Tren trafiği
Yeni tarifeyle birlikte demiryolu yolcuları için bu durum değişiyor
Mevcut bağlantıyı kopyala
Deutsche Bahn harap bir ağla mücadele ediyor. Artık özellikle yurt dışında yeni bağlantılar ekleniyor. Demiryolu özellikle iki başkent arasındaki ICE treniyle gurur duyuyor.
Paris, Venedik, Krakow, Amsterdam – Deutsche Bahn yolcuları, tarife değiştiğinde Avrupa şehirlerine yeni bağlantılardan ve daha sık seferlerden yararlanabilecek. Federal mülkiyete ait şirket öncelikle uluslararası gezilere odaklanıyor. Demiryoluna göre, Pazar gününden bu yana Almanya'dan on iki komşu ülkeye her gün 330'dan fazla sefer yapıldı.
Almanya'da, harap bir güzergah ağı ve zayıf dakiklik ile mücadele eden demiryolu, diğer şeylerin yanı sıra Berlin ile Frankfurt arasında daha fazla kısa mesafe koşucusu ile puan kazanmak istiyor. Aylardır kapalı olan iki ana güzergah Pazar gününden bu yana yeniden açıldı: Frankfurt-Mannheim ve Hamburg-Berlin. Bu, ülke çapındaki ağdaki seyahat sürelerini kısaltır ve daha fazla trenin yeniden çalışabilmesini sağlar. Ancak trenle seyahat etmek bazen müşteriler için daha pahalı hale gelebilir. Bir bakışta değişiklikler:
Sekiz saatte Berlin'den Paris'e
Tren değiştirmeden Almanya'dan Fransa'nın başkentine – Frankfurt Süd, Karlsruhe ve Strasbourg üzerinden yeni ICE bağlantısı Pazartesi günü faaliyete geçiyor. Berlin Merkez İstasyonu'ndan 12:02'de başlıyor ve sekiz saat sonra (19:55) Paris Est istasyonuna varıyor. Paris'ten kalkış sabah 9:55 olarak planlanıyor ve yolcuların federal başkente akşam 17:56'da varmaları gerekiyor.
Diğer uluslararası bağlantılar arasında ilk defa Amsterdam'a ICE ile Stuttgart ve Münih'ten tren değiştirmeden günlük olarak ulaşılabiliyor olması da yer alıyor. Frankfurt ile Brüksel arasında nisan ayının ortasından kasım ayının başına kadar her gün her iki yönde yeni bir geç bağlantı bulunmaktadır. Münih ile Zürih arasında ve ayrıca Berlin, Wroclaw ve Krakow arasındaki rotada çalışan iki tren daha var. Yaz aylarında Münih'ten Verona üzerinden Venedik veya Bologna'ya doğrudan tren seferleri de eklenecek. Demiryolu, 2019'a kıyasla komşu ülkelere yaklaşık yüzde 25 daha fazla bağlantı olduğunu söyledi.
Berlin ve Frankfurt arasında daha fazla sprinter var
Demiryolu, özellikle popüler iç hatlarda daha fazla tren kullanmak istiyor. Altı ek sözde sprinter, başkent ile Ana metropol arasında durmadan yaklaşık dört saat içinde gidiyor. Zamanında koşucular, bağlantıda normal uzun mesafe trenlerine göre yaklaşık 20 dakika daha hızlı seyahat ederler. Aksi takdirde yurt içinde nispeten çok az değişiklik olur.
Demiryolu, diğer şeylerin yanı sıra, Berlin ile Saarbrücken arasında ve Mart ortasından itibaren Rostock, Leipzig, Frankfurt ve Stuttgart arasında ek bir direkt tren kuracak. Bremen ile Berlin arasında ikinci bir günlük direkt tren de çalışacak. Yeni tarife aynı zamanda Berlin ile İsviçre arasında yeni bir ICE gecesi bağlantısı da getiriyor. Demiryolunun öncelikli olarak Avusturya Federal Demiryolları ile işbirliği içinde sunduğu gece treni hizmetinde herhangi bir değişiklik olmayacak.
Flex fiyatı ve Bahncard 100 daha pahalı hale geliyor
Gelecekte esnek fiyatlı biletle seyahat etmek isteyen herkesin cebini eskisinden daha da derin kazması gerekecek. Demiryoluna göre fiyatlar ortalama yüzde 5,9 oranında artıyor. Esnek fiyatlı biletle müşteriler gün içinde ilgili bağlantı üzerinden herhangi bir uzun mesafe trenine binebilir, bu da onları daha esnek hale getirir. Tasarruf ve süper tasarruf teklifleri değişmeden kalıyor. Başlangıç fiyatları hala süper tasarruflu biletler için 17,99 avro, tasarruflu biletler için ise 21,99 avro.
