Tüketici Tavsiye Merkezi, yeni, ucuz malzemelerle 40 ürünü uyarıyor

EkoIte

Member
Kayak yapma
Tüketici Tavsiye Merkezi, yeni, ucuz malzemelerle 40 ürünü uyarıyor





Makale Dinle





Mevcut bağlantıyı kopyalayın




Anma listesine ekle




Tüketici tavsiye merkezleri “kayak” konusunda uyarıyor. Burada, gıda üreticileri yüksek kaliteli bileşenlerin oranını azaltır. En sevdiğin ürün de mi?


Süpermarkette kendi favori müsli kompozisyonu veya yayılmasının beklenmedik bir şekilde değiştiğini tanımak genellikle zordur. Hamburg Tüketici Merkezi, müşterileri aldatmak için bir hile görüyor. Dernek, bazı üreticilerin et, tereyağı veya fındık gibi daha pahalı malzemeleri su veya lezzet gibi daha ucuz alternatiflerle değiştirdiğini eleştiriyor. Bu fenomene “kayak tesisi” denir.





“Tüketiciler aynı ürünü satın alıyor, ancak para için daha az kalite kazanıyor gibi görünüyor” diye açıklıyor Hamburg Tüketici Merkezi'nin gıda uzmanı Armin Vale. Değiştirilen bileşim ambalajda doğru bir şekilde belirtildiği sürece, bu uygulama yasaldır. Valet, “Hammadde daha pahalı hale gelirse bu üreticiler için ilginç” diyor. Satış fiyatı genellikle değişmeden kalır.



Tüketici Merkezi şimdi etkilenen ürünlerin güncellenmiş bir listesini yayınladı.






Sadece 100 gram gibi görünüyor: Milka çikolatayı daha küçük ve daha pahalı hale getiriyor




Milka “Alp Sütü”

Blackboard Milka çikolatası 100 gram mı var? Bir zamanlardı. Üretici Mondelez, Alp Sütü, Noisette, Beyaz Çikolata veya Fındık gibi 90 gram'a düştü. Bununla birlikte, dükkandaki kurullar artık 1.49 Euro yerine 1.99 Euro'dur. Hamburg Tüketici Merkezi, çikolata neredeyse yarısı daha pahalıdır, yani yüzde 48'dir. Özellikle can sıkıcı: İlk bakışta, panoların azaltılması neredeyse fark edilmez, çünkü tablo daha kısa veya daha dar değil, sadece bir milimetre daha ince hale gelmiştir. Mondelez yaptığı açıklamada, sağ alttaki köşedeki ağırlığın ağırlığının yeterince şeffaf olduğunu söylüyor. Üretici, daha yüksek üretim maliyetleri ile fiyat artışını haklı çıkarır. ((Şubat 2025)

© Tüketici Merkezi Hamburg


Daha
Resim altyazısını aç



Görüntü altyazısını kapatın




Geri


Daha öte


En sevdiğin ürün mü?


