Trafik
Sürücü belgesi çok pahalı – Ulaştırma Bakanı hareket etmek istiyor
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
Ehliyetin maliyeti keskin bir şekilde arttı. Yeni federal hükümet karşı koymaya söz verdi. Bunun nasıl çalışması gerekiyor?
Ehliyetin satın alınması önemli ölçüde daha pahalı hale geldi – Federal Ulaştırma Bakanı Patrick Schnieder şimdi daha ucuz hale getirmeyi planlıyor. Alman Basın Ajansı tarafından yapılan bir Haber röportajında, CDU politikacı, bir sürücü lisansının Almanya'daki birçok kişi için hala önemli olduğunu söyledi. “Bu yüzden bakmalıyız, maliyetleri nerede azaltabiliriz.” Schnieder, diğer bakanlıklar, ülkeler ve derneklerle daha ucuz bir ehliyet için çözümler geliştirmek için yuvarlak bir masa duyurdu. Diyerek şöyle devam etti: “Bunu finansal açıdan daha çekici hale getirmeliyiz çünkü bu çok fazla stres.”
Schnieder, “ehliyet son yıllarda çok, çok pahalı hale geldi. Bir ehliyet için 4.000 veya 4.500 Euro çok para.” Dedi. “Bir aileye bir göz atarsanız: oğul, 18 veya 19 yaşında kızı, 20 yaşında ehliyet yapar ve başka çocuklar var, o zaman bu aileler için inanılmaz bir para.” Bireysel hareketlilik için uygun fiyatlı bir ehliyetin ne kadar önemli olduğu sorulduğunda, “Bu, şu anda kırsal alanlar için vazgeçilmezdir. Genellikle bir arabaya ihtiyacınız var, buna bağımlısınız.”
Federal İstatistik Ofisi'nin Nisan ayında açıkladığı gibi, sürüş okulları ve ehliyet ücreti 2024 için bir önceki yıla göre yüzde 5,8 arttı. Bu, tüketici fiyatlarındaki genel artıştan önemli ölçüde daha fazlaydı. Zaten bir önceki yıllarda, sürüş okulu ve sürücü belgesi fiyatları ortalamanın üzerine çıktı.
ADAC sürücü kulübü 4500 Euro'ya kadar maliyetten bahsediyor. ADAC'a göre, daha yüksek maliyetlerin nedenleri artan araç, yakıt ve her şeyden önce enflasyon sonucunda personel maliyetlerini içerir. “Bunlar, birçok sürüş okulunun fiyat seviyesinin artmasına neden oluyor.”
CDU, CSU ve SPD koalisyon anlaşmalarında zaten açıklanmıştır: “Yüksek standartlarda, ehliyeti daha uygun fiyatlı hale getirmek için eğitim eğitimi yeniden düzenleniyor.”
Schnieder “yönetilebilir bir dönemde” yuvarlak bir masa duyurdu. Dikkate alınmalıdır: “Hangi bileşenler var? Son yıllarda çok daha pahalı hale gelen nedenler nerede? Önlemlerle fiyatı nerede azaltabiliriz?”
Bakan, sürüş okullarında maliyet artışları olduğunu söyledi, yakıtlar, odalar ve personel maliyetleri için kiralar. Sonra sınavlar ve sürüş derslerinin fiyatları için ücretler var. Başka bir soru, kaç sürüş dersinin tamamlanması gerektiği ve kaç kişinin başarısız olması.
Klasik otomobil ehliyeti olan B sınıfında, TüV Derneği Mart ayında açıkladığı gibi, 2024'te yüksek bir ishal oranı vardı. Buna göre, öğrenci sürücülerinin yüzde 45'i teori testinden geçti, ilk pratik sınavda üçte birinden fazlası (yüzde 37) başarısız oldu.
