Trafik: Voi patronu Almanya’da e-scooter yasağı beklemiyor

EkoIte

Member
Trafik
Voi patronu Almanya’da e-scooter yasağı beklemiyor





Berlin’de izin veriliyor, Paris’te ise şehir yönetimi e-scooter’ları temelden yasakladı. Fotoğraf

© BeHaberler von Jutrczenka/dpa


Dikkatsizce park edilen e-scooter’lar birçok yayayı rahatsız etmeye devam ediyor. Birçok şehir kurallar üzerinde çalışıyor. Voi Almanya patronu Boelte bunun doğru yol olduğunu düşünüyor; Paris’teki gibi bir yasaktan korkmuyor.





İsveçli e-scooter sağlayıcısı Voi’nin Alman patronu Stephan Boelte, tartışmalı paylaşım araçlarına yönelik son zamanlarda Paris’te yaşananlar gibi Almanya’da da yasaklar beklemiyor. Boelte, Alman Basın Ajansı’na “Almanya’da ikinci bir Paris beklemiyoruz” dedi. Yasal durum temelde Fransa’dakinden farklıdır. “Şehirlerle konuşsanız bile onların gitmek istediği yer burası değil. İşbirliği yapma konusunda yüksek düzeyde bir isteklilik yaşıyoruz.”


Daha ziyade, Almanya’daki şehirler ve belediyeler, hâlâ birçok kullanıcı tarafından dikkatsizce park edilen, yolları kapatan veya nehirlere düşen e-scooter’lara yönelik makul düzenlemelerle ilgileniyor. Boelte, Voi’nin düzenlemelerin açık bir destekçisi olduğunu vurguladı. “Şehirlerin herkes için uyumlu çözümler bulmasını desteklemekten mutluluk duyuyoruz.” Ayrıca sektörün “önemli iyileştirmeleri ileriye taşıma” görevi de devam ediyor. Araçların tekrar tekrar uygunsuz şekilde park edilmesi durumunda Voi zaten ücret talep ediyor.


Paris’te, ilkbaharda yapılan oylamaya katılanların çoğunluğunun böyle bir tedbirin lehine konuşmasının ardından şehir yönetimi e-scooter’ları prensipte yasakladı. Ancak e-scooter sağlayıcıları, daha az oy verme merkezi nedeniyle katılımın son derece düşük olduğunu ve bu nedenle sonucun tüm nüfusun görüşünü temsil ediyor olarak görülemeyeceğini eleştiriyor.


Bazı yerlerde depolama alanı eksik


Boelte, aslında son yıllarda işlerin daha iyiye doğru değiştiğini söyledi. Voi yöneticisi, “Dört ya da beş yıl öncesiyle karşılaştırırsanız tablo tamamen farklı” dedi. Önemli bir çözüm, scooterlar için yeterli park alanıydı. “Bir veya iki Alman şehri hâlâ kayıp.” Berlin burada bir rol model olarak gösterilebilir. Berlin toplu taşıma şirketi, özellikle metro ve S-Bahn istasyonlarında, yolcuların scooter’lara, kiralık bisikletlere veya yerel toplu taşıma araçlarına geçebilecekleri Jelbi istasyonlarına giderek daha fazla yer ayırıyor.


Boelte’nin bakış açısına göre e-scooter sektörünün konsolidasyonu henüz tamamlanmadı. Birçok sağlayıcı halihazırda Alman pazarından çekilmiş durumda. Berlinli rakip Tier gibi diğerleri ise çok sayıda işten çıkarmak zorunda kaldı.


Boelte, “Bu Almanya’da devam edecek bir trend” dedi. Sorulduğunda, Voi’nin şu anda rakibi Tier ile birleşme görüşmeleri yaptığı yönündeki basında çıkan haberler hakkında yorum yapmadı. Bu arada yönetici, Voi’nin güçlü bir konumdan potansiyel birleşme veya satın almaları takip edeceğini vurguladı. “Eğer potansiyel olarak bu görüşmelere girersek, kendimizi başka şirketleri satın alan bir şirket olarak görürüz, tersi değil” dedi.


dpa

#Konular