Trafik: Uyarı grevi sona erdi, tarife değişikliği geliyor: Bu değişiyor

EkoIte

Member
Trafik
Uyarı grevi sona erdi, takvim değişikliği geliyor: Bu değişiyor





Tren makinistlerinin ikinci iş anlaşmazlığı Cuma akşamı geç saatlere kadar sürdü. Fotoğraf

© Christoph Reichwein/dpa


Uyarı grevi sona erdikten sonra Deutsche Bahn’ın yalnızca demiryolu trafiğini yeniden çalıştırması değil, aynı zamanda tarife değişikliğine de hazırlanması gerekiyor. Bu da yolcular açısından bazı iyileştirmeler getiriyor.





Tren makinistleri sendikası GDL’nin uyarı grevinin ardından Almanya’daki demiryolu trafiği yavaş yavaş normale dönerken, Deutsche Bahn bu Pazar günü tarife değişikliğini sabırsızlıkla bekliyor. Yeni uzun mesafeli ve bölgesel bağlantıların yanı sıra raylardaki ilave trenlerle yolculara sunulan teklifin iyileşmesi bekleniyor. Ancak bazı biletlerin şehirlerarası ulaşım fiyatları da artıyor.


Tarife değişikliği ve uyarı grevinin sona ermesi, bu hafta sonu demiryolu kontrol merkezlerini yüksek baskı altına alıyor. Cumartesi sabahı operasyonların başlamasıyla trafiğin büyük ölçüde stabil olması bekleniyor. Deutsche Bahn ve diğer demiryolu şirketlerindeki iş anlaşmazlığı, Almanya’daki yolcu trafiğinin büyük bir bölümünü 24 saat boyunca durma noktasına getirdi ve aynı zamanda yük trafiğini de ağır bir şekilde etkiledi.


Sendikanın mevcut toplu sözleşme turunda patronu Claus Weselsky yönetimindeki ikinci grevi Cuma akşamı geç saatlere kadar sürdü. Weselsky, yılın geri kalanında ve 7 Ocak’a kadar başka uyarı grevlerinden kaçınacağına söz verdi. Bundan sonra iş uyuşmazlıkları daha uzun ve daha yoğun devam edecek. O zamana kadar demiryolunun diğer meselelerle ilgilenecek zamanı var.


Ek bağlantılar aracılığıyla daha fazla teklif


Raylardaki durum, uyarı grevleri olmamasına rağmen yolcular için gergin olmaya devam ediyor. Yeni tarifenin, özellikle Berlin ile Kuzey Ren-Vestfalya arasındaki ve Berlin ile Münih arasındaki güzergahlarda, ilave uzun mesafeli bağlantılar yoluyla daha fazla hizmet sunması amaçlanıyor. Kuzey Ren-Vestfalya’daki Hamm’da aksamaya eğilimli tren bölünmesi, bundan sonra eskisinin yalnızca yarısı kadar sıklıkta meydana gelecek. Berlin ayrıca Viyana’ya aktarmasız ikinci bir ICE bağlantısı alacak.


Demiryolu, Avusturya Federal Demiryolları ve diğer demiryolu şirketleriyle birlikte Berlin ile Brüksel ve Paris arasında haftada üç kez gece treni bağlantısı da sunuyor. Nightjet’lerin ilki Pazartesi akşamı başkentten havalanıyor.


Tarife değişikliği Leipzig, Jena ve Nürnberg arasında yeni teklifleri de beraberinde getiriyor. Gelecekte Saale Vadisi üzerinden günde beş IC bağlantısının sunulacağı söylendi. Şu ana kadar sadece bir sefer gerçekleşti. Magdeburg ilk kez Hamburg’la bağlantıya sahip olacak ve ayrıca Berlin ve Rostock’a da daha doğrudan bağlantılara sahip olacak.


Yeni tarifenin biletleri Ekim ayından bu yana mevcut. Biletler bu Cumartesi gününe kadar eski fiyattan satın alınabilir. Pazar gününden itibaren daha yüksek ücretler geçerlidir. Esnek biletler olarak adlandırılan biletlerin maliyeti ortalama yüzde 4,9 daha fazla. Biletlerin bu şekilde adlandırılmasının nedeni, özellikle tren seçerken yolculara belirli bir derecede esneklik kazandırmayı amaçladıklarıdır.


Deutsche Bahn önemli demiryolu koridorlarını yenilemek istiyor


Bahncard 25’in fiyatı tarife değiştiğinde üç avro artıyor, ardından yıllık 62,90 avroya mal oluyor. Bununla birlikte, gemi sahipleri rezervasyon yaptıkları her tren yolculuğunda yüzde 25 indirim alıyor. Ancak tek biletin yarı fiyatına olduğu Bahncard 50’nin fiyatı aynı kalıyor. Demiryolunun saver ve süper saver fiyatlarında da bir değişiklik yok. Uzun mesafe taşımacılığındaki ek teklifler, sürekli yeni ICE trenlerinin akışıyla mümkün olmaktadır.


Ancak zaman çizelgesi değişikliğinin birçok gecikmeyi değiştirmesi pek mümkün görünmüyor. Kasım ayında, yalnızca her iki uzun mesafe treninden biri büyük gecikmeler olmadan çalıştı; bu, sekiz yılın en düşük dakiklik oranıydı. Bunun temel nedeni aşırı yüklü ve birçok yerde harap olmuş güzergah ağıdır. Demiryolu, önümüzdeki yıldan itibaren önemli demiryolu koridorlarının kapsamlı bir şekilde yenilenmesiyle bu sorunu çözmek istiyor.


Bunlardan ilki, inşaat çalışmaları nedeniyle yaklaşık altı ay boyunca kapalı olacak olan Frankfurt ile Mannheim arasındaki Riedbahn. Gelecek yıl için genel yenileme çalışmalarının hazırlanacağı Hamburg ile Berlin arasında da gelecek yıl birkaç ay sürecek kapanmalar yaşanacak.


dpa

#Konular