Trafik: Kamyon geçiş ücreti uzatılacak – esnaf için istisna

EkoIte

Member
Trafik
Kamyon geçiş ücreti artırılıyor – esnaf istisnası





Kamyon geçiş ücreti artırılıyor. Fotoğraf

© Marc Tirl/dpa-Zentralbild/dpa


Kamyon geçiş ücreti devlete milyarlarca dolar, hatta gelecekte daha da fazla gelir getiriyor. Çünkü pazartesi günü geçiş ücreti artırılacak. Bu ne demek.





Pazartesi günü, Almanya'daki kamyon ücreti genişletilecek. Teknik olarak izin verilen toplam ağırlığı 3,5 tondan fazla olan ve mal taşımacılığında kullanılan araçlar da otoyol ve federal karayolları kullanımı için ücretlere tabi olacak – esnaf için istisnalar var. Genişleme, devlete milyarlarca ek gelir getirecek.



Kamyon geçiş ücretlerinden milyarlarca dolar gelir


Kamyon geçiş ücreti 2005 yılında Almanya'daki federal otoyollarda uygulamaya konuldu ve o zamandan beri tüm federal yollara genişletildi. Şu ana kadar teknik olarak izin verilen toplam ağırlığı en az 7,5 ton olan araçlara uygulanmıştır. CO2 ek ücreti de yeni uygulamaya konuldu. Ulaştırma Bakanlığı'na göre 2023 yılında tır geçiş ücretinden elde edilecek gelir yaklaşık 7,4 milyar avro olacak.


Bakanlığa göre, kamyon geçiş ücretinden elde edilen gelirin yarısı – tahsilat, izleme ve geçiş ücreti uyumlaştırma maliyetleri düşüldükten sonra – federal otoyollar için, diğer yarısı ise ağırlıklı olarak demiryolu olmak üzere hareketlilik önlemleri için kullanılıyor. Bu nedenle kamyon geçiş ücreti federal hükümet için ulaşım ağlarının bakımı ve genişletilmesi açısından önemli bir gelir kaynağıdır.


Kamyon geçiş ücretlerinin genişletilmesi


Kamyon ücretindeki değişiklikler, SPD, Yeşiller ve FDP arasındaki 2021 koalisyon anlaşmasına dayanmaktadır. Diğer şeylerin yanı sıra, 3,5 ton veya daha fazla ticari mal taşımacılığının dahil edilmesi gerektiğini belirtmektedir. Ek gelir, mobilite için kullanılmalıdır.


Esnaf istisnası şunları belirtir: Teknik olarak izin verilen toplam ağırlığı 7,5 tondan az olan araçlar, malzeme, ekipman veya makine taşımak veya elle üretilen malları teslim etmek için ihtiyaç duyuluyorsa kamyon geçiş ücretinden muaftır. Federal Lojistik ve Mobilite Ofisi, istisna kapsamına giren zanaat faaliyetlerinin bir listesini yayınladı. İstisna koşulları altında kullanılan esnaf araçları, kamyon geçiş ücreti operatörü Toll Collect'e bildirilebilir.


Ulaştırma Bakanlığı'ndan bir sözcü, araçlara uygulanan geçiş ücreti yükümlülüğünün uzatılmasının tahmini 330.000 aracı etkileyeceğini söyledi. Tahmini ek gelir 2024'te yaklaşık 500 milyon avro ve sonraki her yıl yaklaşık 1,2 milyar avroya ulaştı – buna trafikle ilgili CO2 emisyonları için kısmi geçiş ücreti oranından elde edilen gelir de dahil. Gerçek geçiş ücreti geliri büyük ölçüde ekonomik gelişmelere bağlıdır.


İyileştirmeler için işçilik


“Politikacıların kamyon ücreti konusunda zanaat işletmelerinin durumunu dinlemesi memnuniyet verici,” dedi Alman Zanaatkarlar Merkez Birliği Başkanı Jörg Dittrich. Zanaatlar haklı olarak genişlemeden büyük ölçüde hariç tutuldu. “İşletmelerin herhangi bir ek maliyete katlanmaması önemli ve hayati önem taşıyor.”


Dittrich, geçiş ücreti muafiyetiyle ilgili ön kayıt bürokrasisinin oldukça yönetilebilir olduğunu söyledi. Atölyeye yapılan geziler için ücret zorunluluğu veya gıda ticaretinde ücretsiz zanaat üretiminin dar bir tanımı gibi bazı tamamen gereksiz ve külfetli ayrıntılı düzenlemelerin uygulamada hâlâ acilen iyileştirilmesi gerekmektedir. CDU Milletvekili Christian Hirte, çok daha fazla ticari faaliyetin geçiş ücretinden muaf tutulması gerektiğini söyledi.


Karavanlar


ADAC, mobil evlerin çoğunun dışarıdan geçiş ücreti kontrol sistemleri tarafından mobil ev olarak açıkça tanınabildiğini ve bu nedenle bürokratik bir zorluk olmadan ücretsiz kaldığını söylüyor. Genellikle, kalıcı ve sürekli olarak yaşam tesisleriyle donatılmış (örneğin yataklar ve yaşam alanı) ve yalnızca insanların taşınması için kullanılan araçlar için geçiş ücreti zorunluluğu yoktur. Ancak ADAC'a göre, kamyon veya otobüs şasisi üzerinde, ilk bakışta mobil evlere açıkça benzemeyen ve hatta bazıları kamyon olarak kayıtlı olan bir dizi araç bulunmaktadır. Bu nedenle, bunların “diğer motorlu taşıt mobil evleri” olarak kaydedilmesi önerilir.


dpa

#Konular