Demiryolu, yolcuların tüm DB trenlerinde istedikleri sıklıkta seyahat edebilecekleri Bahncard 100 için ortalama yüzde 6,6'lık bir artış açıkladı. Örneğin ikinci sınıf için normal Bahncard 100 bir yıllık 4.899 Euro'dur; Birinci sınıfta seyahat etmek istiyorsanız 7.999 euro ödemeniz gerekiyor.
Tren ne zaman gelecek? Beyaz planlar şimdilik askıda kaldı
Ortadan kayboluyorlar mı, kaybolmuyorlar mı? Kasım ayının sonunda Deutsche Bahn istasyonlarına beyazların geliş planları hakkında çok fazla yaygara vardı. Şirket ilk olarak takvim değiştiğinde artık bildirim göstermeyeceğini duyurdu. Sadece iki gün sonra demiryolu, yolcu temsilcilerinin ve diğerlerinin açık eleştirilerinin ardından geri adım attı. Varış planları en azından şimdilik devam ediyor.
Günde 30.000 yolcu: Hamburg-Berlin güzergahının yenilenmesi
Deutsche Bahn ve yolcuları sık sık gecikmeler yaşıyor. Grup, bunu öncelikle modası geçmiş ve harap olmuş demiryolu ağına bağlıyor ve ağı genel bir yenilemeyle yeniden eski haline getirmek istiyor. Frankfurt-Mannheim arasındaki güzergahın ilk kısmı yeni tamamlandı. Hamburg-Berlin demiryolu hattının önemli ölçüde daha karmaşık modernizasyonunun gelecek yıl yapılması planlanıyor.
Bu rota ancak yol inşaatı çalışmalarının ardından yeniden açıldı. Ancak henüz her şey bitmiş değil. Şimdi takip edecek olan temel yenilemenin Ağustos ayında başlaması ve Nisan 2026'ya kadar sürmesi planlanıyor. Hamburg ile Berlin arasındaki güzergah bu süre zarfında tamamen kapalı olacak. Yük ve yolcu trafiği yeniden yönlendirilecek.
Her gün yaklaşık 30.000 yolcunun seyahat ettiği yoğun koridor, Deutsche Bahn'ın büyük ölçekli yenileme programının bir parçası.
11 Ekim'den itibaren DB duyurusu
dpa
Yeni tarifeyle birlikte demiryolu yolcuları için bu durum değişiyor
Mevcut bağlantıyı kopyala
Deutsche Bahn harap bir ağla mücadele ediyor. Artık özellikle yurt dışında yeni bağlantılar ekleniyor. Demiryolu özellikle iki başkent arasındaki ICE treniyle gurur duyuyor.
Paris, Venedik, Krakow, Amsterdam – Deutsche Bahn yolcuları, tarife değiştiğinde Avrupa şehirlerine yeni bağlantılardan ve daha sık seferlerden yararlanabilecek. Federal mülkiyete ait şirket öncelikle uluslararası gezilere odaklanıyor. Demiryoluna göre, Pazar gününden bu yana Almanya'dan on iki komşu ülkeye her gün 330'dan fazla sefer yapıldı.
Almanya'da, harap bir güzergah ağı ve zayıf dakiklik ile mücadele eden demiryolu, diğer şeylerin yanı sıra Berlin ile Frankfurt arasında daha fazla kısa mesafe koşucusu ile puan kazanmak istiyor. Aylardır kapalı olan iki ana güzergah Pazar gününden bu yana yeniden açıldı: Frankfurt-Mannheim ve Hamburg-Berlin. Bu, ülke çapındaki ağdaki seyahat sürelerini kısaltır ve daha fazla trenin yeniden çalışabilmesini sağlar. Ancak trenle seyahat etmek bazen müşteriler için daha pahalı hale gelebilir. Bir bakışta değişiklikler:
Sekiz saatte Berlin'den Paris'e
Tren değiştirmeden Almanya'dan Fransa'nın başkentine – Frankfurt Süd, Karlsruhe ve Strasbourg üzerinden yeni ICE bağlantısı Pazartesi günü faaliyete geçiyor. Berlin Merkez İstasyonu'ndan 12:02'de başlıyor ve sekiz saat sonra (19:55) Paris Est istasyonuna varıyor. Paris'ten kalkış sabah 9:55 olarak planlanıyor ve yolcuların federal başkente akşam 17:56'da varmaları gerekiyor.