Federal Sürüş Eğitmenler Derneği başkan yardımcısı Kurt Bartels, “Otomobil ehliyeti genellikle 2500 ila 3500 Euro. Ancak 4000 Euro'lu aykırı değerler de var.” Diyor. Ama bu neden bu kadar pahalı? Örneğin Bartels, enflasyon ve daha yüksek enerji fiyatları açısından “Müşterilere artan maliyetler aktarmalıyız” diyor. Buna ek olarak, örneğin bir araba için atölye randevuları çok pahalı hale geldi.
Ayrıca, öğrenci öğrencilerin daha yüksek inceleme gereksinimleri olduğu için daha fazla sürüş saatine ihtiyaç duyarlar. Karayolu trafiği, arabalardaki teknolojinin yanı sıra çok daha karmaşık hale geldi. “Gençlerin daha fazla sürüş saatine ihtiyacı var.” Ayrıca, teorik sınavlar daha karmaşık hale gelmiştir. Sonuç olarak, düşme olasılığı arttı.
Sürücü belgesini nasıl daha uygun hale getirebilirsiniz? Bartels, “Anket, ilk denemeden geçme olasılığının artması için zayıflamalı ve araştırılmalıdır.” Diyor. Ve: “Yasama organı için uygun fiyatlı bir sürücü belgesi önemliyse, eğitimin sübvanse edilmesi gerekiyorsa, müşterilere aktarabiliriz.”
Daha iyi “hareketlilik oluşumu”
TÜV Derneği danışmanı Fani Zaneta, “Sınavın herhangi bir tekrarlaması maliyetleri artırıyor, çünkü sınav ücretleri, sürüş okulunun performans maliyetleri ve genellikle daha fazla sürüş dersi maliyetleri tekrar ortaya çıkıyor.” Diyor. Bu nedenle, hareketlilik eğitimini erken güçlendirmek için merkezidir – örneğin okulda. “Eğitim sürmeye daha fazla anlayışla başlarsanız, genellikle daha az sürüş dersine ihtiyacınız var ve hemen testler var.”
DPA
Sürücü belgesi çok pahalı – Ulaştırma Bakanı hareket etmek istiyor
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
Ehliyetin maliyeti keskin bir şekilde arttı. Yeni federal hükümet karşı koymaya söz verdi. Bunun nasıl çalışması gerekiyor?
Ehliyetin satın alınması önemli ölçüde daha pahalı hale geldi – Federal Ulaştırma Bakanı Patrick Schnieder şimdi daha ucuz hale getirmeyi planlıyor. Alman Basın Ajansı tarafından yapılan bir Haber röportajında, CDU politikacı, bir sürücü lisansının Almanya'daki birçok kişi için hala önemli olduğunu söyledi. “Bu yüzden bakmalıyız, maliyetleri nerede azaltabiliriz.” Schnieder, diğer bakanlıklar, ülkeler ve derneklerle daha ucuz bir ehliyet için çözümler geliştirmek için yuvarlak bir masa duyurdu. Diyerek şöyle devam etti: “Bunu finansal açıdan daha çekici hale getirmeliyiz çünkü bu çok fazla stres.”
Schnieder, “ehliyet son yıllarda çok, çok pahalı hale geldi. Bir ehliyet için 4.000 veya 4.500 Euro çok para.” Dedi. “Bir aileye bir göz atarsanız: oğul, 18 veya 19 yaşında kızı, 20 yaşında ehliyet yapar ve başka çocuklar var, o zaman bu aileler için inanılmaz bir para.” Bireysel hareketlilik için uygun fiyatlı bir ehliyetin ne kadar önemli olduğu sorulduğunda, “Bu, şu anda kırsal alanlar için vazgeçilmezdir. Genellikle bir arabaya ihtiyacınız var, buna bağımlısınız.”
