Tüketici fiyatları: Satışlarında önemli düşüş olan organik süpermarketler ve mağazalar

EkoIte

Member
tüketici fiyatları
Satışlarında önemli düşüş olan organik süpermarketler ve mağazalar





Bir dükkanda yerel organik sebzeler satılmaktadır. Birçok müşteri, organik ürünler satın alma konusunda önemli ölçüde daha isteksiz hale geldi. Fotoğraf

© BeHaberler Settnik/dpa-Zentralbild/dpa


Önemli ölçüde artan yaşam maliyeti organik dükkanlarını da sert bir şekilde vurdu. Müşteriler fiyata belirgin şekilde daha fazla önem veriyor. Özellikle büyük pazarlar dezavantajlı durumda.





Artan tüketici fiyatları göz önüne alındığında, birçok insan organik ürünler satın alma konusunda önemli ölçüde daha isteksiz hale geldi. Bundesverband Naturkost Naturwaren’in (BNN) Perşembe günü açıkladığı üzere, organik perakende ticareti geçen yıl 2021’e kıyasla satışlarda yüzde on ikiden fazla düşüş kaydetti. Bu, %100 organik ürün yelpazesine sahip süpermarketlerin ve mağazaların hala yaklaşık 3,83 milyar avro kazandığı anlamına geliyor.


BNN’ye göre tüketiciler, Rusya’nın Ukrayna’daki saldırı savaşından ve bunun sonucunda enerji, hareketlilik ve günlük ihtiyaçlar için önemli ölçüde artan maliyetler nedeniyle “fiyatlara çok daha duyarlı hale geldi”. Bununla birlikte, gelirdeki önemli düşüş, pandemi yıllarında organik uzman ticaretindeki olağanüstü yüksek satış seviyesiyle de açıklanabilir.


Kendi sobanıza doğru eğilim


Restoranlar ve kantinler kapalı olduğu için insanlar evde daha sık yemek pişirip yemek yiyor ve genellikle organik ürünlere güveniyordu. BNN’ye göre, 2020 ve 2021’de organik dükkanların ve organik süpermarketlerin cirosu sırasıyla yaklaşık 4,2 ve yaklaşık 4,4 milyar avro oldu. Korona kısıtlamalarının kaldırılmasıyla birlikte insanlar yeniden daha sık yemek yemek için dışarı çıktı. Organik uzman ticaretindeki satışların önemli ölçüde düşmesinin nedenlerinden biri de bu, ancak BNN’ye göre hala 2019 seviyesinin üzerindeydi.


Ayrıca birçok müşteri, 100 metrekareye kadar alana sahip daha küçük organik mağazalara sadık kaldı. BNN’ye göre, buradaki satışlar, daha yüksek oranda müşteri değiştiren daha büyük organik süpermarketlerdeki kadar düşmedi.


Organik sektörü, 14-17 Şubat tarihleri arasında Nürnberg’de düzenlenen organik gıda fuarı Biofach’ta buluşuyor. Daha sonra tüm sektörü kapsayan daha fazla veri bekleniyor.


dpa

#Konular