Trafik: Bahn temsilcisi: “Genel yenilemeye alternatif yok”

EkoIte

Member
Trafik
Bahn temsilcisi: “Genel yenilemeye alternatif yok”





Michael Theurer, Federal Hükümetin Demiryolu Taşımacılığı Komiseridir. Fotoğraf

© BeHaberler Weißbrod/dpa


Demiryolu, Paskalya tatillerinde ve Paskalya tatillerinde yüksek yolcu sayıları beklemektedir. Bununla birlikte, birçok trenin dakik olması muhtemeldir. Sebepler var. Federal hükümetin demiryolu komiseri anlayış istiyor.





Harap olmuş demiryolu ağı nedeniyle dakik olmayan trenlerle ilgili olarak, federal hükümet yalnızca kademeli bir iyileşme bekliyor. Federal Hükümetin Demiryolu Taşımacılığından Sorumlu Komiseri, Ulaştırmadan Sorumlu Devlet Bakanı Michael Theurer (FDP), Alman Basın Ajansına şunları söyledi: “Demiryollarının müşterilerinden yalnızca anlayış istenebilir ve aynı zamanda af da istenebilir. Yeni hükümet olarak biz, kirlenmiş siteler bulmuşlardır.” Açık ve dürüst iletişimi önerir. Theurer, “Durum o kadar dramatik ki, ağın genel olarak elden geçirilmesinden başka bir alternatif yok” dedi.


“Koalisyon komitesinin kararıyla, geçtiğimiz yıllarda ihmal edilenleri telafi etmek için Deutsche Bahn’a milyarlarca avroluk ek yatırım yapmak istiyoruz. Ayrıca sorumluluk dışında, iklimi korumak için trene binin mesela.”


Diğer şeylerin yanı sıra koalisyon liderleri, 2024’ten itibaren kamyon geçiş ücretlerine uygulanan CO2 ek ücretinden elde edilen milyarlarca dolarlık gelirin büyük bir bölümünü demiryolu yatırımları için kullanmayı kabul etmişti.


Eski altyapı ve birçok şantiye


Uzun mesafeli demiryolu taşımacılığında geçen yıl dakiklik oranı, bir önceki yılın seviyesinin 10 puan altında yüzde 65,2 oldu. Demiryollarının öne sürdüğü nedenler, eski ve yetersiz altyapı, çok sayıda şantiye ve hızla artan trafik hacmi idi. Grubun bu yılki hedefi, uzun mesafeli taşımacılıkta yüzde 70’in üzerinde dakiklik değeridir. Durağa altı dakika veya daha fazla gecikmeyle varan bir tren, istatistiklerde geç kabul edilir. Tren iptalleri dikkate alınmaz.


Theurer, “Federal hükümet olarak, yönetimin dakikliğin gözle görülür şekilde gelişmesi yönündeki beklentilerini dile getirdik” dedi. Bahn patronu Richard Lutz, tamamen aşırı yüklenmiş olarak tanımlanması gereken ağa atıfta bulunuyor. “Elbette kamu sektörü de ağdan sorumlu ve biz artık işimizi yapıyoruz.”


Theurer, SPD, Yeşiller ve FDP koalisyon liderlerinin planlamayı hızlandırma kararlarına da atıfta bulundu: “Karar, demiryolu için ileriye doğru atılmış büyük bir adım ve bütün bir mozaiğin önemli bir yapı taşı. Ayrıca daha hızlı idari mahkeme işlemleri, dijital inşaat ve demiryolu sektörlerinde Kapasite artırımı ve planlanan koridor rehabilitasyonu ile bağlantılı olarak planlama süreçleri ve yatırım fonlarının artırılması. Bu farklı unsurlarla doğru yoldayız.”


Theurer planlama güvenliği talep ediyor


Bir demiryolu memuru olarak onun bakış açısına göre, yatırım fonlarının sürekli artması ve planlama güvenliği çok önemlidir. “Aynı zamanda inşaat kapasiteleri artırılmalı. Almanya’da demiryolu için finansman açığı kapatılmalıdır.” Riedbahn gibi ilk koridor yenilemeleri tamamen finanse edilmiştir.


Devlete ait Deutsche Bahn, 2030 yılına kadar pistin düzinelerce yoğun bölümünü tamamen yenilemek istiyor. Bu amaçla, sözde koridorlar yaklaşık beş ay boyunca tamamen kapatılıyor ve tamamen yenilenip modernize ediliyor. Devam eden operasyonlar sırasında küçük şantiyelerde sadece temel ihtiyaçları onarmak yerine, her şey tek seferde yapılır. Ama sonra yıllarca barış olmalı ve tren trafiği daha güvenilir bir şekilde akmalı. Frankfurt ve Mannheim arasındaki Riedbahn, 2024’ün ortalarından itibaren tamamen yenilenen ilk bina olacak.


Theurer, federal hükümetin 2030 yılına kadar demiryolu yük taşımacılığının pazar payını önemli ölçüde artırma hedefine bağlı kaldığını belirterek, “Şu anda karşılanabilecek olandan daha fazla talep var. S-Bahn, ancak uzun mesafelerdeki rekabette sistem avantajlarından da yararlanabileceklerini.” Örneğin yük trenleri için sözde sistem güzergâhları planlanıyor. “Bu, demiryolu taşımacılığına gerçek bir destek sağlayacaktır.”


dpa

#Konular