Tüketici iklimi düşüyor: tasarruf eğilimi on iki yılın en yüksek seviyesinde

EkoIte

Member
Tüketici iklimi araştırması
Tüketici güveni düşmeye devam ediyor; tasarruf eğilimi on iki yılın en yüksek seviyesinde





GfK tüketici uzmanı Rolf Bürkl, düşük tüketici ortamının nedeni olarak sürekli yüksek enflasyon oranını gösteriyor (sembolik imaj)

© Christoph Hardt / Picture Alliance


Satın alma eğilimi ve gelir beklentileri bir miktar artmış olsa da Almanya’da tüketici iklimi düşüyor. Günümüzde pek çok kişi tasarruf etmeyi tercih ediyor.





Almanlar yine daha fazla tasarruf ediyor ve tüketici ortamını daha da bodruma gönderiyor. Nürnberg tüketici araştırma şirketi GfK’nin Eylül ayı için çarşamba günü yayınlanan en son tüketici iklimi araştırmasına göre, satın alma eğilimi minimum düzeyde artıyor ve gelirle ilgili beklentiler de istikrar kazandı. Nürnberg’deki GfK, “Ancak tasarruf eğilimindeki önemli bir artış tüketici ikliminin yeniden düşmesine neden oluyor” dedi. Tasarruf eğilimi Nisan 2011’den bu yana en yüksek seviyesine ulaştı.

Benedict A. Padberg ve Guido Zuidhof

yıldız başlığı

Startup’lar
Almanya’yı ileriye taşıyorsunuz! Bunlar Kurucu Ödülünü kazananlar




14 Eylül 2023


GfK tüketici uzmanı Rolf Bürkl, “Bu, tüketici duyarlılığının bu yıl toparlanma şansının muhtemelen sıfıra düştüğü anlamına geliyor” dedi. Bunun başlıca sebebini sürekli yüksek enflasyon oranına bağlıyor. Gıda ve enerji fiyatları hızla arttı. Bürkl, “Bu nedenle özel tüketimin bu yıl genel ekonomik kalkınmaya olumlu bir katkısı olmayacak” diye vurguladı. Uzmanlar hafif bir durgunluk bekliyor. Yurt içi talebin önemli ölçüde iyileşmesi için şu anda yüzde 6,1 olan enflasyon oranının mutlaka katlanılabilir bir seviyeye getirilmesi gerekiyor.


Tüketici ortamı düşük seviyede kalıyor




Alım yapma isteği bir miktar artsa da son bir yıldır çok düşük seviyelerde seyrediyor. Özel hane bütçelerinde daha büyük satın almalar için neredeyse hiç yer yoktur. Ayrıca iş kayıpları ve iflaslarla ilgili endişeler de var. İşgücü piyasası uzmanları, bu yıl işsiz sayısının geçen yıla göre ortalama 150.000 ila 190.000 daha yüksek olacağını tahmin ediyor.


Sürdürülebilir iş fikirleri

Bu start-up’lar iklimi kurtarmak istiyor





Aylık GfK anketi, AB Komisyonu tarafından yaptırılan “GfK Consumer Climate Maxx” çalışmasının bir parçasıdır. 31 Ağustos ile 11 Eylül 2023 tarihleri arasında Almanya’da yaklaşık 2.000 tüketiciyle anket yapıldı.


hak
DPA

#Konular