınlanan verilerine göre, tur operatörlerinin 2023 yaz sezonunda temmuz ayı sonundaki genel rezervasyon satışları, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16, 2019 yazının Corona öncesi seviyesinin ise yüzde 9 üzerinde gerçekleşti. yaklaşık 2.000 seyahat acentesindeki paket ve modüler seyahat rezervasyonlarını tahmin ediyor. Ayrıca klasik seyahat portallarından gelen rezervasyon verileri de online olarak kayıt altına alınmaktadır.
dpa
#Konular
Almanlar yaz tatilini kaçırmadı
Almanya’dan gelen tatilcilerin dörtte biri bu yaz lüks bir oteli tercih etti. Fotoğraf
© Jens Büttner/dpa-Zentralbild/dpa
Yüksek enflasyona rağmen Almanya’da insanlar seyahat etme havasında. Bu, birkaç hafta içinde sona erecek olan yaz sezonunda da görülmektedir.
Yüksek enflasyona rağmen seyahat etme arzusunun geri dönüşü, seyahat sektörünü Corona düşüklüğünden çekiyor. Sektör lideri Tui’de yaz aylarında yapılan rezervasyonlar pandemi öncesi seviyeye pek ulaşmadı. Şirkete göre bu oranlar 2022’ye göre yüzde 5 daha yüksek, ancak yine de 2019’a göre yüzde 4 daha düşük. CEO Sebastian Ebel, Rodos’taki orman yangınları gibi olaylar olmasaydı grubun beklentilerini aşacağını söyledi.
Tur operatörü Dertour’un verilerine göre, yaşam maliyetindeki keskin artışa rağmen pek çok tatilci bu yıl yaz tatilinde tasarruf yapmadı – tam tersine.
Tui’nin patronu Ebel, grubun Eylül ayı sonunda sona eren mali yıl için kar hedefine ulaşma yolunda ilerlediğini düşünüyor. Faiz, vergi ve özel efektler (düzeltilmiş FVÖK) öncesi kazançlar, önceki yılın 409 milyon Euro’luk rakamını önemli ölçüde aşmaya devam edecek.
Bu, talepteki toparlanmanın yanı sıra yüksek fiyatlardan da kaynaklanıyor: Tui’ye göre müşteriler bu yaz rezervasyonlarına geçen yıla göre ortalama yüzde 8 daha fazla para harcıyor. 2019 yazına kıyasla artış yüzde 27. Rezervasyon numaraları söz konusu olduğunda Tui, 10 Eylül itibarıyla rezervasyon durumunu ifade ediyor.
Ebel’e göre olumlu iş gelişimi özellikle grubun en önemli iki pazarında açıkça görülüyor: Almanya’da rezervasyonlar önceki yıla göre yüzde 10 daha yüksek. Büyük Britanya’da Tui, halihazırda güçlü olan 2022 yılına benzer sayıda, hatta Corona öncesi 2019 yılına göre yüzde 4 daha fazla misafir sayıyor. “Olumlu rezervasyon dinamikleri devam ediyor ve önümüzdeki kış ve yaz için oldukça iyimserim mevsimler” dedi Ebel.
Yüksek fiyatlı oteller ve her şey dahil konsepti trendde
Sektörün ikinci şirketi DER Touristik’e ait tur operatörü Dertour’un yaptığı analize göre, insanlar bu yıl yaz tatilinde tasarruf yapmadı. Buna göre misafirlerin yüzde 80’i 4 veya 5 yıldızlı otel rezervasyonu yaptı. Geçen yıl bu oran yüzde 79’du. Dörtte biri lüks bir oteli (5 yıldız) seçti; bu, 2022 yazına göre iki puan daha fazla.
Dertour’un yanı sıra ITS ve Meiers Weltreisen ürün müdürü Sven Schikarsky, “Geçen yaz ve kış trendlerinin, örneğin daha kaliteli otellere yönelik trendlerin devam ettiğini ve hatta güçlendiğini fark ettik” dedi.
Aile tatillerinin sayısı da arttı. Uzun mesafe seyahatlerinde hafif bir artış var. Schikarsky, “Bu bize tatilin öneminin her zamankinden daha fazla olduğunu gösteriyor” diye analiz etti. Organizatör Dertour, misafirlerinin yanı sıra kardeş markalar Jahn Reisen, ITS, Meiers Weltreisen ve Travelix’in haziran ayından eylül ayı sonuna kadar rezervasyon ve seyahat davranışlarını değerlendirdi. Yaz sezonu geleneksel olarak Ekim ayı sonuna kadar devam eder.
Her şey dahil konsepti trend olmaya devam ediyor. Dertour’a göre bu yaz misafirlerin yüzde 45’i burayı tercih etti. Yiyecek ve içecekler için fazladan ödeme yapmanız gerekmiyorsa maliyetler üzerinde daha fazla kontrole sahip olursunuz.
Corona öncesi seviye aşıldı
Analiz şirketi TDA’nın yakın zamanda yayınlanan verilerine göre, tur operatörlerinin 2023 yaz sezonunda temmuz ayı sonundaki genel rezervasyon satışları, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16, 2019 yazının Corona öncesi seviyesinin ise yüzde 9 üzerinde gerçekleşti. yaklaşık 2.000 seyahat acentesindeki paket ve modüler seyahat rezervasyonlarını tahmin ediyor. Ayrıca klasik seyahat portallarından gelen rezervasyon verileri de online olarak kayıt altına alınmaktadır.
dpa
#Konular