Tren: Wissing, 2024’te daha dakik trenlere doğru büyük bir adım bekliyor

EkoIte

Member
Demiryolu
Wissing, 2024’te daha dakik trenlere doğru büyük bir adım bekliyor





Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing, bölgesel bir ekspresin bisiklet bölümünün yanında duruyor. Fotoğraf

© Sebastian Gollnow/dpa


Tren gelir – ancak çoğu durumda zamanında gelmez. Şimdi önemli rotaların genel olarak yenilenmesi yardımcı olacaktır. Ulaştırma Bakanı her şeyden önce buna güveniyor.





Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing, 2024’ün sonunda demiryollarında daha fazla dakikliğe yönelik ilk büyük adımı bekliyor. “


Frankfurt ve Mannheim arasındaki Riedbahn, gelecek yıl Noel’den önce olduğu gibi yenilenir yenilenmez, Almanya’daki ilk “yüksek performanslı koridor” olacak. “O andan itibaren her şey daha iyi olacak.”


Wissing’e göre, Almanya’daki her yedinci uzun mesafe treni bu koridordan geçmek zorunda. “Riedbahn’da günde en az bir operasyonel aksama yaşıyoruz. Günde 300’den fazla yolcu ve yük treni ile bunun Almanya genelindeki operasyonlar üzerinde çok büyük bir etkisi var.”


Yenilenmesi gereken büyük bölümlerde yol ağı


Deutsche Bahn tarafından bildirildiği üzere, bu yılın ilk altı ayında ICE ve IC trenlerinin yalnızca yüzde 68,7’si zamanında geldi. Aslında Deutsche Bahn, bu yıl için uzun mesafe taşımacılığında yüzde 70’in üzerinde bir dakiklik oranına ulaşmayı kendine bir hedef olarak belirledi.


Bunun ana nedeni, birçok yerdeki sorunlu altyapıdır: 33.000 kilometreyi kapsayan DB rota ağının büyük bölümlerinin acilen yenilenmesi gerekiyor ve bazı rotalarda neredeyse her gün aksamalar oluyor. Şimdi önemli koridorların “genel olarak yenilenmesi” planlanıyor. Riedbahn startı veriyor.


Wissing’e göre bu, Almanya’daki Avrupa Futbol Şampiyonası’ndan kısa bir süre sonra 15 Temmuz 2024’ten itibaren beş ay süreyle engellenecek. Bu süre zarfında her şey sökülecek ve yenilenecek: 152 nokta, 140 kilometre havai hat, 117 kilometre yol ve daha fazlası. Bakan, “Bu bize gelişmiş dakiklik ve maksimum hızda iyileştirilmiş tren operasyonları getiriyor” dedi.


“Vücuttaki ana atardamarlardan birini ameliyat edip kıstırmak gibi hayal edin. Önceden baypas yapmak zorundasınız, aksi takdirde iyileşme değil, hastanın çökmesine yol açar. O yüzden şimdi, daha önce yapmalıyız. ilk koridoru bloke edebiliriz, geçiş yolları döşeyebiliriz ve bunu iki şekilde yaparız, bir yandan tali hatlar yükseltilir ve aynı zamanda ray değiştirme hizmetleri kurulur çünkü her şeyi bir ana koridordan başka bir ana koridora kaydıramazsınız. şube hatları,” dedi Wissing. 2025 yılında Emmerich-Oberhausen ve Hamburg-Berlin yolları olmak üzere iki koridor kapatılacaktır.


Deutsche Bahn, trafiğin daha güvenilir aktığı ve daha fazla trenin çalışabildiği 40 güzergahta genel yenileme çalışmaları ile 2030 yılına kadar yüksek performanslı bir ağ sağlamayı hedefliyor.


Almanya saat sistemi: “Kalıcı olarak yürütülen proje”


Wissing, yeni rotaların inşasıyla değil, öncelikle mevcut ağın yenilenmesiyle daha dakik trenlere ulaşılabileceğini söyleyerek devam etti. “İşte bu yüzden daha fazla dakiklik için yeni raylar inşa etme tartışmaları teknik olarak konu dışı. Sorun ana koridorlarda, artık verimli değiller. Akışın engellendiği bir huniniz varsa, o zaman bunun sorunu çözdüğünü söyleyemezsiniz. Tabii ki, gelecekteki ihtiyaçlar için Deutschlandtakt’ın bir parçası olarak inşa edilen yeni binalara da ihtiyacımız var.” Bu amaçla yaklaşık 1000 kilometrelik yeni güzergah ihtiyaç planında yer alıyor. “Ama dakiklik konusunda hiçbir şeyi değiştirmiyorlar ve hızlı bir şekilde daha fazla kapasite sağlamıyorlar. Bu ancak koridor yenileme ile mümkün.”


Deutschlandtakt ile, metropoliten bölgeler arasındaki uzun mesafeli trafik daha yakından zamanlanacaktır. En büyük şehirler arasındaki trenler her yarım saatte bir çalışmalıdır. Merkez tren istasyonlarına yaklaşık aynı saatte varmalı ve kısa bir süre sonra tekrar ayrılmalıdırlar.


Wissing, demiryolu komiseri ve Ulaştırmadan Sorumlu Devlet Bakanı Michael Theurer’in (FDP) yaptığı açıklamalara istinaden, Almanya döngüsünün 2070’e kadar gelmeyeceği konusunda çok fazla yanlış anlaşılma olduğunu söyledi. altyapının belirli bir zaman çizelgesine uyarlanması” dedi.


“Almanya’daki insanların şu anda her şeyden önce beklediği şey, demiryollarının mevcut tarifeye göre daha dakik olması. Ancak bunun doğrudan Almanya döngüsüyle değil, mevcut ağın durumuyla ilgisi var. Paralel çalışın Deutschlandtakt böylece şehirler birbirine daha iyi bağlanabilsin ve bölgesel ağa bağlantılara da ulaşılabilsin, sorunsuz bağlantılara sahip olun.” Parçalarda zaten vuruş var.


Wissing, Deutschlandtakt’ın esasen değiştirilmiş bir zaman çizelgesi sistemi olduğunu söyledi. “Bunun için kesin bir tarih yok. Altyapıyı tarifenin ihtiyaçlarına göre uyarlamak için sürekli çalışıyoruz. Güzergahlar sürekli olarak aşamalar halinde ekleniyor. Her aşama, tekliflerde yeni sıçramalar ve önemli tarife iyileştirmeleri getiriyor. Almanya saat sistemi bir sürekli devam eden bir proje.”


dpa

#Konular