Diğer uluslararası bağlantılar arasında ilk defa Amsterdam'a ICE ile Stuttgart ve Münih'ten tren değiştirmeden günlük olarak ulaşılabiliyor olması da yer alıyor. Frankfurt ile Brüksel arasında nisan ayının ortasından kasım ayının başına kadar her gün her iki yönde yeni bir geç bağlantı bulunmaktadır. Münih ile Zürih arasında ve ayrıca Berlin, Wroclaw ve Krakow arasındaki rotada çalışan iki tren daha var. Yaz aylarında Münih'ten Verona üzerinden Venedik veya Bologna'ya doğrudan tren seferleri de eklenecek. Demiryolu, 2019'a kıyasla komşu ülkelere yaklaşık yüzde 25 daha fazla bağlantı olduğunu söyledi.
Berlin ve Frankfurt arasında daha fazla sprinter var
Demiryolu, özellikle popüler iç hatlarda daha fazla tren kullanmak istiyor. Altı ek sözde sprinter, başkent ile Ana metropol arasında durmadan yaklaşık dört saat içinde gidiyor. Zamanında koşucular, bağlantıda normal uzun mesafe trenlerine göre yaklaşık 20 dakika daha hızlı seyahat ederler. Aksi takdirde yurt içinde nispeten çok az değişiklik olur.
Demiryolu, diğer şeylerin yanı sıra, Berlin ile Saarbrücken arasında ve Mart ortasından itibaren Rostock, Leipzig, Frankfurt ve Stuttgart arasında ek bir direkt tren kuracak. Bremen ile Berlin arasında ikinci bir günlük direkt tren de çalışacak. Yeni tarife aynı zamanda Berlin ile İsviçre arasında yeni bir ICE gecesi bağlantısı da getiriyor. Demiryolunun öncelikli olarak Avusturya Federal Demiryolları ile işbirliği içinde sunduğu gece treni hizmetinde herhangi bir değişiklik olmayacak.
Flex fiyatı ve Bahncard 100 daha pahalı hale geliyor
Gelecekte esnek fiyatlı biletle seyahat etmek isteyen herkesin cebini eskisinden daha da derin kazması gerekecek. Demiryoluna göre fiyatlar ortalama yüzde 5,9 oranında artıyor. Esnek fiyatlı biletle müşteriler gün içinde ilgili bağlantı üzerinden herhangi bir uzun mesafe trenine binebilir, bu da onları daha esnek hale getirir. Tasarruf ve süper tasarruf teklifleri değişmeden kalıyor. Başlangıç fiyatları hala süper tasarruflu biletler için 17,99 avro, tasarruflu biletler için ise 21,99 avro.
Demiryolu, yolcuların tüm DB trenlerinde istedikleri sıklıkta seyahat edebilecekleri Bahncard 100 için ortalama yüzde 6,6'lık bir artış açıkladı. Örneğin ikinci sınıf için normal Bahncard 100 bir yıllık 4.899 Euro'dur; Birinci sınıfta seyahat etmek istiyorsanız 7.999 euro ödemeniz gerekiyor.
Tren ne zaman gelecek? Beyaz planlar şimdilik askıda kaldı
Ortadan kayboluyorlar mı, kaybolmuyorlar mı? Kasım ayının sonunda Deutsche Bahn istasyonlarına beyazların geliş planları hakkında çok fazla yaygara vardı. Şirket ilk olarak takvim değiştiğinde artık bildirim göstermeyeceğini duyurdu. Sadece iki gün sonra demiryolu, yolcu temsilcilerinin ve diğerlerinin açık eleştirilerinin ardından geri adım attı. Varış planları en azından şimdilik devam ediyor.
Günde 30.000 yolcu: Hamburg-Berlin güzergahının yenilenmesi
Deutsche Bahn ve yolcuları sık sık gecikmeler yaşıyor. Grup, bunu öncelikle modası geçmiş ve harap olmuş demiryolu ağına bağlıyor ve ağı genel bir yenilemeyle yeniden eski haline getirmek istiyor. Frankfurt-Mannheim arasındaki güzergahın ilk kısmı yeni tamamlandı. Hamburg-Berlin demiryolu hattının önemli ölçüde daha karmaşık modernizasyonunun gelecek yıl yapılması planlanıyor.
Bu rota ancak yol inşaatı çalışmalarının ardından yeniden açıldı. Ancak henüz her şey bitmiş değil. Şimdi takip edecek olan temel yenilemenin Ağustos ayında başlaması ve Nisan 2026'ya kadar sürmesi planlanıyor. Hamburg ile Berlin arasındaki güzergah bu süre zarfında tamamen kapalı olacak. Yük ve yolcu trafiği yeniden yönlendirilecek.
Her gün yaklaşık 30.000 yolcunun seyahat ettiği yoğun koridor, Deutsche Bahn'ın büyük ölçekli yenileme programının bir parçası.
11 Ekim'den itibaren DB duyurusu
dpa