  • Evet! (Rewe) Kıyılmış etli Bolognese: Geçmişte, burada yüzde 20,7 sığır eti vardı, şimdi sadece yüzde 16. Üretici, bunun sensörleri geliştirdiğini iddia ediyor.
  • Knorr gurme limon tereyağı sosu: Bu üründe, tereyağı oranı yüzde 25'ten yüzde 10'a düşürüldü. Tüketiciler şimdi beş gram tereyağı eklemelidir. Unilever Food Company, DPA'dan gelen bir talebe cevap vermedi.
  • Favori Nut Nougat Krem “Netto tarafından: Burada fındık içeriği yüzde 20'den 13'e düştü. İndirim zincirine Netto'ya bir DPA isteği başlangıçta cevapsız kaldı.
  • Kclassic (Kaufland) Domates Ketçap: Kendi markanın ketçapında, basitçe konsantre domates salçasıyla çift konsantre domates macunu değiştirildi. Perakende zinciri, tariflerin düzenli olarak ayarlanacağını, tedarikçinin yıl başında değiştiğini söyledi. Duyusal testler, ürünün müşterilerin beklentilerine karşılık geldiğini doğruladı.
  • Sublana Kremalı Işık: Bu eritme peyniri ürünü ile temel bileşenin oranı azaldı. Eğer yüzde 65 peynir eski varyanta dahil edilmişse, şimdi sadece yüzde 42'dir. Üretici Savencia'ya göre, değişikliğin kaliteyi artırdığı söyleniyor. Daha az peynir dahildir, ama aynı zamanda tereyağı da dahildir. Yağ içeriği öncekinden daha yüksektir. Bir sözcüye göre, ambalaj “daha da lezzetli”.
  • Jacobs 3 inç: Bu anlık kahve çubukları, yeni varyantta sadece 1.44 gramdı. Jacobs, ürünün “Sağlık ve Hoşgörü Programı” sırasında optimize edildiğini söylüyor.
  • K-Bio Çikolata Çabaşır Müsli: Kendi Kaufland markasının ürünü daha az çikolata, daha önce yüzde 15,5, şimdi sadece yüzde 12. Bunun için tam tahıl pullarının oranı artmıştır. Temel olarak üreticiye göre: rekabet gücü ve mümkün olan en iyi tat.
  • Poté Beef Goulash: Burada temel bileşenin oranı çeyrek yüzde 31'e düştü. Üretici, tat deneyimini geliştirmek istediklerini ve müşteri tercihlerini yerine getirdiklerini söylüyor.
  • Penny ve evet! İndirimden gelen bu şurupta, tasarruflar özellikle malzemelerde büyük ölçüde kurtarıldı. Meyve içeriği daha önce yüzde 60 olsaydı, şimdi sadece yüzde 28'dir. Şurup ayrıca 12 litre yerine sadece 5 litre bitmiş içecek için yeterlidir. Üretici bir tedarikçi değişikliği belirtir.


Tüketici Merkezi: “Yeni Tarif” gibi bilgiler yanıltıcıdır



Hamburg Tüketici Merkezi listesi toplam 40 vakayı içermektedir. Valet'e göre, gerçek sayı önemli ölçüde daha yüksek olmalıdır. Müşterileri etkilenen ürünleri bildirmeye çağırıyor. “Yeni Tarif” veya “Geliştirilmiş Tarif” gibi notlar yanıltıcıdır ve şüpheci olmak için yeterli nedendir. Sorun: Sadece eski ve yeni malzemeler listesini karşılaştıranlar farklılıklara dikkat eder. Valet, “Ama kimse eski ürünleri yükseltmiyor ya da tariflerini bilmiyor” diyor.





Tüketici savunucuları tarif değişikliklerinin açık ve zorunlu bir şekilde etiketlenmesini istiyor. Valet'e göre, genellikle aynı fiyata paket boyutları da var. Buna “büzülme” denir – ve nadiren üreticiler tarafından açıklanır.




Süpermarkette “en üç reklam yalanları” nedir?



FoodWatch, 2025 yılının en üçüncü reklamını arıyor. Bunun için tüketici organizasyonu oy vermek için beş aday sağlıyor ...


FoodWatch, 2025 yılının en üçüncü reklamını arıyor. Bunun için tüketici organizasyonu oy vermek için beş aday sağlıyor …

© Foodwatch


Daha
Resim altyazısını aç



Görüntü altyazısını kapatın




Geri


Daha öte


Almanya Gıda Derneği'nin genel müdürü Christoph Minhoff, tüketici merkezinin iddialarını reddediyor. Bir kayak tesisi olarak kınanan, örneğin ciddi artan hammadde fiyatları, rahatsız edici tedarik zincirleri, yeni yasal gereksinimler veya şeker, yağ ve tuzu azaltma gibi gönüllü destek için “gerekli bir reaksiyon” dir.




DPA

LPB