Federal İstatistik Ofisi'nin Nisan ayında açıkladığı gibi, sürüş okulları ve ehliyet ücreti 2024 için bir önceki yıla göre yüzde 5,8 arttı. Bu, tüketici fiyatlarındaki genel artıştan önemli ölçüde daha fazlaydı. Zaten bir önceki yıllarda, sürüş okulu ve sürücü belgesi fiyatları ortalamanın üzerine çıktı.
ADAC sürücü kulübü 4500 Euro'ya kadar maliyetten bahsediyor. ADAC'a göre, daha yüksek maliyetlerin nedenleri artan araç, yakıt ve her şeyden önce enflasyon sonucunda personel maliyetlerini içerir. “Bunlar, birçok sürüş okulunun fiyat seviyesinin artmasına neden oluyor.”
CDU, CSU ve SPD koalisyon anlaşmalarında zaten açıklanmıştır: “Yüksek standartlarda, ehliyeti daha uygun fiyatlı hale getirmek için eğitim eğitimi yeniden düzenleniyor.”
Schnieder “yönetilebilir bir dönemde” yuvarlak bir masa duyurdu. Dikkate alınmalıdır: “Hangi bileşenler var? Son yıllarda çok daha pahalı hale gelen nedenler nerede? Önlemlerle fiyatı nerede azaltabiliriz?”
Bakan, sürüş okullarında maliyet artışları olduğunu söyledi, yakıtlar, odalar ve personel maliyetleri için kiralar. Sonra sınavlar ve sürüş derslerinin fiyatları için ücretler var. Başka bir soru, kaç sürüş dersinin tamamlanması gerektiği ve kaç kişinin başarısız olması.
Klasik otomobil ehliyeti olan B sınıfında, TüV Derneği Mart ayında açıkladığı gibi, 2024'te yüksek bir ishal oranı vardı. Buna göre, öğrenci sürücülerinin yüzde 45'i teori testinden geçti, ilk pratik sınavda üçte birinden fazlası (yüzde 37) başarısız oldu.
Federal Sürüş Eğitmenler Derneği başkan yardımcısı Kurt Bartels, “Otomobil ehliyeti genellikle 2500 ila 3500 Euro. Ancak 4000 Euro'lu aykırı değerler de var.” Diyor. Ama bu neden bu kadar pahalı? Örneğin Bartels, enflasyon ve daha yüksek enerji fiyatları açısından “Müşterilere artan maliyetler aktarmalıyız” diyor. Buna ek olarak, örneğin bir araba için atölye randevuları çok pahalı hale geldi.
Ayrıca, öğrenci öğrencilerin daha yüksek inceleme gereksinimleri olduğu için daha fazla sürüş saatine ihtiyaç duyarlar. Karayolu trafiği, arabalardaki teknolojinin yanı sıra çok daha karmaşık hale geldi. “Gençlerin daha fazla sürüş saatine ihtiyacı var.” Ayrıca, teorik sınavlar daha karmaşık hale gelmiştir. Sonuç olarak, düşme olasılığı arttı.
Sürücü belgesini nasıl daha uygun hale getirebilirsiniz? Bartels, “Anket, ilk denemeden geçme olasılığının artması için zayıflamalı ve araştırılmalıdır.” Diyor. Ve: “Yasama organı için uygun fiyatlı bir sürücü belgesi önemliyse, eğitimin sübvanse edilmesi gerekiyorsa, müşterilere aktarabiliriz.”
Daha iyi “hareketlilik oluşumu”
TÜV Derneği danışmanı Fani Zaneta, “Sınavın herhangi bir tekrarlaması maliyetleri artırıyor, çünkü sınav ücretleri, sürüş okulunun performans maliyetleri ve genellikle daha fazla sürüş dersi maliyetleri tekrar ortaya çıkıyor.” Diyor. Bu nedenle, hareketlilik eğitimini erken güçlendirmek için merkezidir – örneğin okulda. “Eğitim sürmeye daha fazla anlayışla başlarsanız, genellikle daha az sürüş dersine ihtiyacınız var ve hemen testler var.”
DPA